Windows 8.1 - Appar och anpassade program

Permalänk
Inaktiv

Windows 8.1 - Appar och anpassade program

Hej!

Jag har precis skaffat mig Windows 8.1, mitt föregående OS var Win 7. Jag är väldigt nöjd med den nya utgåvan, dock har man en hel del att lära sig. Någon som vet varför inte Skype fungerar i skrivbordsläget? Samtalet försvinner direkt man går in på skrivbordet när man använder den inbyggda appen.

Men som rubriken lyder. Finns det några bra och viktiga appar och program man borde installera och titta lite extra på? Kan gälla nyheter, socialt, spel, internet, resor, appar, verktyg och ja... allt från himmel och jord. Jag ser helst att apparna och programmen ska vara anpassade till Windows 8.1 startmenyn.

Permalänk

Ta tag i skype och dra det ner så "delar" man skärmen i två.
minska skype "skärmen" till önskad storlek.
gå tillbaka i metro och sedan till skrivbordet.

Tada, nu har du skype (eller vilken annan app som helst) som innan

Permalänk
Medlem

Du behöver nog uppdatera desktop versionen. Sök efter skype desktop på google eller bing.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Skype funkar utmärkt i skrivbordet!
bara att ladda ner skype för skrivbordet om du vill ha som förr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag vill helst bara använda appen ifrån Metro läget, typ när man spelar och sånt. Känns så onödigt att ha 2 installerade Skype på datorn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir.Snooze:

Jag vill helst bara använda appen ifrån Metro läget, typ när man spelar och sånt. Känns så onödigt att ha 2 installerade Skype på datorn.

Du ska kunna ställa in så att Metro-Skype tillåts att köra i bakgrunden.

http://community.skype.com/t5/Windows-8-1-from-Windows-Store/...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf:

Du ska kunna ställa in så att Metro-Skype tillåts att köra i bakgrunden.

http://community.skype.com/t5/Windows-8-1-from-Windows-Store/...

De hade inte riktigt något svar där på hur man gör, enligt dem som har kommenterat så funkar inte lösningarna som står där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Om du bara vill ha en skypeversion installerad så kan du ju alltid ta bort appversionen?
Jag har inte provat Skype-appen i Windows men jag ser heller ingen anledning att nyttja den över skrivbordsversionen. Skype för skrivbordet fungerar som vanligt och problemfritt (nja, förutom sina vanliga knasigheter då).

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

Mail-appen fungerar rätt bra, kör med endast den nu

Men annars lärde jag mig att om en app (t.ex. skype) inte fungerar som den ska så använd desktopvarianten, det sparar mycket frustration.

Ska bli intressant att se om någon tipsar som fler appar som har ett existensberättigande på desktop.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att Skype-appen ska fungera all over, vart man än befinner sig i systemet. Kanske inte webcam, men röstsamtalet ska kunna fortsätta om man spelar och liknande.

Ja faktiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Snooze:

Jag tycker att Skype-appen ska fungera all over, vart man än befinner sig i systemet. Kanske inte webcam, men röstsamtalet ska kunna fortsätta om man spelar och liknande.

Ja faktiskt!

Den fungerar överallt död mig, säker på att den är tillåten att köras i bakgrunden?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Reyintaz:

Den fungerar överallt död mig, säker på att den är tillåten att köras i bakgrunden?

Ja alltså... Jag har ju tryckt windows + C och gått in och ändrat i behörigheterna på Skype, eller vart är det man ska ändra det för att få det att fungera?