http://www.siba.se/product/15410536/andersson-sm-rt-tv-3-0-an... (Ej samma sak som Andersson ADS 3.0 på Netonnet)
Att köpa Andersson-grejer är som att köpa grisen i säcken. Det är svårt att veta exakt vad man får. Efter att ha lekt runt med min nya Android-sticka i några timmar är jag fortfarande inte säker på vad jag har fått den här gången.
För det första är bilden på Netflix riktigt dålig trots god Wifi-signal. Sen upplever jag att bilden hackar ibland. Men jag är osäker på om det beror på Netflix-appen till Android eller på stickans hårdvara? Hade jag stött på samma problem om jag hade köpt en android-PC för över 1000kr? Finns det någon möjlighet att uppgradera stickan till en nyare version av Android?
Andra problemet är Miracast. Jag lyckades aldrig få det att fungera på min Smart TV. Nu lyckas jag spegla min mobilskärm på Andersson-stickan, men det brukar ta flera försök. När jag väl har anslutit försämras bilden så fort jag startar en app eller gör någon annan snabb rörelse. Är detta ett hårdvaru- eller mjukvaruproblem?
Jag har en PC kopplad till min sovrums-TV så jag behöver egentligen bara en tystlåten mediaspelare som klarar Netflix, Viaplay, SVT-play och HBO i 1080p samt Miracast så att jag kan sända bild till min vardagsrums-TV. Apple-TV har för litet utbud och jag har inte längre någon nytta av Airplay. Finns det några andra alternativ?