Jag har en Logitech Squeezebox Radio som numera bara står och samlar damm...
Den köptes för agera Spotify-spelare i köket men den var jävligt seg, gränssnittet sket sig ofta via mobilen så det blev att man lyssnade på var samma lista, om och om och om igen...
Alt P3 eller Mix Megapol... Stor ide med en webbradio då?
Vilka kanaler lyssnar ni på, som kan rekommenderas?
Jag är inne mot 90-tal, eurodance, dance, trance, pop och topplista / "rix fm musik"
Ni kanske rent utav har en sådan här spelare och hittat ett sätt att inte få den så satans slö...?
Visa signatur
• Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •
Om du inte gjort det redan, fundera på att uppdatera den till den nya programvaran (den som inte heter Squeezebox längre). Jag kommer inte riktigt ihåg hur den gamla var, men den nya känns inte speciellt långsam alls, varken med Spotify eller med Tunein. Vi har fullständigt olika musiksmak så jag kan inte ge dig några tips där, men det blir nog lättare att hitta de kanaler du är ute efter om du söker dem med TuneIn på PC först, och sedan "rattar in" dem med radion.
Mobilgränssnittet kommer jag ihåg som rätt kasst, men det var länge sedan jag använde det. Å andra sidan fungerar radions knappar och fjärren rätt bra tycker jag.
Lyssnar huvudsakligen på annan slags musik men via Browse --> Mood finns några hyffsade spellistor jag brukar ha på ibland, Mood Booster, Psyched!, Re-Energize för att nämna några.