Permalänk
Medlem

Är det här en säker sida?

hallå!

Undrar om https://www.alina.se är en säker sida? Tänkte köpa en ssd hårddisk.

Jag undrar om det är en bra sida som man kan lita på för att jag funderar på att köpa en ssd därifrån men nu när jag sitter och kollar så får jag också upp tankar om vilken hårddisk som är bra.
Jag funderar på denna https://www.alina.se/Produkt.aspx?site=pricerunner&T2=SV300S3...
men jag vet inte om den är bra i och med att den är ganska billig.

Jag vill ha en ssd på 240 gb och jag vill gärna att priset håller sig runt 1000kr men om den inte är bra alls den jag länkar ovan så kan jag tänka mig att gå upp lite. Men jag vill veta lite hur den e och vilken ssd man bör köpa osv.

Permalänk
Medlem

Jadå, alina är vida känt här på Swegclockers, aldrig hört något negativt om dem faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Jadå, alina är vida känt här på Swegclockers, aldrig hört något negativt om dem faktiskt.

Så bra!

Någon kommentar om bra ssd hårddiskar runt 1000kr ?

Permalänk
Skrivet av tobit:

Så bra!

Någon kommentar om bra ssd hårddiskar runt 1000kr ?

Hur mycket storlek ska du ha ?

Permalänk
Skrivet av tobit:

Så bra!

Någon kommentar om bra ssd hårddiskar runt 1000kr ?

Har handlat där några gånger, fungerat bra. Dock handlade jag i butik av dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Melinho2895:

Hur mycket storlek ska du ha ?

240 gb

Permalänk
Medlem

Alltså ska man undvika kingston ssd hårddiskar?

Ska man köra på samsung då eller?

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Basketigge:

ooh nice! och den är snabb och bra även om den är så billig?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tobit:

ooh nice! och den är snabb och bra även om den är så billig?

Skulle hellre gå på kinsgton disken säger något något annat så vet dom för lite.

Dom bättre diskar som jag åxå har testat är:

1.Samsung 830/840 series
2.Intel 330/335/520/530 serien
3. Kinston deras SSd Dnow diskar inget fel med dom
4.Corsairs
övriga
Crusial (har inte testat ännu)
ocz(sämsta diskarna jag ägt)

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Skulle hellre gå på kinsgton disken säger något något annat så vet dom för lite.

Dom bättre diskar som jag åxå har testat är:

1.Samsung 830/840 series
2.Intel 330/335/520/530 serien
3. Kinston deras SSd Dnow diskar inget fel med dom
4.Corsairs
övriga
Crusial (har inte testat ännu)
ocz(sämsta diskarna jag ägt)

Har du läst artikeln som länkades några inlägg upp?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rydisen:

Har du läst artikeln som länkades några inlägg upp?

nej men har det nu och det va fan den mest grötigaste sida jag någonsin läst!!! REKLAM blandat med detta kändes grötigt. läste tappar 60% prestanda. men skit samma.

kan säga som i mina tester med diverse test program så ligger den disken på sina 450mb/s det är normalt av va en disk klarar om den sen tappar 60% med tiden ja vist det kan man leva med.

jag rekomenderar ändå samsung o intel i första hand

jag går på egna tester och va jag upplever den. därav dom diskar jag rekomenderade, har du någon information om crusial disken så ska jag kolla den med men nuläget vet jag inget om den disken. därför sågar jag den i nuläget

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

nej men har det nu och det va fan den mest grötigaste sida jag någonsin läst!!! REKLAM blandat med detta kändes grötigt. läste tappar 60% prestanda. men skit samma.

jag går på egna tester och va jag upplever den. därav dom diskar jag rekomenderade, har du någon information om crusial disken så ska jag kolla den med men nuläget vet jag inget om den disken. därför sågar jag den i nuläget

Artikeln handlade om att Kingston efter ett tag (efter att recensioner kommer ut och ett rykte byggts upp) bytte ut vilka minnen som användes till några som var mycket söligare, vilket gjorde att SSDn tappade 60% prestanda. Skit samma? Tvek.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Jag har en Samsung Evo 840 SSD på 250GB och kan verkligen rekommendera den. Bästa pris på prisjakt.nu inkl. frakt

http://mobil.extreme.idg.se/extreme/2.1030/1.517282/har-ar-ss...

http://cdon.se/hemelektronik/samsung/samsung-840-evo-series-2...

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

SSD och hårddisk är 2 olika saker, bara så du vet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tobit:

ooh nice! och den är snabb och bra även om den är så billig?

Jag har modellen innan den, dvs M4 och den funkar bra. Om inte jag minns fel så fick denna disken bra resultat i ett test som SweClockers gjorde för ca ett år sedan. Det är det senaste testet de har av SSD's.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Crucial m500 från Alina idag

Visa signatur

Chassi: Fractal design define r4 svart, GPU: Msi gtx 980 twinfrozr @1300mhz, Cpu: 4670k @4,5ghz, CPU kylare:Noctua NH U14-S, MOBO: Msi Z87-G45, Ram: Crucial Ballistix 8gb @1866mhz, PSU: EVGA supernova G2 750w. SSD: Crucial m500 240gb, HDD: Seagate Barracuda 1tb, Skärm : Asus VG248QE 144hz :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tranceguy:

Jag rekomenderar ändå samsung o intel i första hand

jag går på egna tester och va jag upplever den. därav dom diskar jag rekomenderade, har du någon information om crusial disken så ska jag kolla den med men nuläget vet jag inget om den disken. därför sågar jag den i nuläget

Där håller jag med dig vad gäller märken, dessutom så vill man se kanske 2-3 sidor gärna pålitliga som säger samma sak.
Annars kan jag länka till ett test där jag utser en Pentium II till starkare än 4960X >_>

Testet finns inte.:D

Dold text
Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobit:

ooh nice! och den är snabb och bra även om den är så billig?

Jaa! Sjukt bra pris på den just nu.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Måste ändå säga att jag har för mig alina inte brukar ha de bästa priserna precis, eller är det så att du har rabatt av något slag? Prisjakt är ju annars lätt att slänga en blick på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pellemanify:

Måste ändå säga att jag har för mig alina inte brukar ha de bästa priserna precis, eller är det så att du har rabatt av något slag? Prisjakt är ju annars lätt att slänga en blick på.

kanske inte men snabbast leverans har dom tog en dag då hade jag mitt paket att hämta ut . ja kan ha varit tur åxå men helt ok

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.