Vad tycks om NVIDIA GeForce Experience: ShadowPlay?

Permalänk
Medlem

Vad tycks om NVIDIA GeForce Experience: ShadowPlay?

Tjena,

Som sagt: vad tycks om NVIDIA's senaste tillägg? Alla har säkert inte hunnit testa det, men det har iallafall jag En rätt schysst grej tycker jag, men personligen stöter jag på problem. Blir en hel del lagg när jag har det igång. Men känns inte som att det borde vara hårdvaran då jag kör på Intel 2700K @4,4Ghz, Evga GTX 780 SC ACX och 16GB RAM @1600MHz. Testade en del i BF3 och det vart bara en massa lagg. Typ som att den droppade till 2 FPS varannan sekund. Lite trist, men det är iallafall vad jag har funnit störande Men är ju som sagt bara Beta än så länge.

Är det något som ni kommer att börja/fortsätta använda?

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Testade det en snabbis förut. Tycker det verkar väldigt lovande. Hade inga problem med fps drops osv.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Entusiast

Har provat det en del i BF3, sänkte min average FPS med ungefär 3 så det är gudomligt.
Tänker alltid ha på det när jag spelar multiplayer-spel så att jag kan spara coola händelser med mera, kudos till Nvidia för teknologin!

Värt att nämna är att jag sparade till min SSD och inte HDD'n.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimsig:

Testade det en snabbis förut. Tycker det verkar väldigt lovande. Hade inga problem med fps drops osv.

Det är väl bara jag om min vanliga tur som har sin gång...

Skrivet av Uzanar:

Har provat det en del i BF3, sänkte min average FPS med ungefär 3 så det är gudomligt.
Tänker alltid ha på det när jag spelar multiplayer-spel så att jag kan spara coola händelser med mera, kudos till Nvidia för teknologin!

Värt att nämna är att jag sparade till min SSD och inte HDD'n.

Hm, tror du att det kan vara det som strular för mig? Att jag lagrar och spelar från min HDD? Men ja, annars är det ett jäkla skönt program att ha. Lyckades fånga några moment i BF3 som man annars bara hade kunnat föra vidare muntligt och sedan fått höra polarna svara "Jo, visst, pff!"

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!