Permalänk
Medlem

Note 3 problem

Går ej att ladda:
Man stoppar i sladden, den vibrerar och man ser ikonen skifta till ett batteri med en blixt i. Så som det ska vara med andra ord, dock håller det sig bara i 1-3 sekunder sen slutar den ladda. (Som om att jag dragit ur sladden) alternativt så kommer det upp en ruta om att jag har den ansluten i en dockningsstation och jag måste installera en app för powershare. Detta har pågått titt som tätt under 3-4 veckor nu. Provat 4 sladdar i 3 olika laddare med samma resultat.

Går ej trycka på skärmen med fingrarna, S-pennan funkar lite halvbra:
Använde telen som vanligt på jobbet idag, allt fungerade kanon och jag använde den tills batteriet tog slut. När jag kom hem kopplade jag i laddaren, försökte mata in pin-koden men den bara mosade in alla knappar helt random och lyckades inom ett par sekunder skriva in 3 ogiltiga PIN-koder. Det spelar alltså ingen roll vart eller hur hårt jag trycker med fingrarna på skärmen, det händer ingenting förutom när jag tar fram S-pennan då fungerar det någorlunda att använda skärmen så länge som jag håller spetsen mot den. Nackdelen är dock den att för varje gång jag startar den nu så får jag 2-3 försök mindre att skriva in en giltig PUK-kod. Så jag vågar heller inte testa det allt för mycket.

Jag har aldrig haft något garanti eller försäkringsärende eller något liknande, har försökt fått en mus utbytt en gång men det gick inte utan de hävdade att jag brukat våld helt enkelt. Och nu, nojjig som jag är efter att ha köpt skräp för 6500:- Finns det en chans att få det här lagat på garantin eller kommer de mena att det är självförvållade skador?

Hur som helst, överväger nu att skita i Note 3:an och Android och gå tillbaka till kära Nokia just för deras föregångare som andas kvalitet. Vill prova med en Windows Phone och köra med en Nokia istället. Jag får se Samsungs telefoner som ett jäkla misstag helt enkelt.

Det ända jag är lite nervös över med Nokian är om webläsaren klarar av att streama film?
Jag använder mig av dreamfilm.se i mobilen när jag ligger i sängen, det fungerar som en dröm på Notens stora skärm - men har Windows phone samma stöd för uppspelning av media i webbläsaren?

Det är nästan ett krav för min del att det kommer funka, då jag streamar Redbull events i telen också!

Visa signatur

[CENTER]Chassi: Corsair 900D CPU: i5 3570k @ 4.5GHz MB: Z77 Extreme4 GPU: EVGA GTX680 SC Kylning: NexXxos UT60 480mm D5 pump
Mus & TB Corsair K60 / M95 |

Permalänk
Medlem

Nog en bra idé att hålla Red Bull-eventsen lite under wraps, om du bestämmer dig för att göra reklamationsärende av detta.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800