Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Playbox kombinerar Playstation 4 och Xbox One i portabel spelmaskin

Permalänk
Melding Plague

Playbox kombinerar Playstation 4 och Xbox One i portabel spelmaskin

Två spelkonsoler blir till en när Edward Zarik lyckas med konststycket att kombinera Playstation 4 och Xbox One i en enda och dessutom portabel spelmaskin.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

PlayBox4OneU om Wii U hade funnits med.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Känns som den kan bli rejält varm om man drar igång båda samtidigt... varför man nu skulle göra det...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Mother of peasantry

Permalänk
Medlem

hade varit lite kul om han hade sålt det som stationärt där man får man båda konsollerna i en låda hemma:), sen om han slänger in wii u, så får man ju alla konsoller i ett paket^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

Känns som den kan bli rejält varm om man drar igång båda samtidigt... varför man nu skulle göra det...

Om du tittade på videon hade du sett att det inte ens går att ha båda på samtidigt. Han har en brytare på baksidan där han kan byta mellan PS4 och xbox one.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Om du tittade på videon hade du sett att det inte ens går att ha båda på samtidigt. Han har en brytare på baksidan där han kan byta mellan PS4 och xbox one.

Hade tom räckt med att läsa artikeln

Permalänk
Skrivet av Vangen:

PlayBox4OneU om Wii U hade funnits med.

* PlayBoxOne4U

Visa signatur

Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue.
< AMD Ryzen 7 5700X | ASUS ROG Strix B450-E | Corsair Vengeance RGB PRO 4x8GB 3200MHz | Sapphire Radeon RX 7700 XT >

Permalänk
Medlem

Gud va B det känns skulle köpa båda konsolerna istället c:

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

När jag först såg artikeln tänkte jag att det va lite häftigt men efter att ha läst den så verkar han ju inte ha gjort så jävla mycket...

Han han fortfarande varje konsoll för sig med varsin skivinmatning, enda han verkar ha gjort är att ha satt in en hdmi switch samt en power switch så man kan växla mellan dem.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Om du tittade på videon hade du sett att det inte ens går att ha båda på samtidigt. Han har en brytare på baksidan där han kan byta mellan PS4 och xbox one.

Skrivet av Hucke:

Hade tom räckt med att läsa artikeln

Har sett den tidigare och glömt bort. Så jag läste inte artikeln för jag sett den förut. My bad.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd

Hur fungerar det?

Är det både en Xbox One och en Playstation 4 i chassit?
Alltså två datorer i en låda?

Xbox One och PlayStation 4 är ju väldigt lika, båda bygger på x86 arkitekturen med processorer från AMD. Så man kanske kan använda ett och samma för båda?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Xbox One och PlayStation 4 är ju väldigt lika, båda bygger på x86 arkitekturen med processorer från AMD. Så man kanske kan använda ett och samma för båda?

Ditt namn är verkligen missvisande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

PlayBox4OneU om Wii U hade funnits med.

Skrivet av GoosE__929:

* PlayBoxOne4U

OnePlayBox4U?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Han han fortfarande varje konsoll för sig med varsin skivinmatning, enda han verkar ha gjort är att ha satt in en hdmi switch samt en power switch så man kan växla mellan dem.

Med tanke på att man måste använda deras egna spelare så hade han inte så mycket att välja på om han inte skulle ha byggt in en mekanisk hiss som bytte plats på spelarna beroende på vilken man använde för stunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

OnePlayBox4U?

och ett game boy, oneplayboygamebox4u.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Trevlig skapelse!

"till många och mycket" blir det inte bättre med "till mångt och mycket

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

och ett game boy, oneplayboygamebox4u.

Sen tar vi bort det onödiga, behåller Playstation och gameboy

Playboy Gamestation

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Sen tar vi bort det onödiga, behåller Playstation och gameboy

Playboy Gamestation

Skickades från m.sweclockers.com

Eller bara ett "ord" ur varje....

oneboy4u....

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Playbox... meh.
X-station låter ju 100 ggr bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Till skillnad från tidigare skapelser planerar dock inte Edward Zarik att erbjuda Playbox 4One till försäljning. Den främsta orsaken uppges vara den höga kostnaden, men även därför att det inte är en lätt uppgift att få Sony och Microsoft att samsas i en och samma spelmaskin.

En annan orsak lär ju vara att om han började tjäna penger på denna dubbel konsol skulle både Microsoft och Sony stämma honom på så mycket pengar att han får bygga konsoler i 5000 år för att betala för det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon179444:

Ditt namn är verkligen missvisande.

Varför då?

Det är jag som bestämmer!

Permalänk

Om jag inte har fel så har detta gjorts tidigare, med dom äldre konsolerna (om jag inte har fel).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Junkstation! Två skitsystem i ett

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av HerrCarl:

Mother of peasantry

Så är de, såg hemskt ut

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Ska jag vara helt ärlig så skulle jag vilja se att vid nästa generations konsoller att Sony och microsoft går ihop, för det känns som det enda sättet jag kan se att de får ihop en konsoll med motsvarande highend prestanda som för en aktuell dator vid nästa släpp av konsoller:)^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Hur fungerar det?

Är det både en Xbox One och en Playstation 4 i chassit?
Alltså två datorer i en låda?

Xbox One och PlayStation 4 är ju väldigt lika, båda bygger på x86 arkitekturen med processorer från AMD. Så man kanske kan använda ett och samma för båda?

Det blir svårt, för att inte säga omöjligt. Tror inte ens att MS eller Sony skulle klara av det, utan att plöja ned miljontals dollar.

För övrigt var bygget inte jätteimponerande. Man tycker ju att han borde fixat att båda konsolerna kunde använda gemensam bluray-spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

så i grunden tog han innanmätet ur två konsoler å stoppade i en ful, dubbelt så stor låda?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Ser ut lite som MSI's senaste laptop, förutom färgen då.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Skrivet av Lessismore:

Det blir svårt, för att inte säga omöjligt. Tror inte ens att MS eller Sony skulle klara av det, utan att plöja ned miljontals dollar.

För övrigt var bygget inte jätteimponerande. Man tycker ju att han borde fixat att båda konsolerna kunde använda gemensam bluray-spelare.

Skickades från m.sweclockers.com

Av säkerhetsskäl mot piratkopiering har de hård koll på vilken läsare som är ansluten. Får inte konsollen rätt kod från läsaren så funkar det inte. Så var det i alla fall på PS3. Har ett PS3 med trasig läsare. Måste vara exakt rätt version av läsare för att det ska fungera. Testade med en läsare från polares PS3 där något annat gått sönder och det var tvärstopp. Båda var 60GB PS3. Skiljde någon siffra i serienumret.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line