Emoji/Smiley på Android

Permalänk

Emoji/Smiley på Android

Hejsan!

Det är så att jag har en Samsung Galaxy S5. När jag skriver sms/chat använder jag mig av smileys lite då och då speciellt när man skriver med tjejen förekommer det hjärtan

Min fråga är ifall det på något sätt går att lägga till en extra rad ovanför vanliga android tangentbordet med smileys som man använder mest? så man kan snabbt lägga till de därifrån ? Tycker det är lite drygt att behöva växla tangentbord för att infoga ett < tecken och sedan tillbaka till siffror för en "3" för att göra ett hjärta.

Permalänk

Beror lite på vad du använder för tangentbord/app, i Google Hangouts (den hanterar även SMS) så finns det en dedikerad knapp för emoji. Om du vill behålla din stock-SMS-app kan du exempelvis byta tangentbord till swiftkey, som ersätter enterknappen med en emoji-knapp i IM-applikationer

Visa signatur

Stationär: {Fractal Design R2 [Cosair TX 650W | Asus P7P555D EVO [i5 750 @3.6GHz [Corsair H50] | 16GB Corsair @1333MHz | Gigabyte GTX 670]] | Benq g2220HD 22" TFT x3 i nVidia Surround} , HP 2560p: {i7-2620M @ 2.7GHz | 128GB SSD | 1TB HDD}
Ljud: {Yamaha RX-V667 | Front: Heco Celan XT 500 | LAB12 Tapped Horn}
Kamera: {Nikon D90 | Nikkor 18-105 | Nikon SB-800 | Tamron 90 | Tamron 70-300}