Permalänk
Medlem
Skrivet av maaakn:

Inets erbjudande? Var?!

Såldes ett MSI GTX 980 igår för 4499 såldes 50exemplar, fick mig också ett.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av maaakn:

Hade AMD haft något nyare än deras 290x hade jag säkerligen bytt sida.
Men vad ska jag göra? Sitta och sura över det som hänt? Inet har tagit tillbaka mina kort och jag får fullt betalt.
Dags att gå vidare

Rätt inställning.

Sen förstår jag inte vad problemet med 290x är. Åldern på arkitekturen är väl ointressant om den presterar?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tesked:

Men vafan

Åkte och köpte ett MSI GTX 980 på Netonnet i onsdags för 5695:-
Tanken var att köra MSI 980 i SLI och ta ett från Inet för pengarna jag lagt på mina två gtx 970.
Men när jag sätter i MSI kortet från netonnet upptäcker jag att ASIC nivån är; hör och häpna: 59% (!!!!!!!!)

Ut med kortet, tillbaka till NEtonnet, bytte till ett Gigabyte gtx 980 istället (5495:-), det kortet har 80.5% ASIC

Sen dyker Gigabyte kortet från Inet upp närsom nu

Visa signatur

5930k, asus x99 deluxe, gtx 980 sli, ax860, rog swift 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tesked:

Var det GAMING varianten eller?
http://www.inet.se/produkt/5411291/msi-geforce-gtx-980-gaming...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DOGE:

Fick du pengarna tillbaka? Fick som svar av Netonnet att de inte kunde lova pengarna tillbaka för mitt Gigabyte 970 förrän Gigabyte själva kommit med ett uttalande. Därför rådde de mig att avvakta med returen.

Ja Gigabyte har inte sagt något till de än så Netonnet kommer skicka tillbaka kortet till dig om de inte hittar fel + felsökningsavgift som du får betala.
Skönt va att betala ännu mer pengar.

Permalänk
Medlem

Ja, precis1

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tesked:

Ja, precis1

Men satan :-/
Gällde att vara snabb då, damn..riktigt bra pris

2st 980 för 9000:-

Inte fel.

Aja jag är nöjd med mina gigabyte

Visa signatur

Permalänk
Skäggig legend

Årets Datorbutik 2014 levererar! not.

Fler andra butiker har insett vad som faktiskt står i lagboken, dags att Ni börjar läsa. Till alla som har problem med Inet kan stå på er, lagen är bakom er! Sedan kan ni börja inse att Inet inte direkt är så jäkla bra på detta med service. Komplett, netonnet & webhallen tar saken på fullaste allvar och tar emot grafikkort.

Edit:
Som vanligt kunde man inte denna gång heller boka någon vara i butik……….. (årets värsta datorbutik 2014)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Ni som returnerar era kort, vad har ni för lösning? Värderar på att lämna in min som jag köpt från inet i december. Men vill dock inte sitta utan ett grafikkort.

Lösning: AMD 290 o 290x.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av maaakn:

Men vafan

Åkte och köpte ett MSI GTX 980 på Netonnet i onsdags för 5695:-
Tanken var att köra MSI 980 i SLI och ta ett från Inet för pengarna jag lagt på mina två gtx 970.
Men när jag sätter i MSI kortet från netonnet upptäcker jag att ASIC nivån är; hör och häpna: 59% (!!!!!!!!)

Ut med kortet, tillbaka till NEtonnet, bytte till ett Gigabyte gtx 980 istället (5495:-), det kortet har 80.5% ASIC

Sen dyker Gigabyte kortet från Inet upp närsom nu

Hur ser man vilket asic-värde kortet har?

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Årets Datorbutik 2014 levererar! not.

Fler andra butiker har insett vad som faktiskt står i lagboken, dags att Ni börjar läsa. Till alla som har problem med Inet kan stå på er, lagen är bakom er! Sedan kan ni börja inse att Inet inte direkt är så jäkla bra på detta med service. Komplett, netonnet & webhallen tar saken på fullaste allvar och tar emot grafikkort.

Edit:
Som vanligt kunde man inte denna gång heller boka någon vara i butik……….. (årets värsta datorbutik 2014)

Det må så vara, men komplett som ett exempel omsätter tonvis mer pengar än Inet gör och kan utan att det påverkar företaget för mycket stå för detta/ta risken. Vad jag vet så är inte Netonnet så stora som Komplett, men kan inte tänka mig att Netonnet sålt många GTX 970, är ju fortfarande många som inte äns märkt att de börjat sälja datorkomponenter igen. Och Webhallen (som ägs av Pixmania) kan backas upp av gigantiska Pixmania.

Skulle Inet ta på sig denna smäll så finns det risk att de inte klarar av eller märktbart påverkar Inet som företag. Jag tycker det är en självklarhet att man ska invänta svar från Nvidia, det är ju inte direkt så att era kort försvinner.

Ta ett andetag och avakta helt enkelt.

Permalänk
Skrivet av Matwik:

Hur ser man vilket asic-värde kortet har?

starta GPU-Z och öppna fliken längs upp i vänstra hörnet. Sedan klicka på Read ASIC quality.

Fick 74.9 på mitt 290x

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

10721a;15207553]Och Webhallen (som ägs av Pixmania) kan backas upp av gigantiska Pixmania.[/QUOTE]

mer eller mindre helt säker på att webhallen ägs av komplett. det var en i kommentarerna som nämnde att tidigare ägare var pixmania.

http://www.webhallen.com/blog/2013/04/komplett-koper-webhalle...
http://it24.idg.se/2.2275/1.503749/komplett-koper-upp-webhall...

Permalänk
Avstängd

kommer att vänta på ett svar från Nvidia.Och det ska vara ett Ärligt svar. Sen om det tar en vecka eller 1 år har ingen betydelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

starta GPU-Z och öppna fliken längs upp i vänstra hörnet. Sedan klicka på Read ASIC quality.

Fick 74.9 på mitt 290x

Fick 68,4 på mitt GTX 670.. är inget vidare gissar jag..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 11 Pro

Permalänk
Medlem

Jag fick min felanmälan godkänd idag per mail så jag kommer skicka in mitt kort på Måndag, känslan just nu är att hela ärendet kommer gå smidigt, återstår att se om det gör det dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandstig:

Jag fick min felanmälan godkänd idag per mail så jag kommer skicka in mitt kort på Måndag, känslan just nu är att hela ärendet kommer gå smidigt, återstår att se om det gör det dock...

Vad skrev du i fel anmälan? Att spel bli ospelbara när Vramet går över 3.5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

mer eller mindre helt säker på att webhallen ägs av komplett. det var en i kommentarerna som nämnde att tidigare ägare var pixmania.

http://www.webhallen.com/blog/2013/04/komplett-koper-webhalle...
http://it24.idg.se/2.2275/1.503749/komplett-koper-upp-webhall...

Komplett äger webhallen. Inte pixmania.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Fick 74.9 på mitt 290x

74.9 är standard. Ingenting att vara besviken över.

Permalänk
Medlem

10721a;15207553]Det må så vara, men komplett som ett exempel omsätter tonvis mer pengar än Inet gör och kan utan att det påverkar företaget för mycket stå för detta/ta risken. Vad jag vet så är inte Netonnet så stora som Komplett, men kan inte tänka mig att Netonnet sålt många GTX 970, är ju fortfarande många som inte äns märkt att de börjat sälja datorkomponenter igen. Och Webhallen (som ägs av Pixmania) kan backas upp av gigantiska Pixmania.

Skulle Inet ta på sig denna smäll så finns det risk att de inte klarar av eller märktbart påverkar Inet som företag. Jag tycker det är en självklarhet att man ska invänta svar från Nvidia, det är ju inte direkt så att era kort försvinner.

Ta ett andetag och avakta helt enkelt.[/quote]

Nu tänker du väl fel. Inet står inte för kostnaderna. Det gör nvidia i slutändan. Vad trodde du
Inet returnerar korten till tillverkarna som i sin tur debiterar nvidia.
Därefter får inet betalt av asus/msi/gigabyte osv =}

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sper:

Att det var fel specifikation på kortet! Simple as that, är en principsak för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalinGTX:

Nu tänker du väl fel. Inet står inte för kostnaderna. Det gör nvidia i slutändan. Vad trodde du
Inet returnerar korten till tillverkarna som i sin tur debiterar nvidia.
Därefter får inet betalt av asus/msi/gigabyte osv =}

Ok OM tillverkarna/Nvidia INTE står för kostnaderna så är det INET (heller den part som kunden har avtalet med dvs köpt hos) som enligt svensk lag SKA stå för dom INTE kunderna.
Dvs om INET får betalt heller inte har absolut inget med kunden att göra!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Ok OM tillverkarna/Nvidia INTE står för kostnaderna så är det INET (heller den part som kunden har avtalet med dvs köpt hos) som enligt svensk lag SKA stå för dom INTE kunderna.

Nvidia har ju marknadsfört kortet med felaktiga specifikationer - det ska ingen annan än nvidia stå för

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Vet att bland annat evga betalade direkt till åf som returnerade. Sen har dom säkert gjort ngn deal med nvidia.

Permalänk
Skrivet av Sper:

Fick även min godkänd. Jag skrev att jag köpt kortet under felaktigt specificering från tillverkaren och därför inte överrensstämmer med de vilkor som jag köpte kortet under. T ex kan det ha att göra med framtidssäkerhet, att man inte har ett kort som fullt ut klarar av 4gb minneshantering utan att det blir mer eller mindre värdelöst. Sedan är kortet i sig självt felspecificerat med mindre cache och rasterenheter.
Det är Nvidia som lurat oss alla inkl. återförsäljarna som nu får ta smällen. Det är inte oss Inet och andra återförsäljare ska vara griniga emot utan mot Nvidia som prackat på oss produkter som inte är sanningsenligt marknadsförda.

Permalänk
Medlem

Jag lämnade in mina kort i en butik idag. Det skulle ta in och felsöka... Förstår inte riktigt hur de tänkt felsöka. Att det testar så jag inte förstört korten kan jag givetvis förstå. Så hoppas på att det krediteras nu, redan köpt en 290 som jag inte vågar öppna tills jag vet om jag får pengarna tillbaka. Återkommer när jag vet.
Skulle bara byta till 980 om de i butiken skulle kunna erbjuda mig ett 980 för 4500.
Lycka till, till er andra.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om det inte är så att om återförsäljaren inte har listat L2 cachen och ROPsen så är det inte deras problem och de är inte skyldiga till något? De brukar dock specificera 4GB, men det kan ni tekniskt sett inte klaga på då det sitter 4GB på korten.

Jag vet, jättedumt men undrar om det inte är så.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

ASIC quality är ingen exakt siffra som förutsäger precis hur en viss GPU kommer att prestera, däremot finns det generella påståenden om att lägre ASIC quality överklockar mer, medan högre ASIC quality innebär lägre default voltage osv. Om GPUn är binnad för t.ex. 980 så klarar den specifikationerna fullt ut, så det innebär inte att man fått ett "dåligt kort" per automatik. Dessutom finns det gott om exempel, när man börjar gräva, på att korten ändå överklockar olika oavsett ASIC quality-värde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

ASIC quality är ingen exakt siffra som förutsäger precis hur en viss GPU kommer att prestera, däremot finns det generella påståenden om att lägre ASIC quality överklockar mer, medan högre ASIC quality innebär lägre default voltage osv. Om GPUn är binnad för t.ex. 980 så klarar den specifikationerna fullt ut, så det innebär inte att man fått ett "dåligt kort" per automatik. Dessutom finns det gott om exempel, när man börjar gräva, på att korten ändå överklockar olika oavsett ASIC quality-värde.

här måste jag hålla med, jag har slutat titta på ASIC då det inte säger mig något, jag har sett kort från samma serier där högre asic överclockat bättre för att sedan komma över exemplar med lägre som slog det och vice versa när man hjälpt vänner eller familj,

Så ASIC är inget värde jag skulle förlita mig på iaf om hur ett kort överclockar, med det är jag det:)

Permalänk
Skäggig legend

Inget nytt ställningstagande från Inet?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex