Ni som äger PS4 (och) Xbox one

Permalänk
Medlem

För min del så måste jag ha kakbiten från varje företag. Går alltid efter spel och inte själva konsol, visst föredrar jag vissa mer än andra. Men vill man spela de bästa så bör man försöka ha alla (om ekonomin tillåter). Förra generation så spelade jag princip mest på 360 och PS3 till deras exklusiva titlar. Det blir samma denna generation, enbart PS4 till exklusive och One multiformat samt deras exklusive spel. Är sjukt nöjd över One, finns en del att förbättra och det är väl tur att Microsoft släpper uppdateringar varje månad. Spelar princip nästan alla spel som har kommit, använder den amerikanska marknad för att få köpa spel billigare.

Sen kan man alltid Game Sharing med en kompis så delar ni på spel och kostnad, blir typ 250kr/spel.
PS4 får det blir när Uncharted 4 släpper. Uncharted serien är typ det spel som får mig att köpa Playstation, och ja God of War också (ja jag vet, The Last Of Us).

Datorn spelar jag ändå på, de spel som ja princip passar bäst att spela på PC.
Det finns helt enkelt för lite tid för att hinna spel de flesta spel. Klassisk är att man samlar på sig en hel del spel under Steam rea också

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Bf4

hejsan. Söker spelar till min platoon på bf4. Gå med i Swedishdragons på battlelog.

Permalänk
Skrivet av Bobiri:

Det är inga PS4 exklusiva precis. Sen att skryta om att Driveclub finns är väl ändå inget att hurra över då spelet inte funkar.

Båda konsolerna duger. Det du egentligen ska kolla efter är vad för konsol polarna spelar på, kontrollen och kanske de exklusiva titlarna. Ingen ide att gå in på prestandan, för bryr man sig om det ska man absolut inte köpa en konsol då de redan är två generationer efter PC.

Jag vet att alla inte är PS4 exklusiva, men det visar på många lovande spel som du kan köpa om du har ett PS4:a. På Driveclub-fronten tycker jag att du har fel, visserligen är deras servrar inte det bästa, men jag måste säga att jag tycker spelkänslan är väldigt bra och det underhåller mig väl.

Visa signatur