Få Firefox 29 att åter visa läsbara flikar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

En annan tråga dock.. Hur får du det så att du kan lägga till saker till höger om bakåt frammåt-pilarna? Jag kan bara lägga saker till vänster och jag vill ha stop/reload-knappen till höger om pilarna men till vänster om url-bar.

Jag tror knappen heter "movable back/forward button" i classic theme restorer. Numera har jag även glassmyfox installerat och då ser det ut såhär:

Det enda jag kan klaga på nu är att "white navbar buttons" i glassmyfox inte funkade på fram/back och stop/refresh knapparna så de syns inte så bra som i 28an...

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

hett tips, uppdatera fan inte till 29! satan va drygt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HBcore:

hett tips, uppdatera fan inte till 29! satan va drygt...

Det är ju egentligen bra att uppdatera, men jag kan hålla med om att de plockat bort lite väl mycket valfrihet denna gången. Jag förstår inte varför de vill pracka på en det nya UI:t, visst det är säkert jättefint men jag trivs bäst med det gamla vanliga.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Tack för classic theme restorer.

Undrar ni om bakåt/framåt pilarna så behöver jag inte de för att MX518 har bakåt/framåt knappar redan. De tar bara plats på webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Nu installerade jag classic theme restorer och allt som vanligt. Tråkigt bara att man måste ha plugin för det.

Dåligt av Mozilla att inte ge de med Windows 7 och aero samma design som vanligt och med win 8 det kantiga och enfärgade. Så svårt kan det väl inte vara. IF win7 = aero elseif win8 = kantigt enfärgat.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av KTL:

Jag sparkar nog bara bakut när design överlag påverkar användningen negativt. I det här fallet är det väl bara valfriheten som är problemet men i och med att FF moddas rätt bra så lär inte klagandet bli långvarigt. Sen känner jag att uppdateringen ser fräsch ut men det är nog mitt designersinne som talar mest

Om du nu är designintresserad så förklara då varför man numera verkar gå mot att försämra användbarhet/läsbarhet ?
Vad är fördelen med att man inte separerar olika objekt så att man tydligt kan skilja på var de börjar och slutar ?
Chrome är ju tex fruktansvärt jobbig med många flikar, inte bara "glömmer" den bort dem vid omstart, jag vet dessutom inte hur många gånger jag stängt flikar av misstag eftersom man inte vet om man klickar på ikonen eller stängkrysset eftersom den trycker ihop flikarna för mycket så det inte går att skilja på dem.
En normalflik (inte fäst) i Chrome är ju lika smal som en fäst flik förutom att ikonen stänger fliken om du klickar i högerkant på det du ser eftersom stängkrysset är osynligt, det är ett exempel på jäkligt dum design.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag tror knappen heter "movable back/forward button" i classic theme restorer. Numera har jag även glassmyfox installerat och då ser det ut såhär:
http://i.imgur.com/ZAbYBLw.png

Det enda jag kan klaga på nu är att "white navbar buttons" i glassmyfox inte funkade på fram/back och stop/refresh knapparna så de syns inte så bra som i 28an...

Tack det funkade. Men jag verkar inte få "combine stop/reload buttons" att funka. Måste man ha det på ett visst sätt? Jag satte båda bredvid varandra och startade om men båda syns ändå som en egen knapp.

Edit: Löste sig det med. Man måste ha dem i en viss ordning och jag hade dem i fel ordning tydligen.

Äntligen ser det ungefär ut som det brukar!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem med FF 29.0 Trots att jag stänger av läsaren så ligger den aktiverad i bakgrunden och då kan jag inte starta firefox igen förrän jag avslutat processen i aktivitetshanteraren

Edit:
Jag gick tillbaka till FF 27.0.1 eftersom jag även hade lite problem att få Ghostery att starta i 28.0 och även 29.0

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om du nu är designintresserad så förklara då varför man numera verkar gå mot att försämra användbarhet/läsbarhet ?
Vad är fördelen med att man inte separerar olika objekt så att man tydligt kan skilja på var de börjar och slutar ?
Chrome är ju tex fruktansvärt jobbig med många flikar, inte bara "glömmer" den bort dem vid omstart, jag vet dessutom inte hur många gånger jag stängt flikar av misstag eftersom man inte vet om man klickar på ikonen eller stängkrysset eftersom den trycker ihop flikarna för mycket så det inte går att skilja på dem.
En normalflik (inte fäst) i Chrome är ju lika smal som en fäst flik förutom att ikonen stänger fliken om du klickar i högerkant på det du ser eftersom stängkrysset är osynligt, det är ett exempel på jäkligt dum design.

Jag ser inte vad som är otydligt med den nya designen på de i nuläget 6 flikar jag har öppet. Ej heller läsbarheten. Den aktiva fliken är upplyst och övriga har ett streck som skiljer dem åt. Bakgrunden på övriga flikar är i övrigt ljus nog för att texten ska komma fram, det hade varit värre om texten varit blåtonad per default.

När jag tittar på det exempel av vad ni här eftersträvar (GAPa's exempel) så handlar det nog mer om preferenser mot enkla färger, vassa kanter och maxad kontrast. Men alla grundelement är i princip de samma. Olikt en viss kritiserad meny som är ett textboksexempel på dåligt design där ens datoranvändning påverkades negativt på alla håll så skinnar ni ju bara om Firefox enligt vad ni uppskattar. De flesta tror jag bara kommer säga "åh ny design" och sen fortsätta som vanligt.

Jag vet inte varför du drar upp alla chrome-nackdelar, det är väl inte relevant? Chrome är inte min grej. I övrigt så ser det ut som ni rätt snart är i hamn med att modda designen så problemet var ju inte långvarigt

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Jag ser inte vad som är otydligt med den nya designen på de i nuläget 6 flikar jag har öppet. Ej heller läsbarheten. Den aktiva fliken är upplyst och övriga har ett streck som skiljer dem åt. Bakgrunden på övriga flikar är i övrigt ljus nog för att texten ska komma fram, det hade varit värre om texten varit blåtonad per default.

När jag tittar på det exempel av vad ni här eftersträvar (GAPa's exempel) så handlar det nog mer om preferenser mot enkla färger, vassa kanter och maxad kontrast. Men alla grundelement är i princip de samma. Olikt en viss kritiserad meny som är ett textboksexempel på dåligt design där ens datoranvändning påverkades negativt på alla håll så skinnar ni ju bara om Firefox enligt vad ni uppskattar. De flesta tror jag bara kommer säga "åh ny design" och sen fortsätta som vanligt.

Jag vet inte varför du drar upp alla chrome-nackdelar, det är väl inte relevant? Chrome är inte min grej. I övrigt så ser det ut som ni rätt snart är i hamn med att modda designen så problemet var ju inte långvarigt

Jag har inte brytt mig så mycket mer när det introducerades i Aurora v29. Det som folk nog stör sig på är att folk inte orkar bry sig om att läsa att Firefox nya grund UI är så medan om man vill ändra och har tid så kan man skapa en userChrome.css fil i sin profil och sedan är det bara att gå loss. Med andra ord Firefox:s grundfilosofi är kvar, vilket är öppenhet och att användaren får själv välja hur sin webbläsare skall se ut. Sedan det här bashandet om menyn som också kommer dyka upp så hade Mozilla idén före Chrome fast sådant vill man inte veta om.

Permalänk
Medlem

Tycker den nya designen är hemsk. Tack för tipsen för att återställa gamla.

Permalänk
Medlem

Nyuppgraderad och fin landade webbläsaren häromdagen på Mozillas info-sida "whatsnew" som bl.a. har följande frågeställning: "Hur vill du att nätet skall se ut?"

Ehm, har för närvarande inga synpunkter på det, webbläsaren stal just uppmärksamheten.
Det går att stuva om ganska bra, ska dock titta närmare på tillägget.

(För övrigt är webben som de flesta vet endast en del av "nätet".)

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Osprey:

Nyuppgraderad och fin landade webbläsaren häromdagen på Mozillas info-sida "whatsnew" som bl.a. har följande frågeställning: "Hur vill du att nätet skall se ut?"

Ehm, har för närvarande inga synpunkter på det, webbläsaren stal just uppmärksamheten.
Det går att stuva om ganska bra, ska dock titta närmare på tillägget.

(För övrigt är webben som de flesta vet endast en del av "nätet".)

Jag vill ha nätet flash och skriptfritt och webbläsarna ska ha en design som gör att deras interface ska vara lättmanövrerat, det hade även varit bra om FF helt satsade på enbart 64 bit kod eftersom 32 bit börjar bli en begränsning och sega ner när FF behöver mer än drygt 1,5 Gbyte ram.
Och in med mer folk på usenet !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ha haft tillägget nu i några dagar och det är en grej jag retar mig på. Om man har många flikar uppe så är det ett glapp mellan fliken längst till höger och högerpilen (se bild). Finns det något att göra åt det eller är det så med tillägget bara?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag har kört WaterFox 64-bit länge hemma, och därefter PaleMoon 64-bit senaste året eller så, men på jobbet har firefox rullat på, tills nu...

Nytt utseende har ju stört lite förr, men då har man oftast kunnat välja att slå på/av några funktioner eller flytta tillbaka enskilda knappar.

Så... jag gillar inte att man inte kan flytta runt på alla små knappar längst upp längre, eller att framåtpilen göms när det inte går att gå framåt istället för att finnas kvar, men vara skuggad. Att ha Stjärnknappen för att skapa nya bookmarks, fastklistrad precis bredvid bokmärkeslistan gör ju att man rätt vad det är trycker på den istället när man ska in på listan, inte så genomtänkt.
Menyknappen vill jag ha kvar till vänster, där jag har alla andra knappar som hem, nedladdning, ladda om sidan och tillbaka/fram.

Nej, nu får det bli PaleMoon 32-bit på den här gamla XP-PCn på jobbet också. Hela vitsen med Firefox är ju att man ska kunna konfigurera utseendet en hel del.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest, alla kategorier, är att "refresh", ladda om sida, sitter till höger, i adressfältet. Vad hade vi där innan? Stjärnknappen. Att de nu har kombinerat "stjärnknappen" med den för att visa bokmärken och presenterar det som en nyhet känns inte särskilt nydanande, snarare som ett stort steg bakåt. Jag hade tidigare, som många andra, navigeringsknapparna framåt, bakåt och ladda om till vänster om adressfältet. Att flytta en till andra sidan av fönstret är enbart irriterande. (Vad man sedan använder för att navigera framåt och bakåt kan skifta; har som många även knappar på mus och tangentbord.)

Däremot har jag inget emot att ha bokmärkesknappar, nedladdningar och meny till höger.

Jag antar att det är fler än jag som har noterat att de har större avstånd mellan mappar och bokmärken i bokmärkesmenyn via ikonen jämfört med vanliga menyn; det är väl ytterligare ett led i pek-anpassningen.

På en Windows XP-maskin kan man enkelt visa traditionella menyer, högst upp. Tidigare så hade Fx en fiffig funktion där man visade fler menyalternativ om man navigerade med tangentbordet jämfört med att använda musen. D.v.s. om man valde t.ex. Alt-O, för Historik, så visades alternativ för framåt och bakåtnavigering etc. Nu visas samma oavsett om menyn aktiveras via tangentbord eller mus. Sedan är det annan sak att om man redan kan navigeringskombinationer som Alt-vänsterpil/Alt-högerpil/Backspace etc. så behövs inte detta. Men det var ett bra sätt att lära nybörjare att komma ihåg.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ozzed:

Ha haft tillägget nu i några dagar och det är en grej jag retar mig på. Om man har många flikar uppe så är det ett glapp mellan fliken längst till höger och högerpilen (se bild). Finns det något att göra åt det eller är det så med tillägget bara?

http://i.imgur.com/FDp8Bvl.png?1

Nog går det för så här ser det ut för mig utan att jag gjort nått, så fråga inte hur du ska göra för att ändra vad som nu har hänt för dig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nog går det för så här ser det ut för mig utan att jag gjort nått, så fråga inte hur du ska göra för att ändra vad som nu har hänt för dig.
http://ladda-upp.se/files/2014/b99810.jpg

Hur många tabbar har du uppe? ser ut så för mig med när jag har 8 eller färre men så fort jag öppnar 9 eller fler blir det den irriterande marginalen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ozzed:

Hur många tabbar har du uppe? ser ut så för mig med när jag har 8 eller färre men så fort jag öppnar 9 eller fler blir det den irriterande marginalen.

Många, i det fönstret är det kanske runt 100 flikar, fler än jag orkar räkna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Många, i det fönstret är det kanske runt 100 flikar, fler än jag orkar räkna.

Ok. Då är det något annat.

Edit: Testade med Pale Moon istället.

Profilen går att kopiera rakt av, man kan synka mellan firefox och palemoon, och jag lyckades hitta plugins som kunde ersätta de som visade sig vara inkompatibla,

Väldig skillnad i snabbhet får jag säga, och så har den det mysiga utseendet jag är van med. Och utvecklaren har sagt att de inte kommer köra australis, och fortsätta tillåta tabs on bottom. Och nedladdningatna beter sig som innan (inte något larvigt "library"). Så jag är rätt så nöjd

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Går det inte att få framåt/bakåt knappar utan att instalera "classic"-tillägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolv:

Går det inte att få framåt/bakåt knappar utan att instalera "classic"-tillägg?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du menar separata frammåt/bakåt-knappar så nej. Det kommer dock fram om det finns något att gå fram/tillbaka till.

Jag tycker du ska testa Pale moon. Mozilla verkar vara helt insnöade på att bli som chrome och de är helt döva för den massiva kritiken de fått.

Ett tips kan dock vara att skriva av dig här: https://input.mozilla.org/en-US/feedback# så har du i alla fall sagt vad du tycker.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Som sagt, PaleMoon funkar snabbare och stabilare för mig, så jag kör det nu även på jobbet (där dock i 32-bits-version).

http://www.palemoon.org/

Kör med både custom toolbar-ikoner och persona samtidigt, så det går ju att ändra som ni vill.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Är sjukt att alla program blir till skit med tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Som sagt, PaleMoon funkar snabbare och stabilare för mig, så jag kör det nu även på jobbet (där dock i 32-bits-version).

http://www.palemoon.org/

Kör med både custom toolbar-ikoner och persona samtidigt, så det går ju att ändra som ni vill.

http://oi57.tinypic.com/6pxgkz.jpg

Kör du 64-bits versionen hemma då? Jag vart sugen på att testa den men det säga ju att många addons inte funkar då. Hur är det med profilen, går den att kopiera rakt av?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Kör du 64-bits versionen hemma då? Jag vart sugen på att testa den men det säga ju att många addons inte funkar då. Hur är det med profilen, går den att kopiera rakt av?

Japp, 64-bits hemma på två PCs.

Man kör en migration tool från hemsidan som kopierar profilen, så kan man köra det parallellt med Firefox sedan, till skillnad mot t.ex. WaterFox som delade profil när jag körde det sist.

Jag kör inte särskilt många addons, ett tema, en persona, flash och nån flash video downloader, har inte haft problem med dem iaf. Tror det mest är JAVA som man kan få köra in både 32-bits och 64-bits ifall man vill ha det påslaget över huvud taget nuförtiden.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, ska ta och testa Pale Moon.

En av grejerna som jag alltid gillat med Firefox är att den haft många optioner och customisering. Med v29 och nya interfacet känns de som de vill gå åt Chrome-hållet med förenklade inställngar. Det blir intressant att se mätningar framöver, jag tror det finns en risk att v29 minskar FF marknadsandelar istället för tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tack för tipset, ska ta och testa Pale Moon.

En av grejerna som jag alltid gillat med Firefox är att den haft många optioner och customisering. Med v29 och nya interfacet känns de som de vill gå åt Chrome-hållet med förenklade inställngar. Det blir intressant att se mätningar framöver, jag tror det finns en risk att v29 minskar FF marknadsandelar istället för tvärtom.

Under skalet är allt sig likt. Mozilla kan inte ändra från Gecko till Webkit. Det är omöjligt eftersom då måste Mozilla göra om hela webbläsaren från början, vilket kommer ta tid. Det alla snöar in sig på är att det ser chrome aktigt ut. Alltså det är bara URL baren som liknar, resten är så olikt Chrome så jag förstår inte hysterin. Vill man ändra och har tid skapar man en userChrome.css fil och sedan går loss med css, samt Mozilla:s filosofi är den samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Under skalet är allt sig likt. Mozilla kan inte ändra från Gecko till Webkit. Det är omöjligt eftersom då måste Mozilla göra om hela webbläsaren från början, vilket kommer ta tid. Det alla snöar in sig på är att det ser chrome aktigt ut. Alltså det är bara URL baren som liknar, resten är så olikt Chrome så jag förstår inte hysterin. Vill man ändra och har tid skapar man en userChrome.css fil och sedan går loss med css, samt Mozilla:s filosofi är den samma.

Det är inte bara URL-baren och tabs, det är menyn, options och en del småsaker här och där. Jag är lite konservativ av mig ibland, och tycker inte om ändringarna de gjorde. Enklaste sättet att protestera mot det: Att jag slutar använda browsern.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det är inte bara URL-baren och tabs, det är menyn, options och en del småsaker här och där. Jag är lite konservativ av mig ibland, och tycker inte om ändringarna de gjorde. Enklaste sättet att protestera mot det: Att jag slutar använda browsern.

https://input.mozilla.org/en-US/feedback# skriv en åsikt där först bara.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!