System rating is not available.

Permalänk
Medlem

System rating is not available.

Hej, jag kör Windows 7 Ultimate x64 och jag märkte här för ett par dagar sedan detta under System i Kontrollpanelen:

och jag skulle vilja veta vad man kan göra för att få tillbaka sina ratings?

senast jag checkade låg jag på typ 5.9 men det var på grund av att en av mina hård diskar var kopplade till en Sata 3gb/s port.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Hej, jag kör Windows 7 Ultimate x64 och jag märkte här för ett par dagar sedan detta under System i Kontrollpanelen:

http://i.imgur.com/PCdYqt2.jpg

och jag skulle vilja veta vad man kan göra för att få tillbaka sina ratings?

senast jag checkade låg jag på typ 5.9 men det var på grund av att en av mina hård diskar var kopplade till en Sata 3gb/s port.

Prova att klicka på texten du undrar över
Därefter bör det finnas ett sätt att köra om testet.

Anledningen till att den tagit bort din rating är antagligen för att du ändrat din hårdvarukonfiguration ( pillat på diskarna ), så att din gamla rating inte är aktuell längre.

WEI är värdelöst hursomhelst, grubbla inte över det, förutom om du tycker att det är kul.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Nå när man klickar på texten kör den en liten lista med test men den returnerar bara samma sida efter att testen körts igenom.

Nja jag ville ju bara rapportera buggen jag bryr mig nog inte heller så jätte mycket om vad WEI säger, tyckte bara det var lite konstigt att den inte kunde visa nåt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Nå när man klickar på texten kör den en liten lista med test men den returnerar bara samma sida efter att testen körts igenom.

Nja jag ville ju bara rapportera buggen jag bryr mig nog inte heller så jätte mycket om vad WEI säger, tyckte bara det var lite konstigt att den inte kunde visa nåt.

Hmm, det är ju suspekt.

Om det inte händer nått när du klickar på texten för att sedan klicka på "re-run assessment" så kan du kika på de här två förslagen.

http://www.sevenforums.com/tutorials/79177-windows-experience-index-reset.html

http://www.sevenforums.com/tutorials/263-windows-experience-index-update-refresh-score.html

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |