Permalänk
Medlem

Litecoin mining, "Starting..."

Hej! Jag har minat tidigare men slutade då den stod så låg, men nu är den uppe i c.a $45 och jag har 7970 + 280X, så att jag bestämde mig för att börja på nytt. Difficultyn är hyfsat låg också, räknar med att få ut c.a 0.8/dygn då en kille här på SweC får ut 0,6/dygn med endast ett 290X.

Skrivet av Flamso:

Det ger ungefär 800-1000Mh/s med Litecoin. Så det blir typ 0,6 Litecoin per dygn just nu. Med en kurs på 45 dollar för tillfället... Men tjänar in kortet på typ tjugo dagar.

MOAR JULKLAPPSPENGAR!

Dock får jag inte igång miningen. Den står still så här:

Dold text

Jag har följt denna guiden för att regga mig i pool (coinotron) och ladda ned AMD SDK + GUI Miner alpha.

Vad har jag gjort fel?

Sticker in en extra fråga, hur gör man för att minea med hjälp av båda GPU:erna?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Har du inte skrivit in fel port? Ska det inte vara 3334?

Visa signatur

Sapphire 7970 | 3570K | Sabertooth z77 | 8gb RAM | 2x Plextor M3 Pro raid0

Permalänk
Hedersmedlem

det värkar som att den inte kan conecta till servern, sedan kan jag rekommendera att inte köra på deras preset dom är riktigt dåliga, kör intensity på 19 inte 20 och sedan testar du dig lite fram med threa concurrency börja på ca 12k och testa dig upp hur högt du kan gå

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av twwwwaan:

Har du inte skrivit in fel port? Ska det inte vara 3334?

Skrivet av bl0m1:

det värkar som att den inte kan conecta till servern, sedan kan jag rekommendera att inte köra på deras preset dom är riktigt dåliga, kör intensity på 19 inte 20 och sedan testar du dig lite fram med threa concurrency börja på ca 12k och testa dig upp hur högt du kan gå

Bytte pool till mine-litecoin.com, funkar galant nu.

Tack ändå!

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Jag är mycket besviken, estimated LTC/day 0.104. Dålig pool? Tips på andra?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag är mycket besviken, estimated LTC/day 0.104. Dålig pool? Tips på andra?

Vad får du ut för Khash/s?

http://www.coinwarz.com/calculators/litecoin-mining-calculato...

Kika lite på den, gissar att du får ut ungefär det där av bara ditt 290x.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Jag minar också på mine-litecoin.com och det funkar bra för mig, de har haft lite serverproblem i dagarna. kör på ett 7970 och ett 5970 de ligger på ca 1300kh/s tillsammans vilket ger ungefär 0,8 LTC per dygn

Permalänk
Medlem

Ställ om workzie till 64 och se om det hjälper ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Inaktiv

http://lite.coin-pool.com <--- Liten pool
http://wemineltc.com <----- Stor pool

Inbillar mig att jag får något mer på lite.coin-pool.com än på wemineltc. Dock sker utbetalningarna mer sällan efter som blocken inte upptäcks i samma takt som hos de stora poolerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

http://lite.coin-pool.com <--- Liten pool
http://wemineltc.com <----- Stor pool

Inbillar mig att jag får något mer på lite.coin-pool.com än på wemineltc. Dock sker utbetalningarna mer sällan efter som blocken inte upptäcks i samma takt som hos de stora poolerna.

Känner likadant, dock så var det en lååååång väntan på förra blocket på Lite.coin-pool.com ! med värdeökningen på Litecoins funderar jag på att gå och köpa mig ett par 280X eller 7950 begagnade... men alla andra verkar vara i samma tankar, då de går på nästan lika mycket begagnat som Nytt nu haha

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Jag minear på litecoinpool.org, de kör med PPS så att man får betalt för varje share istället för en del av blocket. Nackdelen är att det är en fee på 4 %, men man eliminerar tur/otur i sitt mineande.

Att nämna för de som minear på sin primära dator, så blir den i stort sett obrukbar med en intensity på 20. Istället kan man köra på 13 fast med 2 trådar vilket sänker hastigheten med 10 - 15 %, men om man behöver använda datorn så fungerar den fortfarande.

Happy Mining!

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu

Permalänk

Är väldigt ny på de här men minar man bara LTC (Kör samma miner som TS) på gpuerna? Det funkar inte när jag väljer min processor också i minern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vfrolunda:

Är väldigt ny på de här men minar man bara LTC (Kör samma miner som TS) på gpuerna? Det funkar inte när jag väljer min processor också i minern.

Om det är som med bitcoin så kommer inte cpu-mining ge alls mycket. Dock är fortfarande LTC inte alls lika spritt som BTC och nu när svårighetsgraden inte är så hög så kanske det är lönsamt med cpu-mining. Skulle rekommendera att bara minea på gpu dock.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Halloooj!

Jag höll på med btc mining för två år sen.
Tänkte ge litecoins en chans nu när jag ändå har ett hd7950.

Men, jag kan inte hitta nån butik som säljer sapphire varianten.

Går det att köra olika kort? Tänkte på 290x eller vilket som nu ersätter 7950

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Halloooj!

Jag höll på med btc mining för två år sen.
Tänkte ge litecoins en chans nu när jag ändå har ett hd7950.

Men, jag kan inte hitta nån butik som säljer sapphire varianten.

Går det att köra olika kort? Tänkte på 290x eller vilket som nu ersätter 7950

Det verkar gå att få ut ca 5-600 Khash/s med ett 7950 medans ett 290x "bara" får ut drygt 800. Är det värt den skillnaden tycker du?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem

Jag minar på för fullt här men är orolig för grafikkortet, kör ett Sapphire 290 och kortet blir 94 grader varmt. Är det skadligt i längden?

Har följande settings i cgminer:
-I 20 --temp-target=75

Tycks strunta i target och matar på ändå. Får f.ö. 733Khash/s avg.

Permalänk
Medlem

Sitter och kör på en 780, efter mycket trixande har jag fått upp den till 465 kh/s (560 enl min pool)

Jag kör med dessa settings för Cudaminer
cudaminer.exe -H 1 -C 2 -d 0 -i 0 -l T12x20 -o stratum+tcp://eu.ltcrabbit.com:3333 -O oskarw90.1:123

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Hm, man kanske ska köpa sig ett nytt AMD kort och sätta igång och köra lite litecoin mining på datorn då den ändå står på 24/7. Är inte helt hundra på hur allt funkar och så. Inom hur många dagar har jag tjänat ihop ett Radeon R9 290X som kostar i runda slängar 4000? Det står lite om det i trådstarten men eftersom jag är hyfsat okunnig inom minig och en mycket fattig studerande grabb.

Jag bor hemma och därmed inte betalar elen.

Mvh

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk

Är 1250khash/s dåligt, när man läser så pratar så många om Mhash/s...??

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Är 1250khash/s dåligt, när man läser så pratar så många om Mhash/s...??

Mhash/s är när man minar bitcoins. Det är en annan algoritm (Kan inte svara exakt hur de skiljer sig, men går nog lätt att googla fram). 1250Khash/s är helt normalt för 2x7970

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Skrivet av Pertanbus:

Mhash/s är när man minar bitcoins. Det är en annan algoritm (Kan inte svara exakt hur de skiljer sig, men går nog lätt att googla fram). 1250Khash/s är helt normalt för 2x7970

Ok, då behöver jag ej oroa mig...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

En fråga här! Ca hur många shares måste man gå igenom innan man får en paid share?

Visa signatur

Dator specs: Amd FX:8320 @stock 4now, MSI Geforce 770, Bequiet KRAFT 700w, Gigabite 990 FX, Kingston SSDnow 120 GB, WD Green 1 TB, 8Gb 1600mhz Ram och ett no name chassi. Övrigt, 23 tums skärm, 21,5 tums benq, Q-pad mk50, razer naga, Turtlebeach z6a, siberia v2, ATH-M50, Zoom h1

Permalänk
Discokungen
Skrivet av ioskin96:

En fråga här! Ca hur många shares måste man gå igenom innan man får en paid share?

Det beror på hur stor tur poolen har i att upptäcka block. Man får exakt samma procentuella andel av upptäckta coins som man lägger in beräkningskraft i förhållande till poolen. Rätt simpelt egentligen.

Det är lite svårt att få mitt 290X stabilt så det ligger på 800-1000Kh/s som det låg igår. Måste fixa på inställningarna. Problemet som uppstår är att man nästan får bättre prestanda om man kör 950MHz istället för 1000MHz, trots att kortet inte throttlar alls och ligger på typ 85c. Hm.

I övrigt rekommenderar jag cgminer. 3.7.2 tror jag den senaste som har stöd för scrypt heter. Tänk på att den absolut senaste versionen inte har stöd för scrypt länge! Tog ett tag innan jag fattade det.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonlol:

Jag minear på litecoinpool.org, de kör med PPS så att man får betalt för varje share istället för en del av blocket. Nackdelen är att det är en fee på 4 %, men man eliminerar tur/otur i sitt mineande.

Att nämna för de som minear på sin primära dator, så blir den i stort sett obrukbar med en intensity på 20. Istället kan man köra på 13 fast med 2 trådar vilket sänker hastigheten med 10 - 15 %, men om man behöver använda datorn så fungerar den fortfarande.

Happy Mining!

litecoinpool.org känns bra, så jag tänkte köra på det men stötte på problem.

Dold text

På deras hemsida står det att jag får ut 0 Khash/s men min Cgminer visar detta. Vad är fel? Det står att det kan ta upp till 10 minuter för sidan att uppdateras men så länge har jag redan väntat, fortfarande 0.

Edit: ...och är det normalt att jag får "rejected" c.a en gång var tjugonde sekund?

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

Hur presterar ett gammalt 6950 i litecoin mining? ~75% av ett 7950 eller saknar det någon funktion som drar ner resultatet avsevärt?

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Casper:

litecoinpool.org känns bra, så jag tänkte köra på det men stötte på problem.

På deras hemsida står det att jag får ut 0 Khash/s men min Cgminer visar detta. Vad är fel? Det står att det kan ta upp till 10 minuter för sidan att uppdateras men så länge har jag redan väntat, fortfarande 0.

Edit: ...och är det normalt att jag får "rejected" c.a en gång var tjugonde sekund?

Har aldrig fått sånt error. Har du rätt inställningar? Kolla länken här under.

Skrivet av lanbonden:

Hur presterar ett gammalt 6950 i litecoin mining? ~75% av ett 7950 eller saknar det någon funktion som drar ner resultatet avsevärt?

https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Har aldrig fått sånt error. Har du rätt inställningar? Kolla länken här under.

https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Vad menar du med rätt inställningar? Länken visar ju bara hur mycket man får ut per kort.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Casper:

Vad menar du med rätt inställningar? Länken visar ju bara hur mycket man får ut per kort.

Bredvid resultaten står inställningar. Alltså typ - I 20 osv. Har du rätt inställningar? Rätt worker pass och sånt?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk

hmm, intressant att jag skulle kunna dra in ~90 kronor per dag (med dagens kurs) genom att utnyttja grafikkortet i sekundär datorn som ändå står igång dygnet runt. Dags att börja läsa på lite alltså

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Casper:

litecoinpool.org känns bra, så jag tänkte köra på det men stötte på problem.

På deras hemsida står det att jag får ut 0 Khash/s men min Cgminer visar detta. Vad är fel? Det står att det kan ta upp till 10 minuter för sidan att uppdateras men så länge har jag redan väntat, fortfarande 0.

Edit: ...och är det normalt att jag får "rejected" c.a en gång var tjugonde sekund?

Vilket kommando du startar med? Känns som du missat --scrypt.