Permalänk
Discokungen
Skrivet av lowngcawt:

Tack!
Ja det känns som att denna typen av slangdragning är något som man "lär sig" att gilla, många gillar den men lika många hatar den.

Jag känner iallafall att jag har lyckats bra med nånting!

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte det. Jag gillar den från början!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Vet inte det. Jag gillar den från början!

Tack!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Vilket jävla slangmonster! Bra jobbat

Permalänk

Va det du som streama här om dagen?

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Smaken är som baken, personligen föredrar jag slang över akryl!
Går möjligtvis att få tightare slangar med mer vinklade fittings, men detta var looken jag var ute efter!

Mjo, smaken är som baken. I slutändan ska du ju köra med det du själv tycker är snyggt

Permalänk

Dom oranga ramsticks heatshielden kan man få köpa dom av dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Va det du som streama här om dagen?

Japp!

Ang heatsinksen till ram så kan jag behöva dem i framtiden utifall det skulle hända något med en sticka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av burto:

Vilket jävla slangmonster! Bra jobbat

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, fräsig kärra <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Snyggt byggt, fräsig kärra <3

tack sötnos <3

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Vilka spel lirar du louwncawt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Vilka spel lirar du louwncawt?

Wow, BF4, H1Z1 och HOTS

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd

Bygga mindre såg jag jag tänkte nog gå över till ett caselabs snart kanske ett sm8 eller något . känns som manbsnart blir själv med stora chassi här

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hytin:

Bygga mindre såg jag jag tänkte nog gå över till ett caselabs snart kanske ett sm8 eller något . känns som manbsnart blir själv med stora chassi här

jo, jag har blivit så jävla kåt på Parvum's chassin så det fick bli ett sånt borde komma hem nästa vecka

Hade gärna haft ett SMA8, men det är lite dyrt för mig tycker jag.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lowngcawt:

jo, jag har blivit så jävla kåt på Parvum's chassin så det fick bli ett sånt borde komma hem nästa vecka

Hade gärna haft ett SMA8, men det är lite dyrt för mig tycker jag.

Skall kolla lite och se vad therminaltake ser ut dom har ju kopior på sm8 för en 3dels pris med.

Men du får nog till ett bra bygge med det mindre chassit med . men skall du köra på en gpu då eller köpa ett fetare senare. Gå från 3 till 1 märks nog tror jag i prestanda

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hytin:

Skall kolla lite och se vad therminaltake ser ut dom har ju kopior på sm8 för en 3dels pris med.

Men du får nog till ett bra bygge med det mindre chassit med . men skall du köra på en gpu då eller köpa ett fetare senare. Gå från 3 till 1 märks nog tror jag i prestanda

nä, kommer köra två kort och om Fury X blir så bra som det ser ut just nu så blir det två såna
Håll dig borta från TT, det är inte bra för marknaden att tillåta tillverkare som dem att hålla på som de gör.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Nej pls, varför bygga mindre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Nej pls, varför bygga mindre?

Sugen på något lite mer lättflyttat till lan osv, inte så sugen på att släpa mitt 50KG+ 900D till DH ^^
Dessutom klarar jag mig utan problem med två grafikkort och Parvum chassin är det inte många som har än

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Ja, men det känns som att du spenderat väldigt mycket tid och pengar på att bygga ditt 900D system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ja, men det känns som att du spenderat väldigt mycket tid och pengar på att bygga ditt 900D system.

Det stämmer, men detta är en hobby och då är det helt okej att lägga massor med tid och pengar på saker
däremot så kommer jag nog stanna ett tag efter nästa bygge!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

PROJEKTET AVSLUTAT

Projektet är nu klart och slutbilder kan ni hitta i galleriet!
Project Aether

Ett stort tack till alla som har följt bygget och kommit med kritik (positiv som negativ) det uppskattas verkligen!
Nu går vi vidare mot nästa projekt (bygglogg kommer snart) och jag lämnar över er till galleriet

/Lowngcawt

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Discokungen

Riktigt trevligt! Synd att du inte använde ett internet rör ner i resen så det inte blir luft i slangen men annars är det skitsnyggt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Riktigt trevligt! Synd att du inte använde ett internet rör ner i resen så det inte blir luft i slangen men annars är det skitsnyggt!

Tack!
Det det lite konstigt ut med en halvtom slang när den är avstängd, men när den är igång så blir effekten i ressen ganska snygg imo, kanske inte är optimalt men fint är det iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Discokungen
Skrivet av lowngcawt:

Tack!
Det det lite konstigt ut med en halvtom slang när den är avstängd, men när den är igång så blir effekten i ressen ganska snygg imo, kanske inte är optimalt men fint är det iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Porlar det inte och har sig då?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Porlar det inte och har sig då?

ytterst lite, det rinner längs kanten på ressen så det låter inte så mycket

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge som är gjort som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Snyggt bygge som är gjort som det ska.

Tack så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-