Permalänk

Netonnets prissättning

Jag får varje år ett presentkort från jobbet att lösa in i några butiker där den enda elektronikkedjan som finns tillgänglig är Netonnet, väljer då alltid det och sen väntar jag till dess att jag behöver något. "Problemet" är att varje gång jag behöver något elektronikmässigt så är Netonnet inte bara några kronor dyrare utan det kan röra sig om flera hundralappar vilket gör så att jag lika gärna bara köper det själv i annan butik. Utan att försöka verka bortskämd där jag både vill ha det billigt och använda mitt presentkort, jag köper bara några tandborsthuvuden och löser in presentkortet i annan butik i framtiden, men jag tänker bara på att Netonnet tidigare var en väldigt bra butik.

Nu ingår Netonnet i Komplett/Webhallen-koncernen, Netonnet ska väl "alltid" ha "låga priser" och kör därmed nästan aldrig kampanjer men trots detta så är såväl Komplett som Webhallen nästan alltid billigare. Inte för att de två heller någonsin är billigast, oftast är det ju Amazon och Elgiganten (pga prismatch mot Amazon) som är billigast. Netonnet har inte heller samma produkter som finns hos de övriga kedjorna i koncernen, många varor saknas helt i deras sortiment trots att det finns hos Komplett och Webhallen.

Det är såklart tråkigt då jag alltid tyckt att Netonnets kundservice varit bäst av de tre kedjorna som är i samma koncern men att betala flera hundralappar extra bara för det känns konstigt.

Eller är det bara jag som märkt av detta? Att Netonnet numera nästan aldrig ligger bra i pris jämfört med konkurrenterna och att mycket saknas i sortimentet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korverik81512:

Eller är det bara jag som märkt av detta? Att Netonnet numera nästan aldrig ligger bra i pris jämfört med konkurrenterna och att mycket saknas i sortimentet?

Nu har jag inte kollat mycket, men de få gånger jag kollat prisjakt så har NetOnNet legat ungefär samma som de andra stora butikerna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Nu har jag inte kollat mycket, men de få gånger jag kollat prisjakt så har NetOnNet legat ungefär samma som de andra stora butikerna

Kanske bara haft otur när jag sökt på just det jag varit intresserad av. Senast en läsplatta som kostar 100 kr mindre hos Webhallen (och 200 kr mindre hos Amazon), oral-b tandborsthuvuden som kostar flera hundralappar mindre hos Amazon och apotekskedjor (på kampanjer förvisso), avsaknad av WD-hårddiskar, avsaknad av vissa typer av RAM-moduler osv. Har nog handlat elektronik/elektroniktangerande produkter 15-20 gånger i år och inte vid ett enda tillfälle så har Netonnet varit ett bra alternativ. Det enda som är bra är deras fyndvaror när det gäller varor som generellt sett aldrig prissänks, typ Apple-varor där man får 10-15% rabatt bara för att det är ett returex. Men även där har Elgiganten numera börjat med en fyndhörna som oftast har ännu bättre rabatter. Kanske inte kan jämföra med Amazon då de spelar i en helt annan liga men de borde ju åtminstone vara billigast inom den egna koncernen om deras slogan är "Inga kampanjer, alltid låga priser".

Permalänk
Medlem

Har också ett presentkort på NetOnNet som jag inte "lyckas" använda.

Tycker de brister både i utbud och pris. Känns som de är påväg att gå samma öde till mötes som alla andra "brick and mortar"-affärer, vare sig de stavas Siba, Computer City, Power, OnOff eller något annat.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Som @jnsson skriver ser jag också ganska liknande priser hos dem. Ibland har de billigast, eg. grafikkort vid lansering, eller demovaror. Men tycker själv inte om Netonnet mycket, har inte upplevt deras kundtjänst som det bästa och när jag beställde en ny stol var den med repor.

Men jämfört med Komplett och även Webhallen kan man ju ändå förstå ifall de generellt sett är dyrare- Netonnet har ju stora fysiska butiker och är inte bara e-handel. Ändå bra att man kan se och känna på varor innan köp ifall man vill.

Permalänk
Medlem

Dom är sällan billigast ja.