Dela in ljudet i olika linor men samma mottagare?

Permalänk
Medlem

Dela in ljudet i olika linor men samma mottagare?

Tjenare!
Min guild i WOW har nu tagit 9/14 HC SoO och jag tycker att vi borde börja streama vår progress. Dock brukar jag prata med min kompis som också är med och raidar via Skype, raid-pratet görs via Mumble och där är det på Engelska. Jag skulle gärna vilja streama utan att behöva sluta prata med min kompis. Finns det då något program som kan dela upp allt ljud som kommer till mina hörlurar till olika linor som streaming programmet kan ta upp? Har googlat etc. men inte hittat några svar.
Stream ljudet: Mumble, WOW och musik.
Det som inte ska höras: Skype
Tack på förhand!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Finns något som heter virtual audio cable. Tror det programmet kommer göra det du vill.

Permalänk

Ha allt på dina lurar och lägg skype på dina högtalare (tex) streamingen kommer ta din defoult ljudkälla vilket blir allt förutom skype då.
så brukar jag göra det är enklast.

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunilla95:

Ha allt på dina lurar och lägg skype på dina högtalare (tex) streamingen kommer ta din defoult ljudkälla vilket blir allt förutom skype då.
så brukar jag göra det är enklast.

Jo jag tänkte på det, dock är det slutna lurar och jag måste höra allting och vill inte störa resten av familjen.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Finns något som heter virtual audio cable. Tror det programmet kommer göra det du vill.

Ok ska kolla upp det!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Jo jag tänkte på det, dock är det slutna lurar och jag måste höra allting och vill inte störa resten av familjen.

okey vet att min kompis med sitt Tritton har både optiskt och usb till det. så han kan köra grejer separat på olika linor och ändå har allt i lurarna. (har inget med dig o göra men gäller temat )

Visa signatur

|| Intel I7 980x 3.33GHz || MSI GTX 780 || Asus P6X58D-E || Corsair Dominator 2000 MHz || Corsair HX750 || Phantek Enthoo Primo || 480+240+280 Radiator || D5 pump || 2x Corsair SSD 128 Gb || Total 8,5 Tb Lagring + NAS ||

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kan förklara VAC? Vill då ha spelljud, Mumble (när jag pratar i Mumble ska detta också höras, det kan väl fixas via streaming programmet?) och musik. Sen Skype ska då inte höras.
Ska jag då skapa en lina med Mumble, WOW och Spotify? Jag ser bara typ Windows Areo och några andra inställningar....

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Inte pillat i vac, men du gör väll en lina dit du skickar det som stream ska höra och en privat. Till hörlurarna skickar du båda spåren, men i streamprogrammet väljer du streamlinan. Om jag fattat det så är det så man gör

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Inte pillat i vac, men du gör väll en lina dit du skickar det som stream ska höra och en privat. Till hörlurarna skickar du båda spåren, men i streamprogrammet väljer du streamlinan. Om jag fattat det så är det så man gör

Ok tack! Ska kolla på en tutotial nu också.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)