Byte från Ios till Android, tips uppskattas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grunken:

Gratulera henne. Själv sitter jag och grämer mig att jag missade min chans. Det känns som om de kommer hinna släppa Oneplus Two innan de lyckas fylla efterfrågan på OPO, tyvärr. Hon har möjligtvis inte fått en inbjudan ännu??

EDIT: Nvm jag hittade en invite på forumet så nu blir det nog en OnePlus iallafall

Nexus 5:an och OPO har nästan samma hårdvara.

Om du tycker telia har behandlat ditt granti-ärende dåligt vill du nog inte testa oneplus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grunken:

Gratulera henne. Själv sitter jag och grämer mig att jag missade min chans. Det känns som om de kommer hinna släppa Oneplus Two innan de lyckas fylla efterfrågan på OPO, tyvärr. Hon har möjligtvis inte fått en inbjudan ännu??

EDIT: Nvm jag hittade en invite på forumet så nu blir det nog en OnePlus iallafall

Faktiskt inte - Hon frågade också om hon skulle få invites som hon kunde dela ut. Men hon har varken fått något på sitt konto eller på sin mail.

Grattis, hoppas det blir ett köp då

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grunken:

Kom dock ihåg att 4G inte stöds i hela Sverige av OnePlus One

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grunken:

Hej!
Min iPhone 5 har nu sackat ihop med ett batteri som har svullnat upp rejält. Försökte först få den reparerad men telia ville absolut inte ta tag i det, vilket jag personligen tycker är skandal..

Iallafall, nu ska jag byta tillbaka till en Android telefon då jag är väldigt sugen på nya 5.0 lollipop. Jag har kollat runt en hel del och inte riktigt fastnat för någon lur, förutom Oneplus One. Sabbade dock min chans att få den då jag glömde kolla mailen när jag befann mig utomlands och inviten hade gått ut. Har kollat på Googles Nexus modeller. Tycker dock 6 verkar för stor medan 5 är aning för gammal för att hålla upp.

Så vad kör ni och hur gillar ni era enheter? Hade ni gjort andra val ifall ni hade skaffat ny telefon idag?
För prisklass så är det i princip flaggskepp jag kollar på. Men självklart så är ju billigare bättre

Tack på förhand

Ska du gå över till android och är riktigt sugen på 5.0 Lollipop bör du ju kika på en modell som kommer vara duktig att skicka ut nya uppdateringar. Samsung, HTC m.fl. är sega att skicka ut plus att de efter ett tag slutar helt. Jag personligen skulle kika närmare på Nexus-serien, möjligtvis även Motorola Moto X-serien då Motorola medvetet har valt att vara nära stock android. Jag vet att Nexus är stor men som sagt...jag skulle verkligen tveka att köpa en Samsung, HTC eller dylikt just pga att de skiter i modellen efter ett tag. Visst, ska du byta efter nåt år igen så absolut.

Permalänk

Jag skulle välja att stanna kvar hos Ios.
Jag bytte från iphone 5 till en Sony z3 compact i höstas, och jag är faktiskt inte helt nöjd.
Anledningen till att jag bytte var att jag ville ha en vattenskyddad telefon och där saknar apple en del tyvärr. Sen var jag även nyfiken på att prova Android.
Såhär några månader efter så är jag besviken. Jag vill att det "bara ska funka", men det gör det inte..
Flera småhängningar. När man swipar ner notisdelen så visas ibland bara på halva skärmen och ibland på hela. Mms tar tid att få ner. Det piper till men inget syns, kan ta 29 minuter innan mms:et kommit. Spotify tar sjuk tid på sig att logga in, när jag ska använda det.. Det står att jag är offline och jag har än så länge inte orkat vänta tills jag kan använda det.
Den inbyggda musikspelaren "Play" är oxå dålig och listar inte heller musiken på ett sjysst sätt.
Däremot älskar jag androids sätt att synka allt du har. Appar, billder ja allt synkas på ett utomordentligt sätt. Mina favoriter i Chrome på datorn synkas med chrome i mobilen tex. Alla bilder jag tar hamnar direkt på mitt google-konto. Går jag in på google-play (app-store) från datorn, så kan jag installera appar direkt på telefon eller surfplattan. Smidigt.
Hårdvarumässigt har jag inget att klaga på när det gäller Sony z3 compact

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av holetaker:

Jag bytte från iphone 5 till en Sony z3 compact i höstas, och jag är faktiskt inte helt nöjd.
Anledningen till att jag bytte var att jag ville ha en vattenskyddad telefon och där saknar apple en del tyvärr. Sen var jag även nyfiken på att prova Android.
Såhär några månader efter så är jag besviken. Jag vill att det "bara ska funka", men det gör det inte..
Flera småhängningar. När man swipar ner notisdelen så visas ibland bara på halva skärmen och ibland på hela. Mms tar tid att få ner. Det piper till men inget syns, kan ta 29 minuter innan mms:et kommit. Spotify tar sjuk tid på sig att logga in, när jag ska använda det.. Det står att jag är offline och jag har än så länge inte orkat vänta tills jag kan använda det.
Den inbyggda musikspelaren "Play" är oxå dålig och listar inte heller musiken på ett sjysst sätt.
Däremot älskar jag androids sätt att synka allt du har. Appar, billder ja allt synkas på ett utomordentligt sätt. Mina favoriter i Chrome på datorn synkas med chrome i mobilen tex. Alla bilder jag tar hamnar direkt på mitt google-konto. Går jag in på google-play (app-store) från datorn, så kan jag installera appar direkt på telefon eller surfplattan. Smidigt.

Det som är problemet med android är att folk tror dom får en vettig telefon billigt, man får betala nästan lika mycket om man vill ha en bra telefon.
Sedan så är problemet i ditt fall garanterat inte android utan det ligger hos Sony, deras version av android är inte perfekt har testat dom flesta av deras telefoner och har haft liknande problem.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk

Vettig telefon billigt? Är inte z3:an en modell i toppsegmentet? Rent hårdvarumässigt så mäter den sig väl med en iphone för 7000, trots sonyn bara kostar 4600?

Okej, så det är alltså Sonys pålägg som ställer till det?. Alltså kan man inget göra för att fixa till det?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av holetaker:

Byt launcher till Nova launcher.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslacoilsw...

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Ja, jag vet att jag är novis på Android, men är inte launchers bara ett annat tema för telefonen?
Ändrar det verkligen hur appar beter sig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Ja, jag vet att jag är novis på Android, men är inte launchers bara ett annat tema för telefonen?
Ändrar det verkligen hur appar beter sig?

Jag tycker att launchers gör mobilen mer personlig och snabbare/bättre. Så här ser iaf. min Z3C med Nova launcher.

http://i.imgur.com/ifdMmHP.png?1