Bärbar dator till min bättre hälft.

Permalänk
Medlem

Bärbar dator till min bättre hälft.

Frugan skall börja plugga på annan ort och behöver en dator.

Den skall klara, netflix, viaplay, filmer (DVD, gärna HD), Skype osv osv. Det vill säga ganska vardagliga saker.
Spelar gör hon, men mest strategispel.

- Windows 7
- Max 15" så den inte blir allt för bökig att ta med sig.
- Batteritiden är inte jätteviktig, då hon kommer bo på hotell / vara i klassrum.
- INTE Apple.

Så en med bra prestanda och låg vikt.

Prisgräns 7000:-

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du ge något exempel på vad hon spelar? De andra användningsområdena kräver i princip inget av datorn. Jag skulle dock satsa på ett bra märke typ Sony, Lenovo, Dell, HP Probook osv. Ska man släpa runt datorn så krävs det att den håller för det.

Edit:
Jag vill hävda att du ska satsa på något som väger under 2kg. I din prisklass hittar jag denna som dock har ganska dålig grafik.
http://www.dustinhome.se/product/5010755471/lenovo-ideapad-fl...

Kan man tänka sig att ta en något tyngre dator (2,5kg) så finns denna som ser väldigt trevlig ut.
www.dustinhome.se/product/5010774846/lenovo-thinkpad-edge-e54...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Hon spelar mest strategi, CIV och Liknande.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oobum:

Hon spelar mest strategi, CIV och Liknande.

Det är svårt att komma med några bra råd med så lite info. Civ 5 funkar fint på båda dessa datorerna om man kör låga inställningar. De flesta spel funkar på låga inställningar. Har man lite högre krav så är den tyngre datorn bättre.

Ska hon ta med datorn till skolan mer eller mindre varje dag skulle jag satsa på den lättare. Den duger till att underhålla sig med på kvällarna också även om man får göra lite avkall på grafikinställningarna i spel.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!