Dator med W7 OEM, hur fick man W8 nycklarna vid uppgraderingen?

Permalänk
Medlem

Dator med W7 OEM, hur fick man W8 nycklarna vid uppgraderingen?

Har ett antal datorer med olika versioner av Windows 7 på som jag ansökte om att få Windows 8 nycklar till. Hur fick man dem? Kommer inte ihåg om det kom som ett mejl eller om man knöt dem till ett microsoft konto?

Någon som minns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Har ett antal datorer med olika versioner av Windows 7 på som jag ansökte om att få Windows 8 nycklar till. Hur fick man dem? Kommer inte ihåg om det kom som ett mejl eller om man knöt dem till ett microsoft konto?

Någon som minns?

Menar du uppgraderingen win7 -> Win8 som man kunde köpa billigt när Win8 släpptes?

Dom fick man via epost

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Menar du uppgraderingen win7 -> Win8 som man kunde köpa billigt när Win8 släpptes?

Dom fick man via epost

Precis. Har du möjligtvis titel eller avsändare? Hittar inte mejlen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av fredl:

Precis. Har du möjligtvis titel eller avsändare? Hittar inte mejlen.

Skickades från m.sweclockers.com

Använder du dig av exempelvis Outlook/Hotmail som mailtjänst så tror jag att det fungerar att söka med en söknyckel, exempelvis testa att söka på "Windows 8" eller något, och se om du finner guld i gruvan.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Precis. Har du möjligtvis titel eller avsändare? Hittar inte mejlen.

Skickades från m.sweclockers.com

Titeln på mailet var "Thanks for ordering Windows 8 " och avsändaren var den lite konstiga adressen Store.STOR.WW.00.EN.MSF.RMD.TS.T1S.SPT.00.EM@css.one.microsoft.com

Permalänk
Medlem

Stort tack för info! Som jag har sökt efter mailadressen och ringt till support och krånglat. Nu har jag min nyckel!

Ska installera om från win 10 till 8.1 och hade endast en win 7 nyckel med skiva.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

Stort tack för info! Som jag har sökt efter mailadressen och ringt till support och krånglat. Nu har jag min nyckel!

Ska installera om från win 10 till 8.1 och hade endast en win 7 nyckel med skiva.

Får du eller någon annan problem med att hitta igen sin nyckel man fick på mejlen så är det bara ringa Microsoft Store på 020 120 32 05. Uppge lite uppgifter och sen skickar dom bara mejlet på nytt med nyckeln. Har tidigare jobbat både på Microsoft teknisk support och Microsoft Store så det är lite av en djungel att komma till rätt person som kan hjälpa en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Får du eller någon annan problem med att hitta igen sin nyckel man fick på mejlen så är det bara ringa Microsoft Store på 020 120 32 05. Uppge lite uppgifter och sen skickar dom bara mejlet på nytt med nyckeln. Har tidigare jobbat både på Microsoft teknisk support och Microsoft Store så det är lite av en djungel att komma till rätt person som kan hjälpa en.

När jag ringde på numret så gick det inte att få de att skicka nytt mail,tvärtom, fick rådet att köpa ny licens eller om jag hittat kvittot,så skulle de skicka produktnyckel till mig ( 350kr)

Men som du säger,det kanske hänger på vilken man pratar med.

Visa signatur

==Ryzen 5800x==16gb ram 3200Mhz cl14==ASUS 550-F== Gigabyte 3070 oc == LG UltraGear 27GP950 27" Gaming 4K UHD IPS==Lumia 930, Samsung S6, Moto X Style, LG G6, Sony xperia xz1 compact, LG V30,Sony xz3,Iphone xs max, Sony xperia 5ii,Samsung S22 Ultra==LG 55EG910V,LG C8 65"==AuneX1s,THX AAA 789==JBL 305==,Hifiman4xx, DT 1990 Pro==

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicata:

När jag ringde på numret så gick det inte att få de att skicka nytt mail,tvärtom, fick rådet att köpa ny licens eller om jag hittat kvittot,så skulle de skicka produktnyckel till mig ( 350kr)

Men som du säger,det kanske hänger på vilken man pratar med.

Verkar som du tyvärr fått prata med en okunnig person då. Är inga problem att skicka om mailet med nyckel, har gjort det flertal gånger. Krävs inget kvitto heller för den delen då det går snabbt att kolla upp en kund i systemet. Bara göra enkel verifiering så att personen som ringer in kan uppge den information som är registrerad.