Skyddat nummer, enbart vissa tider iphone 6

Permalänk

Skyddat nummer, enbart vissa tider iphone 6

Hej!

Fick nyss en iphone 6 från jobbet. Fick även mitt privata nummer övertaget av företaget.
Problemet är att när jag ringer kunder så vill jag inte alltid visa mitt mobilnummer (har ett fast nummer man ringer som sedan kopplar till mobil), så därför har jag valt i inställningarna för telefonen att den inte ska visa "caller id". So far so good.

Men jag skulle vilja att denna funktion slås av efter jobbet så man slipper göra det manuellt, för när jag ringer mina nära o kära vill jag ju att de ska kunna se att det är jag som ringer. Finns det någon app eller funktion som gör att man har "skyddat nummer" mellan tex 8-17 och därefter som vanligt?

Hade varit guld!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Har ni inte någon mobil växel?
För jag har liknande och vi har mobil växel via 3. Då kan man i deras app välja om det är mobilnummer eller fasta numret som ska visas i caller ID.

Annars är det nog via operatören i allmänhet som du kan begränsa caller-id.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Har ni inte någon mobil växel?
För jag har liknande och vi har mobil växel via 3. Då kan man i deras app välja om det är mobilnummer eller fasta numret som ska visas i caller ID.

Annars är det nog via operatören i allmänhet som du kan begränsa caller-id.

Tror inte vi har någon sådan växel. Vi har företagsabonnemang från Telia det är det enda jag vet!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Tror inte vi har någon sådan växel. Vi har företagsabonnemang från Telia det är det enda jag vet!

Du kan ställe in i telefonen (iallafall på Android mobiler) om du vill att numret ska synas eller inte. Och vill du visa numret för en viss person lägger du till *31# innan du slår numret

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du kan ställe in i telefonen (iallafall på Android mobiler) om du vill att numret ska synas eller inte. Och vill du visa numret för en viss person lägger du till *31# innan du slår numret

Om du vill ringa dolt nummer så är det #31# före numret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Om du vill ringa dolt nummer så är det #31# före numret.

Det vet jag. Nu skrev jag att om man ställer in i telefonen att alltid ha dolt nummer så kan man slå *31# och sedan numret så visar man numret bara den gången

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Spara alla dina privata kontakter med *31# innan numret. Problem solved.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det vet jag. Nu skrev jag att om man ställer in i telefonen att alltid ha dolt nummer så kan man slå *31# och sedan numret så visar man numret bara den gången

Okej, det visste jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Spara alla dina privata kontakter med *31# innan numret. Problem solved.

Skickades från m.sweclockers.com

*31# behöver du bara knappa in en gång, annar blir det #31# framför varje kontakt.

Permalänk
Skrivet av hoski:

Spara alla dina privata kontakter med *31# innan numret. Problem solved.

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar väldigt bökigt att ändra alla kontakter =(

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Låter faktiskt som att ni har just en enkel jobbmobil växel-lösning från Telia, personen med adminrättigheter på företaget kan ställa in så ditt nummer aldrig syns ut, alternativt att företagets fasta nummer alltid syns när du ringer ut.

Permalänk
Medlem

På Android skulle det vara lätt att fixa med Tasker.

MyProfiles verkar vara något liknande för iphone.
http://intelliborn.com/myprofiles.html

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

På Android skulle det vara lätt att fixa med Tasker.

MyProfiles verkar vara något liknande för iphone.
http://intelliborn.com/myprofiles.html

Krävs jailbreak för att iPhone ska kunna göra det, vilket inte är släppt för iOS 8 än.