Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bytt från iOS till Android - Får inga SMS

Permalänk
Medlem

Bytt från iOS till Android - Får inga SMS

Hej

Har övergett iOS för Android, och då har ett problem uppstått. Eftersom när jag tidigare hade iOS fick meddelanden via iMessage och nu har samma nummer som på förra mobilen, tror nu alla mina kontakters iPhones att de fortfarande ska skicka iMessage, vilket leder till att jag endast får meddelanden på min iPad, och Macbook.

Hur ska jag göra för att se till att deras telefoner förstår att det inte är en iOS enhet?

Tack!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Stoppa i sim-kort i din gamla lur.
Slå av imessage. Få sms igen.

Permalänk
Medlem

Börja med att stänga av iMessage på alla enheter där du har iMessage aktiverat. Om du fortfarande har kvar din iPhone stänger du av det där också, givetvis.

Har du inte kvar den har jag läst att det kan hjälpa att byta lösenord till iCloud. Annars kommer du i värsta fall få vänta någonstans mellan en vecka till en månad, därefter kommer Apples servrar glömma bort din iPhone (på grund av att den inte varit online).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.