Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Köpa nytt modem

Hej!

Har felsökt i någon timme och kommit fram till att min låga internet hastighet antagligen beror på mitt gamla modem. Telia som är min internetleverantör påstår att problemet är på min sida och har testat och byta ut allting förutom just modemet. Får just nu ut ca. 1.5-3.5mbit/sec (varierade resultat under dagen, även om det inte är någon fast hastighet beroende på hur jag kopplar) på mitt 24/12mbit/s ADSL från Telia.

Behöver nu förslag på riktiga fungerande modem som inte är ett Zyxel modem från 1990-talet.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Bytte precis (15min sedan) till IpTelefoni och då skickar dom gratis ett nytt modem (inte zyxel!!!) och dessutom skulle jag få gratis 30Mbit abonnemanget i stället för 12-24 som jag har nu.
Ring och kolla, kan va värt det. Om du inte bor mer än 3km från Axe-Stationen dvs.
Check it out...

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det är modemet som är problemet. I 99% av fallen så antingen funkar modemet till 100% eller så är det trasigt.
Kan dock rekommendera Inets http://www.inet.se/produkt/5400737/netgear-dm111p-adsl2-modem

Har aldrig fått bättre än 16-17Mbit innan och efter jag köpte nytt (gråa Zyxel gick sönder) så fick jag 23Mbit (3.2mb/sec) ner men bara 1.5Mbit upp. Har 704m till Axe-Stationen

Tyvärr fick jag bara använda det i 2v innan blixten slog ner och dödade den tillsammans med d-link routern, en hårddisk och det integrerade nätverks kortet YAY!!!. Har kört på mitt svarta Zyxel sedan dess . Men 100Mbit fiber kommer i sep/okt.

Permalänk
Skrivet av Goltzhar:

Jag tror inte att det är modemet som är problemet. I 99% av fallen så antingen funkar modemet till 100% eller så är det trasigt.
Kan dock rekommendera Inets http://www.inet.se/produkt/5400737/netgear-dm111p-adsl2-modem

Har aldrig fått bättre än 16-17Mbit innan och efter jag köpte nytt (gråa Zyxel gick sönder) så fick jag 23Mbit (3.2mb/sec) ner men bara 1.5Mbit upp. Har 704m till Axe-Stationen

Tyvärr fick jag bara använda det i 2v innan blixten slog ner och dödade den tillsammans med d-link routern, en hårddisk och det integrerade nätverks kortet YAY!!!. Har kört på mitt svarta Zyxel sedan dess . Men 100Mbit fiber kommer i sep/okt.

Alltså då har jag absolut ingen idé vad problemet kan vara. Testat och ersätta routrar, testat och byta telefonjackskiten som är kopplad till modemet, internetsladdar och Telia säger att problemet är hos mig.

Är så jävla trött på att jag får ut 3mbit/sec när vi beställt 24/12 och vi ska dela dessa 3mbit/sec på 5 personer. Det är fan omöjligt.

Permalänk
Rekordmedlem

Har ni provat att koppla in modem i förstajacekt och inget annat inkopplat ?
Dvs koppla loss kablarna som fortsätter från förstajacket så att ni kan utesluta att det finns nått i huset som påverkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.