Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ström till dockningsstation när inte modekortet stödjer det, Hur?

Permalänk

Ström till dockningsstation när inte modekortet stödjer det, Hur?

Tja!

Har kommit över en Razer Mamba Wireless för ett väldigt förmånligt pris.
Musen fungerar bra men ett problem finns: Verkar inte som att mitt aktuella moderkort (ASUS P8Z77 LX2) stödjer USB-laddning när datorn är avstängd vilket innebär att musen aldrig får möjlighet att laddas, typiskt orockigt.... :/
Då kommer frågan, hur löser man detta på enklaste och billigaste sätt?

1: Har letat i bios efter någon inställning som gör detta möjligt, men utan framgång, så vet någon om och var det finns så vore det bäst!
2: Billig USB-hubb med separat strömförsörjning som skulle möjliggöra laddning trots att datorn är avstängd.
3: Annat bättre förslag som jag inte tänkt på?

Ha det, tack på förhand

Visa signatur

Quis Custodiet Ipsos Custodes!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kangas_91:

Tja!

Har kommit över en Razer Mamba Wireless för ett väldigt förmånligt pris.
Musen fungerar bra men ett problem finns: Verkar inte som att mitt aktuella moderkort (ASUS P8Z77 LX2) stödjer USB-laddning när datorn är avstängd vilket innebär att musen aldrig får möjlighet att laddas, typiskt orockigt.... :/
Då kommer frågan, hur löser man detta på enklaste och billigaste sätt?

1: Har letat i bios efter någon inställning som gör detta möjligt, men utan framgång, så vet någon om och var det finns så vore det bäst!
2: Billig USB-hubb med separat strömförsörjning som skulle möjliggöra laddning trots att datorn är avstängd.
3: Annat bättre förslag som jag inte tänkt på?

Ha det, tack på förhand

Använd en USB-laddare till en mobil.
http://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hemelektronik/till...

eller
http://www.dx.com/p/universal-5v-2a-ac-charging-adapter-charg...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Problemet uppstår ju genom att dockningsstationen också är mottagaren för musen när den är i trådlöst läge, så stoppar man den i vägguttaget så fungerar musen rent ut sagt halvdåligt

Visa signatur

Quis Custodiet Ipsos Custodes!