Permalänk
Medlem

IPTV?

Hallåja!
Jag har funderat på att skaffa IPTV till vårat nya boende.
Tänkte höra vilka grejer som behövs, har skummat runt lite på nätet under morgonen och kom fram till att det förmodligen är enklare att fråga

För tillfället så ser det ut så här i mediaskåpet:

Switch: Inteno XG6749

Räcker det med en CA-Modul/Digitalbox med IPTV stöd?

Mvh

Permalänk
Medlem

Du måste ha ett abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajzeh:

Hallåja!
Jag har funderat på att skaffa IPTV till vårat nya boende.
Tänkte höra vilka grejer som behövs, har skummat runt lite på nätet under morgonen och kom fram till att det förmodligen är enklare att fråga

För tillfället så ser det ut så här i mediaskåpet:
http://s28.postimg.org/lxzvvyg59/20141109_102547.jpg

Switch: Inteno XG6749

Räcker det med en CA-Modul/Digitalbox med IPTV stöd?

Mvh

Vad för abonnemang?

Telia kör med Motorola boxar. Hör med din IPS, dom bör stå för såna boxar eller möjlighet att köpa en av dom eller två beroende på avtal, bör få/köpa en när du skaffa Tv abonnemang. Avtalet här är att man fick två vanliga boxar gratis från telia. vill man kunna spela in och sånt får man pröjsa själv en ny box (vet inte hur det är nu dock).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Så i princip, bortsett från abonnemang eller dylikt så krävs det bara en box för att det ska funka?:)

Får väl snoka runt lite och se vad som erbjuds!

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ajzeh:

Så i princip, bortsett från abonnemang eller dylikt så krävs det bara en box för att det ska funka?:)

Får väl snoka runt lite och se vad som erbjuds!

Tack för svar!

Vad jag vet ja. Vet inte hur det ser ut med din IPS. Men dit modem ser det ut som fyra teveapparater går att köra samtidigt (om det är en symbol på en tve). ska bara vara en box mellan Tv och modem, men tycker du ska höra med den IPS som modemet tillhör, rätt troligt att du bara kan skaffa TV kanaler genom dom och ingen tredjepart.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Okej!

Får ringa och höra vad som gäller!
Tack ska du ha för hjälpen!