Permalänk
Medlem

cs go tips?

Tjena jag har precis börjat med cs och behöver tips! Min setup ser ni i sign om det behövs, har en 144 hz skärm med.
Vilka inställningar ska jag ha och inte ha!
Hur ska jag spela, ducka och skjuta eller hur är det? olika spelsätt med olika vapen?
Har spelat cs 1.6 tidigare om det skulle göra något nytta.
Dela gärna med era egna erfarenheter och annat jag inte har nämnt.
alla svar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Låga inställningar, som i 1.6. Du kan ha ungefär samma spelstil som man hade i 1.6, förrutom att spraya inte funkar så jättebra. Dutta 2-3 skott i taget, flytta dig sedan i sidled och gör om det igen..

Permalänk
Medlem

Kolla på min Twitch i min sign, tidigare sändningar när jag spelar lite HS only aim!

Permalänk
Medlem
Skrivet av careau:

Låga inställningar, som i 1.6. Du kan ha ungefär samma spelstil som man hade i 1.6, förrutom att spraya inte funkar så jättebra. Dutta 2-3 skott i taget, flytta dig sedan i sidled och gör om det igen..

varför låga inställningar?

Permalänk
Medlem

På grafik
Kör allting low
förutom shader sätt den på very high
16x anisotropic
8x msaa

Sänk sensen på musen lättast är att göra detta stegvis och sänker lite i taget.

Jag kör idag 400dpi
sens 1.8 (roccat xtd optical)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

På grafik
Kör allting low
förutom shader sätt den på very high
16x anisotropic
8x msaa

Sänk sensen på musen lättast är att göra detta stegvis och sänker lite i taget.

Jag kör idag 400dpi
sens 1.8 (roccat xtd optical)

varför skulle man köra det på lägsta inställningar? låg ping eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

Mer och stabilare FPS.
Alltid skönt att ha i spel som just CS.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

För att man ser bättre. Detta är naturligtvis min personliga uppfattning.
Men om du tex tittar på progamers så är det nog ingen som kör max settings i cs.
Även sett personer köra 4:3 på en 16:9 skärm.

Cs är ett väldigt speciellt spel där extremt låg sens och low settings faktiskt har en riktig fördel.

Permalänk
Medlem

Jag skulle absolut rekommendera att du spelar i 16:9 upplösning då man ser så mycket mer, finns flera youtube videos som påvisar detta.

EDIT: Hittade en bra bild!

Aspect ratio in CS:GO

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Jag skulle absolut rekommendera att du spelar i 16:9 upplösning då man ser så mycket mer, finns flera youtube videos som påvisar detta.

EDIT: Hittade en bra bild!

Aspect ratio in CS:GO

4:3 stretch
wider gaps and wider models = easier to see
mouse moves faster sideways than up and down, which will take some getting used to
might not see things in peripheral
4:3 blackbar
Comfort for those who are used to 4:3; eyes don't wander as far
Might not see things in the peripheral
Note: Not advisable in MM unless you know your team well and communicate well to know what is being watched
16:9
Wider peripheral view

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

4:3 stretch
wider gaps and wider models = easier to see
mouse moves faster sideways than up and down, which will take some getting used to
might not see things in peripheral
4:3 blackbar
Comfort for those who are used to 4:3; eyes don't wander as far
Might not see things in the peripheral
Note: Not advisable in MM unless you know your team well and communicate well to know what is being watched
16:9
Wider peripheral view

Jojo sant, men jag tycker inte det finns något som är bättre än det andra. Det hela handlar om vilken upplösning/ratio man föredrar.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Lägger lite länkar som kan hjälpa dig:
http://csgocrosshair.dathost.net/ I cs:go kan du göra massa olika inställningar till ditt sikte och således finns det en hel del olika kommandon. Denna sidan hjälper dig göra ditt eget sikte utan att kunna alla de olika kommandona.

http://csgohelp.com/autoexec/#autoexec Din autoexec.cfg fungerar som din config i CS:GO. I 1.6 behövde du bara din config.cfg om du inte hade andra speciella inställningar. Den här sidan förklarar vad autoexec gör samt förklarar vilka kommandon som är viktiga och vad dom gör.

http://www.youtube.com/user/CurseCS/videos Bra youtube kanal från fd CS:GO proffset adreN(spelade i iBUYPOWER) som går igenom hur du använder olika vapen, granater samt hur olika maps fungerar.

http://operationl2p.com/maps Att kunna olika smokes och flashar i CS:GO kan ge dig ett övertag, denna sidan har de flesta olika smokes/flasharna som är bra.

Permalänk
Medlem

Du ser inte bättre med låga inställningar, det är personligt. Vissa tycker man ser pixlarna bättre med låga inställningar och andra kör låga för att få ut så mycket fps som möjligt.

Tänk på att movementet är mycket stelare än i 1.6 så crosshairplacement är väldigt viktigt.

Visa signatur

a,,x

Permalänk