NetOnNet - taskig hantering av felaktig information

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005

NetOnNet - taskig hantering av felaktig information

Hej,

Jag skulle iväg till NetOnNet och köpa en ny bärbar som enligt hemsidan skulle finnas i lager (butiken Ringön i Göteborg). Väl på plats kollade jag var den skulle vara, gick dit och letade och kunde inte hitta något. Tog en servicedator och kollade hemsidan igen, stod att den skulle finnas där. Högg tag i personal och frågade var datorn fanns, efter att ha kollat i ca fem minuter säger han att lagerstatus är fel på hemsidan. Ber honom då kolla efter likvärdig dator vilket han inte kan hitta.

Eftersom jag verkligen behövde datorn just den dagen så bad jag personalen kolla om den fanns i butiken i Borås. Det skulle den göra, så vi tar bilen och åker dit (30-40 min enkel väg). Väl framme finns datorn, vi köper den och åker hem.

När vi kommer hem ska vi starta upp datorn, allt ser bra ut! Sen ser vi att den enda strömsladden vi har fått med har en väggkontakt i UK-standard! Datorn är alltså helt oanvändbar!

Nästa dag åker jag till NetOnNet på Ringön igen, och ber att få en ny kabel som funkar. Killen som jag pratade med vet inte vad för slags kabel jag behöver, trots att jag har med mig den gamla, och tar fram en på datorn och frågar om det är den jag ska ha. Börjar bli rätt trött vid det här laget. Till slut hämtar han en kabel som ska funka. Jag frågar då om jag kan få kompensation för att jag åkt fram och tillbaka flera gånger (tog ju tre vändor till dem innan jag fick fungerande dator) och det enda de kan erbjuda är bensinpengar från mig till Ringön och tillbaka (100 kr).

Vad tycker ni om detta? Har ni råkat ut för något liknande? Har inte sett någon speciellt negativ kritik mot NetOnNet, blev väldigt förvånad av detta.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Ja det var minsann bra service att de stod för en del bensinpengar. Sådant trodde jag inte existerade i en bransch som har så pressade marginaler.
Kudos till netonnet. Eller det kanske är reglerat i lag?
Men ja, det verkar ju ha varit ganska omständligt för dig att få tag i en fungerande dator just den dagen. En del dagar skulle man väl bara ligga kvar under täcket.

Bränsleförbrukning kan uttryckas i liter/mil.
Bränsleförbrukning kan också uttryckas som kubikdecimeter/mil eller kubikmeter/meter om man vill hålla sig till SI-enheter. Alltså m³/m.
m³/m = m²
Bränsleförbrukning kan alltså uttryckas i kvadratmeter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

När du åker tillbaka till butiken så har du utfört en reklamation, eftersom sladden ej var den som skall komma med när du i Sverige köper en dator.

Vid en godkänd reklamation har du rätt till reseersättning för din resa till och från butiken för att utföra reklamationsärendet.

Så det är bara att säga åt butiken att du vill ha reseersättning, annars kontakta ARN.

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Ser verkligen inte problemet här, mer än olyckliga omständigheter. Butiken har en lagerdiff, du vill ha en dator samma dag och då butiken inte kan erbjuda den du siktat in dig på väljer du att åka till en butik längre bort och köper datorn där. När du kommer hem visar det sig att datorn saknar en del, du åker till butiken och påtalar detta varpå de löser problemet och du erbjuds kompensation för din kostnad för att åtgärda den saknade delen.
Du kan knappast förvänta dig kompensation för att varan inte fanns i butiken just den dag du ville ha den när du går efter lägst pris istället för kundservice.

Skrivet av oobum:

Så det är bara att säga åt butiken att du vill ha reseersättning, annars kontakta ARN.

TS har erbjudits reseersättning...

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av oobum:

När du åker tillbaka till butiken så har du utfört en reklamation, eftersom sladden ej var den som skall komma med när du i Sverige köper en dator.

Vid en godkänd reklamation har du rätt till reseersättning för din resa till och från butiken för att utföra reklamationsärendet.

Så det är bara att säga åt butiken att du vill ha reseersättning, annars kontakta ARN.

Jag fick ju som sagt reseersättning för den vändan när jag utförde reklamationen. Det sura i sammanhanget var ju att detta var den korta biten.

Skrivet av twit:

Ser verkligen inte problemet här, mer än olyckliga omständigheter. Butiken har en lagerdiff, du vill ha en dator samma dag och då butiken inte kan erbjuda den du siktat in dig på väljer du att åka till en butik längre bort och köper datorn där. När du kommer hem visar det sig att datorn saknar en del, du åker till butiken och påtalar detta varpå de löser problemet och du erbjuds kompensation för din kostnad för att åtgärda den saknade delen.
Du kan knappast förvänta dig kompensation för att varan inte fanns i butiken just den dag du ville ha den när du går efter lägst pris istället för kundservice.

Jo, men samtidigt har de inte centralt benägna butiker och det finns ingen möjlighet att ringa dem under helgerna. Det enda man har att gå på är alltså vad som står på deras hemsida, vilket gör det extra viktigt att just denna butiken har rätt information där.

Det jag menar som hade varit en rimlig ersättning är t.ex. gratis tillbehör till datorn, en trådlös mus eller något. Nu går det iofs inte på särskilt mycket mer än de 100 kr som jag fick, det var mest attityden att de inte verkade tycka att de skulle erbjuda mig något alls. De flesta butiker är rädda om sitt rykte, och jag har fått mer på andra ställen där det inte alls har varit så jobbigt för mig. Bensinpengarna fick jag bara för att jag frågade.

Jag förstår alltså att de inte har gjort fel enligt lag, jag tycker bara att det är ganska nonchalant av dem att inte erbjuda ersättning för sina misstag. Jag förstår dock också att jag är färgad av att ha suttit i bilen flera timmar, vet att det inte låter så jobbigt för andra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dunkel grotta
Registrerad
Feb 2004

Om du ville ha mer pengar kunde du ha åkt till en annan butik (som den i borås).

Fujitsu siemens Amilo Pi1536 | 1,8 GHz | 2 GB ram | ATI mobility Radeon x1400 | 15,4" @ 1280x800

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2002

Förstår inte riktigt varför du är missnöjd, NetOnNet har hjälpt dig lösa alla problem, dvs hitta en dator som finns i lager, bytt kabeln och erbjudit milersättning vid reklamationen. Tycker du förväntar dig för mycket...

Gigabyte GA-Z170N-WIFI | Intel i5 6600K | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance 16GB | MSI GTX 1060 3GB | Intel 540 SSD 120GB, 180GB & 240GB | BitFenix Phenom mATX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

Sånthär som att man får produkter anpassade för en annan marknad händer tyvärr ibland, och det kan hända hos mer eller mindre vilken återförsäljare som helst. Det viktiga är vad de gör för att lösa problemet. Även om personen i kassan inte hade 100% koll på vilken kabel du ska ha (vet du hur stort sortiment en butik som NetonNet har? Alla kan inte vara experter på allt, och om de vore det, så hade de inte jobbat i kassan i butik. No offense, har själv arbetat med liknande i flera år) så löste de problemet. Shit happens - kudos NetonNet, jag tittar istället lite snett på TS.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004

16 mil soppa är väl inte fy skam?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av PuMaH:

Hej,

Jag skulle iväg till NetOnNet och köpa en ny bärbar som enligt hemsidan skulle finnas i lager (butiken Ringön i Göteborg). Väl på plats kollade jag var den skulle vara, gick dit och letade och kunde inte hitta något. Tog en servicedator och kollade hemsidan igen, stod att den skulle finnas där. Högg tag i personal och frågade var datorn fanns, efter att ha kollat i ca fem minuter säger han att lagerstatus är fel på hemsidan. Ber honom då kolla efter likvärdig dator vilket han inte kan hitta.

Eftersom jag verkligen behövde datorn just den dagen så bad jag personalen kolla om den fanns i butiken i Borås. Det skulle den göra, så vi tar bilen och åker dit (30-40 min enkel väg). Väl framme finns datorn, vi köper den och åker hem.

När vi kommer hem ska vi starta upp datorn, allt ser bra ut! Sen ser vi att den enda strömsladden vi har fått med har en väggkontakt i UK-standard! Datorn är alltså helt oanvändbar!

Nästa dag åker jag till NetOnNet på Ringön igen, och ber att få en ny kabel som funkar. Killen som jag pratade med vet inte vad för slags kabel jag behöver, trots att jag har med mig den gamla, och tar fram en på datorn och frågar om det är den jag ska ha. Börjar bli rätt trött vid det här laget. Till slut hämtar han en kabel som ska funka. Jag frågar då om jag kan få kompensation för att jag åkt fram och tillbaka flera gånger (tog ju tre vändor till dem innan jag fick fungerande dator) och det enda de kan erbjuda är bensinpengar från mig till Ringön och tillbaka (100 kr).

Vad tycker ni om detta? Har ni råkat ut för något liknande? Har inte sett någon speciellt negativ kritik mot NetOnNet, blev väldigt förvånad av detta.

Såhär är det i detaljhandeln som har lagerstatus på hemsidor. Det kan bli fel och rätta till problemet kan ta tid för det är oftast inte säljare som får korrigera saldo utan någon högre upp som ska ha den informationen. Mushroom managment!

Sedan så är det klart att de borde ha hittat en likvärdig dator, det är inte så jävla svårt. Likvärdig eller så tar man en bättre dator med minsta priskilnad uppåt.
Synd att du råkat ut för många följdfel på detta.
Tycker du borde fått kabeln och bensinpengar utan att bråka om.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Har du bokat datorn i butik och fått det bekräftat att den finns för leverans men den inte finns där vid avtalad tid för hämtning kanske du kan ha rätt till ersättning, men att titta på lagerstatus och sedan åka dit och bli sur om den inte finns är ju bara löjligt och du har redan blivit kompenserad för reklamationen av kabeln.
Butiken har skött sig exemplariskt i det här fallet då de till och med löste din reklamation i en annan butik än den där du handlade.
Du har helt orimliga krav.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2002

Tycker TS har lite för höga krav.
Valet att åka till Borås är ju ditt eget.
Runt hörnet har du Inet, inte för att de är bätre än Netonnet, men det är närmare än att åka till Borås.
Tydligen gillar du ändå Netonnet såpas att det är värt en resa på sådär 14 mil. (på 30-40 minuter? Sänk farten!)
Norrut, 4-5km bort har du Mediamarket och elgiganten, båda säljer laptop's. (Bäckebol)

Sedan är Netonnet lite tröga. Kanske oangagerad personal eller nått, vad vet jag?
Jag var inne o köpte fyra Noctua 140mm fläktar i somras.
På hemsidan och hyllan skriver de att den är 2000rpm, vilket är fel, de är 1500rpm, jag påpekade för en säljare, som skulle se till att det blev justerat.
Var inne nyligen, två månader senare och köpte två styck 2000rpm 140mm fläktar med PWM och de hade fortfarande samma felaktiga info kvar på de fläktarna jag köpte i somras.
Dessutom i kassakön, tänkte jag att det nog är bäst att kolla så det är rätt produkt jag håller i handen, öppnar lådan och ser att det är rätt fläkt, nästan...
Den jag håller i, ser likadan ut, samma spec, men saknar det jag var ute efter. PWM styrning.
Tillbaka vid hyllan, "blädrar" jag mej bakåt i raden som är märkt med Noctua 140mm 2000rpm PWM, när jag kommer till låda fem, står det äntligen rätt, på låda sex också... Öppnar o kollar att det är OK.

Man får se till värdet av en sådan butik... Den första fläkten 1500rpm PWM jag köpte, kostar 40 spän mer hos Netonnet än hos tidigare nämnda konkurent, men de har den hemma, jag kan hämta, hålla, klappa den, samma dag. Inet hade en i lager i somras, Två månader senare hade de ingen.
Samma med den svarta (Proffs varianten) jag senare köpte, Netonnet hade flera hemma, även om det höll på att bli tokigt. Men konkurenten har den bara upplagd på hemsidan, vill jag ha den, måste jag beställa och kan tidigast ha den imorgon. Och precis som TS, vill jag i regel ha grejerna direkt när jag bestämt mej.

Kort och gott, Netonnet skulle kunna förbätra sej. Men vi kanske skall skruva ner förväntningarna lite som kunder också.
Vist, hade jag hunnit hem med den sista batchen fläktar och upptäkt hemma, att de inte var PWM varianten, skulle jag också lackat ur. För de stod helt klart på fel "lagerplats". Men det kanske inte var butiks personalen som ställt dem där. Någon tidigare kund kanske tittat, tagit, ändrat sej och ställt tillbaka på fel plats.

Klart jag hade svurit en ramsa och förbannat Netonnet, men det hade nog gått över snabbt.
Och ibland räcker det ju att få skriva av sej!

Asus ROG X Hero | 8700K @5GHz | Asus 1080Ti Poseidon | 32 Gb Corsair RGB 3000 | Samsung 960 PRO 512Gb | Corsair MR750i | Win-X Pro

Asus Sabertooth Z97 Mark-1 | i7 4790K @ 4,4GHz | MSI GTX970 | 32 Gb 2400 Corsair | Samsung 960 EVO 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | Win-X Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Apr 2011

Ännu en missnöjd netonnet kund.
Köpte en intel 520 120Gb igår kväll.
Körde hem nöjd och öppnade lådan som var
plomberad och finner då ssdn i en plastficka
som även den var intakt. Men när jag tar ut
ssdn så är den alldeles flammig och repig.
Körde tillbaka till NoN och förklarade läget
och visade kvinnan i infodisken hur den såg ut.
Hon går och hämtar en annan låda och öppnar
den och den visar sig vara likadan. Flammig men
såg inte om den var repig.

Jag väljer att gå in i butiken för att prata med någon
mer kunnig person i frågan. Möter på en herre där
som jag får förklara läget för och hans svar är detta
-Gör det något att den ser ut så? Det är ju bara
du som vet om det. Påverkar det inte produkten eller
förstör på något sett så förstår jag inte vad problemet är.
Dom köper in det billigt för att kunna hålla nere priserna
så kan det se ut sådär. "

Jag undrar är det rätt att utge att en produkt är ny
och sälja den för fullt pris, när produkten
ser använd o sliten ut?

Hade ni godtagit att betala fullt pris för en produkt
som ska vara ny, men som ser ut på det viset?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Gh0sTy^:

Ännu en missnöjd netonnet kund.
Köpte en intel 520 120Gb igår kväll.
Körde hem nöjd och öppnade lådan som var
plomberad och finner då ssdn i en plastficka
som även den var intakt. Men när jag tar ut
ssdn så är den alldeles flammig och repig.
Körde tillbaka till NoN och förklarade läget
och visade kvinnan i infodisken hur den såg ut.
Hon går och hämtar en annan låda och öppnar
den och den visar sig vara likadan. Flammig men
såg inte om den var repig.

Jag väljer att gå in i butiken för att prata med någon
mer kunnig person i frågan. Möter på en herre där
som jag får förklara läget för och hans svar är detta
-Gör det något att den ser ut så? Det är ju bara
du som vet om det. Påverkar det inte produkten eller
förstör på något sett så förstår jag inte vad problemet är.
Dom köper in det billigt för att kunna hålla nere priserna
så kan det se ut sådär. "

Jag undrar är det rätt att utge att en produkt är ny
och sälja den för fullt pris, när produkten
ser använd o sliten ut?

Hade ni godtagit att betala fullt pris för en produkt
som ska vara ny, men som ser ut på det viset?

Alla Inteldiskar är flammiga på baksidan. Det är på grund av tillverkningsprocessen. Finns en tråd om det i forumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av henkiii:

Alla Inteldiskar är flammiga på baksidan. Det är på grund av tillverkningsprocessen. Finns en tråd om det i forumet.

Okej. Ja det visste ju inte jag som en vanlig konsument
att det ska se ut på det där viset. Varför rättar dom inte det då?
Ser ju tråkigt och använt ut när disken är alldeles fläckig och repig

Kan ni rekommendera nån annan disk som är
bra för likvärdig peng? "590kr"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Gh0sTy^:

Herrejösses människa. Disken fungerar oavsett hur metallskyddet ser ut, du kan t.o.m. plocka bort allt vad skydd heter och bara använda disken med kretskortet helt öppet om du skulle vilja.

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av PointMan:

Herrejösses människa. Disken fungerar oavsett hur metallskyddet ser ut, du kan t.o.m. plocka bort allt vad skydd heter och bara använda disken med kretskortet helt öppet om du skulle vilja.

Hade du köpt en fläckig bil? Den fungerar ju och är inget fel?!
Jag köper ny produkt. Ny innebär väll inte fläckig och repig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av PointMan:

Herrejösses människa. Disken fungerar oavsett hur metallskyddet ser ut, du kan t.o.m. plocka bort allt vad skydd heter och bara använda disken med kretskortet helt öppet om du skulle vilja.

Han kanske vill montera den bakom plexit i dörren och visa alla sin fina SSD?
Då är det väl trevligt om den ser fin ut?

Asus ROG X Hero | 8700K @5GHz | Asus 1080Ti Poseidon | 32 Gb Corsair RGB 3000 | Samsung 960 PRO 512Gb | Corsair MR750i | Win-X Pro

Asus Sabertooth Z97 Mark-1 | i7 4790K @ 4,4GHz | MSI GTX970 | 32 Gb 2400 Corsair | Samsung 960 EVO 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | Win-X Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Gh0sTy^:

Okej. Ja det visste ju inte jag som en vanlig konsument
att det ska se ut på det där viset. Varför rättar dom inte det då?
Ser ju tråkigt och använt ut när disken är alldeles fläckig och repig

Kan ni rekommendera nån annan disk som är
bra för likvärdig peng? "590kr"

Man kan tycka att butiken borde ha koll på varför SSDn ser ut som den gör, men alla biträden har rimligtvis inte järnkoll på varenda produkt som säljs.

Du får ställa dig frågan om det är utsidan eller insidan som är viktig.
590:- är väldigt billigt för en så pass bra disk ur en prestandasynvinkel. Det finns inget motsvarande.

Antingen får du lägga mer pengar eller så får du titta på en sämre men snyggare hårddisk.
Vad är det som är viktigast för dig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Gh0sTy^:

Hade du köpt en fläckig bil? Den fungerar ju och är inget fel?!
Jag köper ny produkt. Ny innebär väll inte fläckig och repig?

Håller med dig. Om det nu är så känt så borde det stå på förpackningen typ "produkten ser ut som den hanterats av apor på Kolmården men det är inget fel på den". Annars får man faktiskt förmoda att den är använd och således inte får säljas som ny.

Asus P8Z77-V Pro | Intel Core i7-3770K | Be-Qiet Straight Power 680W | 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | ASUS GeForce GTX 1070 Strix Gaming | Antec P280 | Noctua NH-U12B SE2 | Samsung SSD 840 256GB (os) , Samsung SSD 830 128GB (speldisk)|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Gh0sTy^:

Hade du köpt en fläckig bil? Den fungerar ju och är inget fel?!
Jag köper ny produkt. Ny innebär väll inte fläckig och repig?

Nu är det ju i och för sig så att jämförelsen här skall vara att ifall man köper en bil och den är fläckig på undersidan av motorutrymmet... Jag tror, nästan kan garantera, att dem flesta hade köpt den bilen och varit nöjd ändå....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2002

Behåll disken och polera upp den, en så liten bit, kan ju inte ta lång tid att polera för hand.

Asus ROG X Hero | 8700K @5GHz | Asus 1080Ti Poseidon | 32 Gb Corsair RGB 3000 | Samsung 960 PRO 512Gb | Corsair MR750i | Win-X Pro

Asus Sabertooth Z97 Mark-1 | i7 4790K @ 4,4GHz | MSI GTX970 | 32 Gb 2400 Corsair | Samsung 960 EVO 500Gb | EVGA Supernova G2 750W | Win-X Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av henkiii:

Man kan tycka att butiken borde ha koll på varför ser ut som den gör, men alla biträden har rimligtvis inte järnkoll på varenda produkt som säljs.

Du får ställa dig frågan om det är utsidan eller insidan som är viktig.
590:- är väldigt billigt för en så pass bra disk ur en prestandasynvinkel. Det finns inget motsvarande.

Antingen får du lägga mer pengar eller så får du titta på en sämre men snyggare hårddisk.
Vad är det som är viktigast för dig?

Nej förstår väll att dom inte kan ha 100% koll på alla produkter.
Men får väll lita på att det inte är något fel på
en produkt som ser sliten ut. Får väll åka inom NoN och köpa den igen då
:/. Behöver ingen moster ssd då jag varken har SATA6 eller 3 i min laptop.

Skrivet av P-son78:

Håller med dig. Om det nu är så känt så borde det stå på förpackningen typ "produkten ser ut som den hanterats av apor på Kolmården men det är inget fel på den". Annars får man faktiskt förmoda att den är använd och således inte får säljas som ny.

Haha klockrent

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Gh0sTy^:

Nej förstår väll att dom inte kan ha 100% koll på alla produkter.
Men får väll lita på att det inte är något fel på
en produkt som ser sliten ut. Får väll åka inom NoN och köpa den igen då
:/. Behöver ingen moster ssd då jag varken har SATA6 eller 3 i min laptop.

Läsvärt om aluminium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av griid_83:

Såhär är det i detaljhandeln som har lagerstatus på hemsidor. Det kan bli fel och rätta till problemet kan ta tid för det är oftast inte säljare som får korrigera saldo utan någon högre upp som ska ha den informationen. Mushroom managment!

Sedan så är det klart att de borde ha hittat en likvärdig dator, det är inte så jävla svårt. Likvärdig eller så tar man en bättre dator med minsta priskilnad uppåt.
Synd att du råkat ut för många följdfel på detta.
Tycker du borde fått kabeln och bensinpengar utan att bråka om.

Det närmaste de hade kostade ca 2000 kr mer, ganska stor skillnad. Hittade den inte heller i någon annan butik, där fick man sämre datorer för betydligt mer pengar.

Skrivet av mrqaffe:

Har du bokat datorn i butik och fått det bekräftat att den finns för leverans men den inte finns där vid avtalad tid för hämtning kanske du kan ha rätt till ersättning, men att titta på lagerstatus och sedan åka dit och bli sur om den inte finns är ju bara löjligt och du har redan blivit kompenserad för reklamationen av kabeln.
Butiken har skött sig exemplariskt i det här fallet då de till och med löste din reklamation i en annan butik än den där du handlade.
Du har helt orimliga krav.

Mycket möjligt att jag har höga krav, men personalen finns ju där för att hålla kunder som mig nöjda, right?
Jag hade gärna ringt till butiken och kollat hemifrån, men det finns inget nummer att ringa på helgerna.

Skrivet av Turbonisse:

Tycker TS har lite för höga krav.
Valet att åka till Borås är ju ditt eget.
Runt hörnet har du Inet, inte för att de är bätre än Netonnet, men det är närmare än att åka till Borås.
Tydligen gillar du ändå Netonnet såpas att det är värt en resa på sådär 14 mil. (på 30-40 minuter? Sänk farten!)
Norrut, 4-5km bort har du Mediamarket och elgiganten, båda säljer laptop's. (Bäckebol)

Jag vet att det finns flera andra butiker i Göteborg, men när jag har kollat efter dator i två veckor och vet att den bara finns i en butik så har man inte så mycket val. Jag kunde köpt en annan dator, men hade då fått betala mer pengar för en sämre dator.
Gillar inte NoN något särskilt, valde att åka 6,5 mil (enkel resa) för att jag helt enkelt behövde datorn samma dag. Datorn var till min flickvän som skulle åka bort på måndagen. Ända anledningen till att jag åker till butiker och handlar är om jag vill ha något fort, därav min frustration när det tar längre tid än beräknat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Deras lagstatus stämmer fan aldrig fattar inte hur dom kan ha det så, finns ju folk som åker en bra bit för o handla... så kommer man dit och hyllan gapar tom. kul...

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av noob:

Deras lagstatus stämmer fan aldrig fattar inte hur dom kan ha det så, finns ju folk som åker en bra bit för o handla... så kommer man dit och hyllan gapar tom. kul...

Är det svårt att göra en reservation innan man åker dit så allt ligger och väntar på en?

Intel Core i7-4790k / Asus Maximus VII Ranger / Gigabyte GTX 970 Windforce 3X OC / HyperX Savage 16GB (2x8) 2400MHz / EVGA SuperNOVA G2 850W / Samsung 850 PRO 256GB / Fractal Design Define S / custom loop / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Philips Fidelio X2 / FiiO E10K / Audio Technica AT2020USB+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003
Skrivet av Naga:

Är det svårt att göra en reservation innan man åker dit så allt ligger och väntar på en?

ja om man ska ha flera saker då man inte får lägga undan mer än 1 produkt per dag...

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Dec 2012

Det är nästan pinsamt hur bortskämda vi svenskar är i köpsammanhang. Var glad att du fick en fungerande del och åtminstone någon form av reseersättning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2007

Den här tråden gör rent ont att läsa, både TS och Ghosty verkar vara helt vilse på hur både detaljhandel fungerar och vilken produkt de ska ha.