samsung galaxy s3 vägrar starta

Permalänk

samsung galaxy s3 vägrar starta

Hejsan sweclockers! jag har en samsung galaxy s3 atm tills vi ska beställa ny tele. låg o använde den inatt o då fungerade den felfritt. satte i den i laddaren, ställde alarm osv. (det gamla vanliga) men imorse vägrade den starta. testade att ta ut o sätta in batteriet, hålla in volym upp-hem-av/på men inget har funkat. tror ni det är något så simpelt som batteriet? eller måste jag vänta tills min nya tele kommer? (ett rätt bra tag)

modellen är en GT-19300

Permalänk
Medlem

Har du någon som har en annan liknande Samsungtelefon, så kan du prova att låna deras batteri och starta din lur, kan hända att din fungerar som vanligt efter det.
Hände med tjejens lur, verkade som att man var tvungen att använda "startkablar" för att starta den och den har funkat bra sedan dess.
Dagens mobiler är konstiga..

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Har du någon som har en annan liknande Samsungtelefon, så kan du prova att låna deras batteri och starta din lur, kan hända att din fungerar som vanligt efter det.
Hände med tjejens lur, verkade som att man var tvungen att använda "startkablar" för att starta den och den har funkat bra sedan dess.
Dagens mobiler är konstiga..

ye hade tänkt de, ska kolla nu i skolan om någon har, samt att brorsans gamla ligger hemma. kan ta det isf. tror du de kan va så lätt? haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av akasvampen:

ye hade tänkt de, ska kolla nu i skolan om någon har, samt att brorsans gamla ligger hemma. kan ta det isf. tror du de kan va så lätt? haha

Kan även funka med ett annat samsungbatteri också, så länge det är mindre och får plats i luren för att komma åt kontakterna.
Det räcker med att starta luren och sedan startar du om den med ditt egna batteri.
Funkade på tjejens telefon iaf. lycka till !

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Kan även funka med ett annat samsungbatteri också, så länge det är mindre och får plats i luren för att komma åt kontakterna.
Det räcker med att starta luren och sedan startar du om den med ditt egna batteri.

tack så mycke för tipset nu blir de o leta upp ngn me samsung o testa. hoppas de går haha. tror bruden börjar bli lack för jag int svarar

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

lyckades hitta en tjej med samsung o startade min mobil. fungerade utmärkt. skulle dock starta upp min med mitt egna batteri igen. med mitt batteri fungerade inte. så blir o skaffa nytt batteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av akasvampen:

lyckades hitta en tjej med samsung o startade min mobil. fungerade utmärkt. skulle dock starta upp min med mitt egna batteri igen. med mitt batteri fungerade inte. så blir o skaffa nytt batteri

Ok, jag tror att Samsung har en viss garanti på sina batterier, så om du går in på någon Samsungbutik så byter de ut ditt batteri kostnadsfritt.