Reda ut detta om hz en gång för alla?

Permalänk
Medlem

Vad jag minns från exempel cs 1.6 när man gick från 60hz till 120hz så blev det en stor skillnad, allt blev mer "smooth". Bara man drar runt ett fönster i windows så märker man stor skillnad.

Visa signatur

SPELDATOR
FRACTAL NORTH MESH BLACK ASUS ROG STRIX B550-E GAMING AMD RYZEN 7 5800X3D FRACTAL LUMEN S36 V2 ASUS TUF GEFORCE RTX 3070 8GB GAMING OC G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB 3600MHZ KINGSTON KC3000 M.2 GEN 4 1024GB CORSAIR RM750X

KRINGUTRUSTNING
LG OLED42C2 HP X27Q VORTEX TAB 75 LOGITECH G303 SWECLOCKERS MUSMATTA HEXAGON LOGITECH G PRO X WIRELESS YAMAHA YAS-207

Permalänk
Medlem

Ja, alla märker skillnad på 60Hz och 120Hz om man nu kan nå 120 fps ingame. Jag minns själv första gången jag köpte en 120Hz skärm, jag kände då inget större skillnad, men sen när jag valde 60Hz igen så kändes det hackigt som bara den! idag så blir jag illamåendes om jag måste använda en 60Hz skärm, som någon skrev tidigare "skillnaden är som dag och natt" precis så är det.

Permalänk
Medlem

Trode inte skillnaden skulle vara så stor men jävlar...Så fort jag sitter framför 60hz man märker till och med i Windows att det är ett annat flyt i bilden. Kan rekomendera 60+ till alla!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Master of Overkill

Skulle inte ens starta något spel idag typ på 60Hz.
Gick från CRT till 120Hz LG 23.6 tum direkt sen vidare.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Jag brukar länka in denna utmärkta sida för den som vill få lite mer kött på benen om "hur många fps det mänskliga ögat kan se":

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

Personligen märker jag sällan skillnad när jag spelar, men då kör jag mest single player. När det gäller film så kör jag gärna "frame doubling" så man "fejkar" 48fps istället för 24 med "Smooth Video Project". Där tycker jag faktiskt man får bättre flyt i bilden.

Det bästa är naturligtvis alltid att testa själv om man har möjlighet.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Jag själv är definitivt ingen som ska ge sig in i den här diskussionen och tycka till då jag inte har testat högre frekvenser speciellt mycket. Men jag tycker i alla fall att man, för diskussions skull, kan posta ut alla delar av ett test om man nu är ute efter att bevisa något.

Can the Average Gamer See More than 60Hz??? NCIX Tech Tips
Can Linus See More than 60Hz??? NCIX Tech Tips

Permalänk
Medlem

Att det inte är någon skillnad eller, att det "inte är så stor skillnad" är ju rent skitsnack. Kommer ihåg för 4 år sedan när jag köpte min första 120 hz, en samsung syncmaster 2233 rz. I början så känndes det som allt bara gick snabbare och det flöt på bättre.

Nu när jag blivit van vid 120/144 hz så är det rent av omöjligt att sitta på något annat. Jag upplever att hela windows laggar när man kör på 60 hz, alla fönser, muspekare hackar fram. I spel skall vi inte tala om vilken skillnad det är.

Så TS gå efter en 120 hz om du tänkt spela!

Permalänk
Medlem

Det kan vara stor skillnad.
Tyckte länge (2v) att BF4 inte gick som det skulle. (Har det väl aldrig gjort men men)
Jag hade nog fixat runt med drivrutiner och allt var på 60hz
Ställde upp till 144hz i Win + spelet och vilken skillnad det blev.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk

Har alltid haft 101 -> 144 Hz på mina monitorer. Jag tycker att alla andra skärmar är direkt skit, laptops eller andras skärmar.
Hur det är i spel kan jag inte svara på. Crysis fick ett uppsving när jag bytte från 120Hz skärm till min 60 Hz TV. Jag antar att det rörde sig om en kombination av extremt dåligt flyt och TV:ns finesser.
Diskussionen blir alltid skev när folk och fä hela tiden jämför äpplen med päron, det är fruktansvärt svårt att bara ta sig igenom denna tråden.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hardware guy:

Linus i Linustechtips hade problem att avgöra om det var 60 eller 120 fps i bf3, och han ansåg sig ha ett tränat öga. Bf3 är inte det snabbaste fps.

Varför ljuger du? Han plöjde igenom 5/5 utan problem.
Kolla igen:

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Jag märker stor skillnad mellan 60hz och 144hz. Sitter med 144hz och har en 60hz bredvid och allt känns segare på 60hz skärmen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Entusiast

Precis som de flesta (PC-gamers) ser 30Hz som en kompromiss så ser jag 60Hz som en kompromiss på en skärm.
Jag tar en TN-panel+120Hz över 60Hz+IPS varje dag i veckan för det märks även när man bara slösurfar och helt enkelt rör musen.

Dessutom så är TN-paneler inte dåliga som folk säger om man köper en skaplig skärm så som den jag har (BenQ XL2420T).
Jag vet att många TN-paneler och då speciellt på laptops är helt gräsliga, det kan jag hålla med om men köper man en bra 120Hz-skärm så är panelerna inte så illa alls.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Skulle inte ens starta något spel idag typ på 60Hz.
Gick från CRT till 120Hz LG 23.6 tum direkt sen vidare.

Nja, ALLA spel är nog lite att ta i, men jag kan hålla med om att 99% av spelen flyter på riktigt mycket snyggare i 120Hz än 60Hz

AoE2 och tropico serien skulle jag tillexempel inte ha problem med i 60Hz, däremot AoE3 ser nog sjukt mycket snyggare ut i 120Hz då det har skapligt finare textures/grafik jämfört med 2an.

Så en del spel går ju faktiskt att njuta av i 60Hz, men de är inte många..

Visa signatur

CPU: Intel i5 4670k @4,3Ghz Moderkort: Asus Z87-A, RAM: Corsair vengance 4x4Gb 1333Mhz, GPU: Asus GTX 780 OC@1170Mhz, SSD: Samsung 840 EVO 250GB, HDD: 3TB 3,5" 7200rpm, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W, CPU-kulare: Noctua NH-U12P, Chassi: Fractal Design Define R4 White, Skärm 1: Qnix 27'' 1440p Evolution ll SE Matte @100Hz(max 113Hz), skärm 2: LG 21,5''LED 1080p TN@60 Hz. Qpad QH-90, Func KB-460 MX Red

Permalänk
Avstängd

Ska ta reda på denna skillnad idag när min nya skärm med 120Hz VA panel kommer (struntade i TN panel då den har sina nackdelar när det gäller färger), den ska tydligen ha en skillnad när man kör den i 240Hz Turbo, jag går från en 75Hz CRT till detta, återstår och se om jag blir nöjd

Eizo Foris FG2421

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

"the avarage gamer can not tell the difference" älskar Linus, men tror inte riktigt på det där uttalandet då snubben inte hade en aning om kontrollerna för tex "springa" och "sikta" osv så jag är ganska säker på att han inte spelat first person shooter på ett bra jävla tag om ens alls

Jag har suttit med en 60Hz hela mitt liv och tyckte det va märkbart att gå upp till 80, så jo.. det ÄR skillnad men det är nog olika från person till person och vad man är van vid samt vilka spel man kör

Skrivet av jejjaan:

Okej, en annan fråga då. Hur vet jag om datorn pallar med att använda 120hz?

Vi Körde just ett blind test på detta när vi lanade förra gången.

vi var 10 pers, 4 hade 120Hz skärmar resten vanliga 60hz (4 IPS 2 TN)

vi satte en kartongskiva runt skärmen, så endast panelen var synlig och sedan testade vi alla köra Bf3 (alla datorer klarade det lätt 100+ fps)

endast en av oss lyckades pricka fler än 2 120hz skärmar. resten klarade att hitta en eller två.

Jag är tveksam till att 120 hz är mer än en placeboeffekt eller en "jag spenderade pengar på det, så det ska vara bättre". Hos oss var det definitivt IPS skärmarna som stod ut och som vi tyckte var "bättre"

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

120hz är en fröjd för ögonen! slipper huvudvärk och yrsel!
Jag kommer aldrig någonsin köpa en skärm under 120hz är som dag och natt som en tidigare talare sade.

Jag har flera skärmar och kan således ställa in 60hz på ena och 120hz på andra. Inte ser jag någon speciell skillnad! Kanske min hjärna är för långsam för det. vem vet. Men jag säger heller inte att dom som ser skillnad bullshitar. Vi är olika.

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Väntar själv på 1440/1600p IPS 100hz+ 1ms 27" skärm (drömmer)

Permalänk
Medlem

Vi är alla olika det har du rätt i

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezzmhm:

Spelar mest CS;GO utav fpsspelen och gick nyligen från 60 till 144, det är skillnad däremot måste du också inse att om det tar tid innan du lär dig använda de 'tjänade' bildrutorna innan du kan spela 'bättre/snabbare'. Du blir automatiskt inte bättre bara för att du helt plötsligt ser lite mer än dubbelt så många bildrutor i sekunden.

Om du inte är en person som vill spela bättre eller ska glo på 3D så är allt över 60hz skärm nästintill slöseri med pengar, det behövs inte för att njuta av icke-fps spel och vanlig video.

Oj... Hur mycket du än tränar så kommer du ALDRIG att få en chans där en 60 fpsare är för "seg" för att visa dig att det kommer någon runt ett hörn eller dylikt. Det är känslan man tjänar med 120hz, inte att du ser saker snabbare.

Om en bild visas PRECIS innan en gevärspipa dyker upp bakom ett hörn kommer 120hzaren att visa den 0,008 sek senare, medans en 60hz kommer visa den 0,016 sekunder senare. Om du tror att någon på planeten kan ha något till gunst av det så tror du helt HELT helt fel.

Däremot kan jag säga att jag har haft en 120hzare tidigare och märker markant skillnad till min nya 60hzare. När skärmen stod bredvid polarens skärm under lan osv så såg ALLA skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag har inte riktigt fattat åt vilket håll den här diskutionen går åt men om man ska svara i min mening. Ja, man märker skillnad på 60 och 120 men det beror på vilket sätt man spelar. Jag spelar för njutningen i de flesta spel och då kan inte 120Hz ha någon chans när man ser dalar och partier som är riktigt snygga. När man spelar mörkare spel (horror och liknande) så stör jag mig på TN panelerna i 120Hz skrämarna då de falerar på grund av 6 bitars färg grejen (kommer inte på hela namnet).
Men spelar jag BF3, TF2 och andra spel och försöker konkurera så kan jag märka av skillnaden men på det sätt jag spelar (flanker och kommer från konstiga vinklar) så har jag mer tid och ofta vet folk inte var jag är för ens jag skuter. Som jag sa innan jag kör IPS för känslan, övervägande bättre för mig och jag och min familj är galna i bildkvalitet och allt sådant.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

"Reda ut detta om hz en gång för alla?" - Jag tror inte det va..

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk

Kör 144hz atm. Kan då rakt ALDRIG gå tillbaka till 60 fps. Det känns som 20 fps Synd att inte 144hz är standard...

Visa signatur

Datorn: NZXT Phantom 630 White | Intel core i7 4820k @ 4.1Ghz | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS Sabertooth x79| Gigabyte GeForce GTX 780 Windforce rev 2.0 | 120GB Samsung 840 EVO SSD | 1TB Toshiba 7200 RPM | A-Data CL9 8Gb (2x4) 1600MHz | Corsair RM650 Gold Modular | Windows 8.1.

Permalänk
Medlem

Ja, det märks hur tydligt som helst om man spelar FPS-spel. Frågan man ska ställa sig är om det är värt det då man inte blir bättre på att spela och bilden blir märkbart mycket sämre än en ordentlig IPS/PLS. Jag köpte en BenQ 2411Z som jag sedan lämnade tillbaka till förmån för en långsammare skärm med PLS, på grund av att bilden var så dålig att det skar i ögonen.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nackskägg:

Den där videon visar att just den snubben som är med i videon inte ser nån skillnad. Inget annat.

Gissar att du inte ens suttit och spelat vid en 120Hz-skärm.

Du påstår att de flesta inte märker nån skillnad, men har inget att backa upp det påståendet med.

Jag tog bara en test i högen. Finns flera tester som visar att genomsnittliga användaren inte kan se skillnad. Men visa du gärna något som backar upp ditt påstående.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oTiuZ:

Så du har inte själv suttit vid en 120Hz-skärm? Hur kan du då påstå massa saker som du egentligen inte har ett dyft om? När ja testade en av polarnas 120Hz-skärm blev ja riktigt imponerad. Tidigare trodde jag allt snack om Hz var bullshit, men när jag sen testade själv blev det en annan historia.

Jo visst har jag det. Jag har själv både en 60Hz och en 120Hz skärm. Nu är ju förvisso min 120Hz skärm generellt sett mycket bättre, så om jag jämför mellan dem så kan jag se skillnad. Men om jag jämför mellan två skärmar 60 vs 120 av samma märke och kvalité så kan jag personligen inte se skillnad mellan 60 & 120 Hz. Med det sagt påstår jag inte att man inte kan se skillnad, jag säger bara att den genomsnittliga användaren inte kan se skillnad.

Permalänk
Medlem

Har numera en skärm med 144Hz och det är så nära jag kommit känslan av att spela på en CRT. Kommer aldrig köpa en 60hz skärm igen för spelande. Till min musikdator kör jag däremot 60Hz IPS (bättre färger och behagligare att titta på).

Tänk på att många spel har Motion Blur aktiverat som standard (t.ex. BF3-BF4), stäng av den skiten till att börja med

Edit: Saknar fan min Viewsonic 19" CRT, var deras Pro-series, ultra brite, perfec flat med tokig upplösning och typ 150Hz refresh om man drog ner till 800x600

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av jejjaan:

Hej.

Har försökt hitta en bra och vettig tråd om detta med hz. De jag känner säger att 60hz räcker gott och väl och att 120hz är bara bullshit, och placebo. Du kan inte se så någon skillnad med det mänskliga ögat. Sen läser man här om att folk visst märker skillnad och kan inte gå tillbaka till 60hz.

Saken är den, jag är en gamer, jag spelar inte CS på elitnivå men jag spelar mer än gärna FPS-spel. Men de närmsta av mina vänner säger att jag ska ta en 60hz IPS, medans många här på formuet säger TN med 120hz istället.

Så nu vill jag reda ut detta om ögat verkligen kan se skillnad på 60 och 120hz. Och om jag som person kan se skillnad eller är det placebo/bullshit?

Jag tror att det mesta reds ut här http://sv.wikipedia.org/wiki/Hz.

Jag antar att du egentligen menar bildskärmars uppdateringsfrekvens.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av maxxxmaxmaxx:

Nja, ALLA spel är nog lite att ta i, men jag kan hålla med om att 99% av spelen flyter på riktigt mycket snyggare i 120Hz än 60Hz

AoE2 och tropico serien skulle jag tillexempel inte ha problem med i 60Hz, däremot AoE3 ser nog sjukt mycket snyggare ut i 120Hz då det har skapligt finare textures/grafik jämfört med 2an.

Så en del spel går ju faktiskt att njuta av i 60Hz, men de är inte många..

i cru evry taime i se 60 hrtz

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag skulle säga att du nästan måste bli utsatt för ett blindtest för att se om det är något för dig med skärmar över 60hz.
För som sagt, en del är det skillnad för, andra inte.
Ska du köpa en ny skärm så så ta en med 120-144hz om pengarna finns och dessa skärmar uppfyller dina övriga krav.
Är andra krav viktigare så gör det inte. Simpelt.

"Okej, en annan fråga då. Hur vet jag om datorn pallar med att använda 120hz? "
Det gör du inte. Du får prova och se. Det är det lätta svaret.

Du kan få mer kvalificerad hjälp om du skriver vad du har för hårdvara och vilka spel vi pratar om här.
Du får dock räkna med dyr hårdvara och uppgradera oftare om du blir fast vid 120-144hz. Vilket säger sig själv.

Ja, ett blindtest är oftast bäst.
Min kompis hade stängt av 120hz på min skärm och trodde sig skulle bevisa att det är placebo. Gick inte bra för honom Däremot finns det som sagt andra som inte märker skillnad alls.

Vill man göra ett blindtest är BF3/BF4 ett bra alternativ, för mig blir det en sån enorm skillnad mellan 60hz och 100hz+.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Jag som spelar cs ganska (väldigt) mycket märke skillnaden som natt och dag när jag gick till 144hz.

Så vad var den största skillnaden när jag bytte?
Jag blev sämre. Min hand var inte van vid skillnaden i rörelserna. Jag märkte en direkt skillnad i windows - använder skärmarna bredvid varandra. När musen går över till 60hz skärmen känns den inte alls lika responsiv och mjuk. Men nu när jag har vant mig så märker jag att det är en mycket skönare upplevelse.

Om jag direkt i windows ändrar min 144hz till 60hz så är skillnaden markant.

Något som vi missar i snacket och länkandet med youtube-videos osv. Tycker jag är vanan till sin egen set-up.
Kombinationen av mus och musmatta, windows-sensitivity och sensen i spelet. Den som inte är van med set-upen det testas på märker rimligtvis inte skillnaden direkt, eftersom man inte jämför i det man är van vid.

Sen håller jag med e-lite också. Alla kan inte se skillnaden. Ingen i min familj skulle, troligtvis, märka skillnaden.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *