Astro A50 Problem
Så, Sweclockers hade rabatt på astro a50 hos komplett.se så jag antar att det var en del som beställde där eftersom de sålde slut ganska snabbt. Nu när jag fått hem mina lurar så kan jag konstatera några problem jag stött på. (Har uppdaterat till senaste firmware på både mixamp + headset)
Det första som jag stör mig på är det tjutande ljudet i höger hörlur när man sitter i t.ex skype. Detta ljudet uppstår 50% utav tiden och är sjukt irriterande och leder lätt till huvudvärk. Efter att jag googlat runt lite så är det inte bara mitt headset det är fel på.http://forums.astrogaming.com/showthread.php?43354-Buzzing-so...
Deras "support" skriver "I'm still looking into this buzzing noise in the right ear although as far as I'm aware from speaking with other users, it shouldn't be noticeable when game audio is playing, it should be covered up with any white noise."
Detta var nog det fånigaste svaret jag någonsin sett en support skriva. Detta ljud uppstår tydligen när man har sin mic aktiv, och finns ingen fix för det just nu. Ändå har detta headsetet varit ute sedan förra sommaren.
Det andra som jag stör mig på är det konstant tjutande ljud när man har över 60% utav volymen på headsetet som tjuter hela tiden, detta gör att man måste höja till max på inställningarna på datorn, och sen justera neråt på själva headsetet. Om man vill uppnå ett ljud utan bakgrundstjut så är det ändå inte så högt som jag vill ha mitt ljud ur hörlurarna.
Lurarna är bekväma, det är det inget tvek om, men när jag gått från logitech g35 till dessa är det INTE någon stor skillnad på ljudet, lite utav en besvikelse.
Efter att ha kollat runt på många recensioner och alla gett tummen upp för detta headset så är jag besviken.
Okej, det trådlösa är riktigt bra och fungerar som man vill att det ska göra, men det väger inte upp priset/ljudet.
Förväntade mig lite mer utav 'MLG'-s sponsrade headsettillverkare till denna prislappen.
TL;DR - Stör ni er utav små konstanta ljud i erat headset så undvik a50.