En totalflopp på metacritic haha

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

En totalflopp på metacritic haha

http://www.metacritic.com/game/pc/call-of-duty-ghosts

över 1000 ratings och spelet har ynka 1.6 average är det ju inget annat än katastrof.... baserat på vad man läser hur kasst multi delen funkar lagg, krascher osv så vill man ju inte ens ha detta spelet gratis.. var längesen multin var rolig sen modern warfare 4

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av HazZarD:

över 1000 ratings och spelet har ynka 1.6 average är det ju inget annat än katastrof.... baserat på vad man läser hur kasst multi delen funkar lagg, krascher osv så vill man ju inte ens ha detta spelet gratis.. var längesen multin var rolig sen modern warfare 4

Metacritic user scores är dock en extremt dålig källa, väldigt vanligt med marketing och contra-marketing krig där, där ett antal 100 "pers" ger något 0 och ett antal 100 "pers" ger det 10.
Spel som stör någon kan råka ut för att den sitter och medvetet vill sänka ett spel för att något buggade eller den fuska och blev bannad och är 14 eller så

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

User score är inte mycket att gå efter.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromölla eller Karlskrona.
Registrerad
Maj 2011

Activision skrattar hela vägen till banken.

Send me out... with a bang.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2011

håller med andra om att user score inte är så mycket att gå efter, t.ex dues ex har en 0 / 10 pga "dålig grafik" men på ett genomsnitt är det i alla fall en fingervisning på vad majoriteten tycker om spelet.

så även om det är user score skulle jag absolut akta mig om ett spel hade under 4-5 / 10.

FX-8350 | 290 Tri-x | 2x8GB | Asus Crosshair V Formula-z | Corsair TX 650W 80+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lyrestad
Registrerad
Dec 2012

Fick ju även lågt på IGN utav medlemmar http://www.ign.com/games/call-of-duty-ghosts/pc-126764

Gigabyte GTX 980 G1 Gaming. I5 3570k 4.5Ghz. Ripjawx 2133mhz 4x4 16GB. ASRock Z77 EXTREME4. Kingston SSDNow V300 . . .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Mar 2008

Alltså som andra har sagt: att lita på metacritic är bland det dummaste man kan göra. Många spel som är bra spel (kanske inte toppklass men fortfarande bra) kan ju få väldigt låg score för att dom inte är bättre än NR 1 som hade 89+2389023489089020 mer i budget typ (stor överdrift ja, men inte så långt borta från verkligheten). Skaffa en egen uppfattning och kolla efter bättre källor..recensenter på youtube eller på vanliga recensentsidor är bättre källor än metacritic.

COD: GHOST är förmodligen bättre än 1.6 i score, spelet kanske inte är bra, men knappast det sämsta spel som släpps någonsin på denna jord. (jag vet inte detta själv då jag inte har spelat COD sedan COD 4

CPU: AMD R7 1700 | RAM: Corsair Vengeance lpx 2666 Mhz 16 GB DDR4 | Moderkort: Asus PRIME B350-PLUS | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GHL edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Western digital Blue 250 GB |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

Userscore ser jag som en digital betygsättning gjord av personer med medelålder på runt 12 år.
Antingen ger folk en 0:a eller en 10:a

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Mar 2009

Lägger de i min korg "who gives a shit".

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleffteå
Registrerad
Jul 2010

det är inte helt utan anledning det fått så lågt, lixom ingen rök utan eld, klart sämsta cod spelet som gjort och kommer göras...

Asus Z170gaming - i7 6700K @ 4.5Ghz + Allt vattenkylt..- 980 ti 6gb strix - EVGA G2 750W - Vengance LPX 2*8gb DDR4 @ 3000MHZ - 120HZ - Massa ssd:s osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Jan 2006

Jag förstår inte problemet. Jag har spelat 42 timmar nu. Mitt spel har kraschat 1 eller 2 gånger. Försök jämföra det med Battlefield 4. Där får man 42 krascher på 1 eller 2 timmar.
Sen Meta Score är som så många redan sagt totalt nonsens som småungar sitter och trycker på, eller som företag sänder ut bots för att rösta upp eller ner ett spel. Totalt opålitligt.

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Man kan tycka vad man vill om user ratings men det är nog ingen tillfällighet att det ser ut som det gör. Jag hade i alla fall förväntningar på en större förnylese i samband med next gen.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av fantomsmurfen:

Man kan tycka vad man vill om user ratings men det är nog ingen tillfällighet att det ser ut som det gör. Jag hade i alla fall förväntningar på en större förnylese i samband med next gen.

det finns mer förändring, den finns på next gen. Vi som spelar på PC är inte next gen. Det är det som många verkar ha svårt att fatta.

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Finlandssvensken:

det finns mer förändring, den finns på next gen. Vi som spelar på PC är inte next gen. Det är det som många verkar ha svårt att fatta.

PC är rent generellt BRA mycket bättre än det skräp som kallas för next-gen konsollerna...

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair 2400Mhz 8gb | EVGA Supernova G2 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Jag förstår inte problemet. Jag har spelat 42 timmar nu. Mitt spel har kraschat 1 eller 2 gånger. Försök jämföra det med Battlefield 4. Där får man 42 krascher på 1 eller 2 timmar.
Sen Meta Score är som så många redan sagt totalt nonsens som småungar sitter och trycker på, eller som företag sänder ut bots för att rösta upp eller ner ett spel. Totalt opålitligt.

Jag har spelat i 16timmar och fått en krasch, känns värt det med tanke på hur mycket bättre jag anser Bf4 vara över COD Ghost

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av mudzi:

Jag har spelat i 16timmar och fått en krasch, känns värt det med tanke på hur mycket bättre jag anser Bf4 vara över COD Ghost

Om du bara har fått en krasch på BF4 på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som BF4 på länge. Betan var stabilare :/

Youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Om du bara har fått en krasch på BF4 på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som BF4 på länge. Betan var stabilare :/

Jag har 71 spelade timmar, tror jag har 3 krascher över all den tiden. (BF4)
Tror många har en ok upplevelse, de flesta som skriver är ju som alltid de som har problem.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2011

Någon som tar Metacritic seriöst. Hahahaha.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Haha, what?

"Next gen" konsoller är 2+ generationer bak i PC världen, vad yrar du om?

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2013

Spelat BF4 åtta timmar idag. Inte en enda krasch, varken server eller klient.

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2010

Jag förstår inte problemet. Jag har spelat 42 timmar nu. Mitt spel har kraschat 1 eller 2 gånger. Försök jämföra det med GHOST. Där får man 42 krascher på 1 eller 2 timmar.

Förstår att det kan vara svårt att vara en förvirrad ibland men nu får du väl ändå skärpa dig

Om du bara har fått en krasch på BF4 på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som BF4 på länge.

Om du bara har fått en krasch på GHOST på 16h, är du extremt ensam om det, är jag rädd. Har inte sett ett lika buggigt spel som GHOST på länge.

Seriöst dock, tror du helt seriöst att han är extremt ensam om det?

Jag vet något som är ensamt dock, det är GHOST i min lista

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Allexz:

Haha, what?

Det han yrar om är att Activision skiter helt när det kommer till PC. Porten görs bara för att finnas och låta stackars barn bli påverkade att köpa spelet.

Cal Of Duty har tappat sin charm sen Modern Warfare 1.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Ferrat:

Jag har 71 spelade timmar, tror jag har 3 krascher över all den tiden. (BF4)
Tror många har en ok upplevelse, de flesta som skriver är ju som alltid de som har problem.

Skrivet av Allexz:

Haha, what?

2+ generationer var ju ett roligt uttryck. Jag förstår att nVidia och AMD släppt en ny serie sedan konsollerna byggdes, mycket mer än så är det inte.

Skrivet av olog-hai:

Spelat BF4 åtta timmar idag. Inte en enda krasch, varken server eller klient.

Jag vet inte vad ni gör annorlunda, mitt kraschar konstant. Jag får spela i max 2 minuter, om jag kommer in på en server, d.v.s. Min erfarenhet av BF4 är verkligen inte nådig. Betan var 100 gånger stabilare för mig.

Youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Jag vet inte vad ni gör annorlunda, mitt kraschar konstant. Jag får spela i max 2 minuter, om jag kommer in på en server, d.v.s. Min erfarenhet av BF4 är verkligen inte nådig. Betan var 100 gånger stabilare för mig.

Har du testat längre inställningar? Kolla VRAM, RAM usage? kolla GPU/CPU load/temps m.m?

Hört att vissa har haft problem med t.ex. att BF4 äter RAM extremt vilket kanske märks om man har otur eller mycket annat i det? Kan vara att VRAM tar slut och BF4 hanterar det dåligt?

En mod borde nog bryta ut BF4 snacket till en ny tråd i BF4 delen kanske?

- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av Ferrat:

Har du testat längre inställningar? Kolla VRAM, RAM usage? kolla GPU/CPU load/temps m.m?

Hört att vissa har haft problem med t.ex. att BF4 äter RAM extremt vilket kanske märks om man har otur eller mycket annat i det? Kan vara att VRAM tar slut och BF4 hanterar det dåligt?

En mod borde nog bryta ut BF4 snacket till en ny tråd i BF4 delen kanske?

Det borde inte vara det som det handlar om, utan det är helt enkelt att servrarna är instabila. Jag är långt ifrån den enda med samma problem om man kollar Twitter, Reddit etc.

Youtube

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av HazZarD:

Köpte det på release, har spelat x antal timmar... inte en enda krasch inte ett enda lagg såååå ja vet inte hur trovärdigt det är, däremot ser man miljontals gnäll topics om bf4, men vad vet jag... har ej provat bf och tänker ej göra heller

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Förändringen till Ghosts kommer bli precis vad på next gen? mer folk på mapsen, sen då?? Jag är uppriktigt nyfiken..

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010

2+ generationer var ju ett roligt uttryck. Jag förstår att nVidia och AMD släppt en ny serie sedan konsollerna byggdes, mycket mer än så är det inte.

Bland annat så presterar ju processorn sämre än en första generationens Bulldozer CPU med åtta kärnor, sedan så motsvarar väl grafikkortet något i stil med HD 7850 beroende på vilken konsol man tittar på. Vad är det vi på PC inte får som de med PS4/Xbone får, förutom de exklusiva spelen då?

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av Mars SSX:

Någon som tar Metacritic seriöst. Hahahaha.

Lite så jag också kände...

Sen tycker jag för övrigt synd om alla som har såna enorma problem med både BF4 och Ghosts (eller något utav dem).

Har hittills inte fått något utav spelen att krascha.

Du har redan tackat ja!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nykarleby, Finland
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av kevve1:

Förändringen till Ghosts kommer bli precis vad på next gen? mer folk på mapsen, sen då?? Jag är uppriktigt nyfiken..

Skrivet av MSIOCGenie:

Bland annat så presterar ju processorn sämre än en första generationens Bulldozer CPU med åtta kärnor, sedan så motsvarar väl grafikkortet något i stil med HD 7850 beroende på vilken konsol man tittar på. Vad är det vi på PC inte får som de med PS4/Xbone får, förutom de exklusiva spelen då?

Ni kommer att trycka ner mig tills ni har rätt, så ha rätt ni. Ni vet ju tydligen bäst

Youtube