Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk

Moderkort till Intel???

Tjennare!!
Jag undrar vad man ska välja för moderkort till en P4? Har mest hållit på med AMD så jag vet inte riktigt vad som gäller på P4 fronten. Det som jag vill ha av moderkortet är: Agp 8x, så snabba ddr minnen som möjligt och bra överklocknings möjligheter!

Hoppas någon kan hjälpa mig!

hade
/awai-benda

EDIT: Det får gärna ha ljud och lan intigrerat!

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk

jag skulle rekomendera soltek ERV2

Visa signatur

CPU-Intel 12600K.MB-MSI z690 pro.GPU-ASUS GeForce GTX 1060 6GB OC strix.MEM-Coriar 32GB DDR4 3200Mhz.
Samsung Galaxy S22 Ultra.

Permalänk
Medlem

Albatron PX845PEV FSB800 - ca 1190 sek

Gigabyte 8SQ800 - ca 1180 sek

Abit BH7 i845PE - ca 1120 sek

Något av dem kanske?

Permalänk
Medlem

Asus P4G8X Deluxe

Visa signatur

A-bit IC7 Max-3 | Intel 3,2c | A-Data PC4000 4x265MB | ATi Radeon X800XT PE | WD Raptor 2x36 i raid0 | Audigy 2 Platinum ex | Waterchill | Lian-li V-2000

Permalänk

ok, jag ska titta lite närmare på dem då! Tackar!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag har ett asus p4g8x deluxe och det är kanon!

Visa signatur

Om det fungerar, pilla då inte mera på skiten!!!

Permalänk
Medlem

Albatron PX845PE Pro II (Lan, Raid, S-ATA, Ljud) kör jag med.. funkar perfa..

men nu kommer ju nya chipset som t ex SIS655... sen ska intels nya 865PE komma ut snart oxå...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Medlem

ASUS P4G8X del!!!

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk

jag har hört att sis inte är nå bra när det gäller överklockning, stämmer det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vet inte till 100 men ska tydligen vara sämre

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk

hhhmmm.... ok...

Visa signatur

Permalänk

Men gabbax, e du överallt? Tack för tipset om P4G8X förresten, har funderat på det som f*n. Det har stått mellan det och Abits IT7MAX2V2, som förövrigt har fått bra kritik vad gäller överklockning. För min del lutar det åt Abit då man kan köra FSB´n upp till 250. Vad gäller sis655 så har den fått sådär på Toms Hardware, strul o få minnena att fungera som dom ska.

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk

Abit IT7MAX2V2 har både ljud, lan,s-ata, raid och 10/100/1000mbit lan, men bara 4x AGP fast skillnaden mellan 8 o 4 är näst intill noll.

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Medlem

Men snälla ni som hänvisar till Tomshardware som enda källa för SIS 655 moderkort.
Kan ni inte istället hitta en annan sida som bekräftar det som Tom påstår ?
Att helt utgå från en sidas åsikt om SIS 655 chipset är för mig korkat.
På andra forum är de flesta övertygande om att Tom är ute å cyklar då merparten av dom som är ägare till SIS 655 moderkort är mycket nöjda med det.
Visst kan minnet strula, men det beror på till största del att minnena inte bör köras med samma inställningar som tex Intel baserade kort.
Minnes timningen skiljer sig avsevärt.
Sedan att Tom inte verkar veta om detta, är det ingen som bryr sig om.
Nej man utgår ifrån att han sitter inne med precis alla fakta.
Detta är väldigt naivt att bara utgå från en källa och basera sina ev inköp och rekommendationer enbart på denna i det här fallet tvivelaktiga källa.
Sedan så skulle jag verkligen vilja höra kommentarer från användare som mig själv, som verkligen har ett moderkort med SIS 655.
Nej ni som funderar på nytt moderkort till P4.
Nöj er inte med information från en källa utan läs andras åsikter om specifika kort också.

nikko...

Visa signatur

Good prices on Blow Jobs !!!!!