Permalänk

Oroad över ranking

Hejsan! Jag har nu på senare tid blivit mer och mer orolig över hur det ligger till med mitt account och ranking! Jag har för tillfället 40 wins och jag är fortfarande i Silver 1 medans kompisar som ligger på mellan 15-35 wins är i silver 4+. Senså blev jag ännu mer orolig när jag träffade en kille som påstod att han hade över 100 wins och fortfarande var i Silver 1 så därför täkte jag höra med er. Jag kanske har otur eller så är jag bara för kass?

Här följer en länk till mina stats:
http://csgo-stats.com/76561198078770681/

Permalänk
Medlem

Lite samma problem faktiskt...rätt störande!
Skulle vilja reseta allt

Visa signatur

# MSI MAG Forge 100M Temp Chassi # MSI MAG 650W 80 Plus # MSI MPG B550 GAMING PLUS # AMD Ryzen 5 5600X @ 4.9GHz + CO # Be Quiet Pure Rock 2 FX ARGB # Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3200 (2X8GB) # PowerColor Fighter AMD Radeon RX 6650 XT 8GB GDDR6 # WD BLACK SN770 1TB SSD PCIe Gen4 NVMe # AOC 24" LED IPS 165HZ #

Permalänk
Skrivet av J.Hilleskog:

Hejsan! Jag har nu på senare tid blivit mer och mer orolig över hur det ligger till med mitt account och ranking! Jag har för tillfället 40 wins och jag är fortfarande i Silver 1 medans kompisar som ligger på mellan 15-35 wins är i silver 4+. Senså blev jag ännu mer orolig när jag träffade en kille som påstod att han hade över 100 wins och fortfarande var i Silver 1 så därför täkte jag höra med er. Jag kanske har otur eller så är jag bara för kass?

Samma problem en kompis har 35 wins och är guld nova 3 .-. och jag är bara silver 1 efte 39 wins och jag ligger först i teamet hela tiden

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Det viktiga ligger ju inte i hur många wins utan hur ofta du vinner i förhållande till förlorar. Om du spelar 50 matcher och vinner 40 blir du såklart högre rank än om du spelar 500 och finner 40.

Öva smokes, kolla på videos med tips och spela på kartor som du känner dig bekväm med så ska du se att du rankar upp snart!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Antalet wins i sig säger inte så mycket om din rank, du kan ha 100 wins, men har du 200 förluster på det så kommer ens rank inte att bli så bra. Sen tror jag ingen vet exakt vad CS baserar ranken på, är det win/loss, kill/death, MVP, motståndet, dina stats jämfört med ditt lags osv, det finns mycket som spelar in.

Sen tror jag att om man bara spelar på så kommer man till slut hamna där man hör hemma och som sagt så spelar inte enbart ens vinster roll, utan det är förhållandet vinster och förluster.

Bland dom jag spelar med har jag minst vinster, men jag kör minst också. Just nu ligger jag på strax under 300 vinster på mina 2 konton och har samma rank på bägge, Master Guardian Elite. Har kompisar som ligger på 600+ vinster och är DMG, men ibland nere i MGE och ibland uppe i LE.

Så kör du bara på och kör mycket annat och inte bara rankat så kommer du bli bättre, kör death match, arena 1v1, aim osv.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Du lär nog förbättra dina egna talanger, många skriver DM är det enda som krävs för att bli bättre.

Finns flera tips till detta, Surfa!

Om du lär dig surfa någorlunda så kommer du inte få bättre hs ratio kanske men du får åtminstone igång flytet i rörelser och du slipper taffla dig fram siktandes både höger och vänster innan du träffar någon. Ett hett tips, efter det är det ju bara att köra tills du börjar ranka.

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Skäggig legend

Som jag har förstått det:
Det handlar mest om hur många rundor - inte matcher du vinner som spelar mest roll. Hur mycket Du bidrog till under ronden och hur snabbt ronden blev avklarad. Dödar du bara de som har lägre rank än dig får du poäng, men inte lika mycket som om du dödar de som har högre. Lika är det att bli dödad av de som är av lägre rank än dig kommer du tappa mycket mer än om de som dödar dig är högre.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Medlem

Efter mina 10 första wins på mitt trollaccount blev jag LEM. Det beror inte på hur många totala wins du har - det beror på hur mycket kills du får per match och hur många matcher du vunnit i rad.

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Panga på och bidra mycket så rankar du nog upp. Bonuspoäng om du pangar HS på ryssarna.

Fattar inte varför alla är så intresserade av hur rankingen fungerar, är väl bara att spela bättre?

//LEM

Permalänk
Medlem

Det beror egentligen bara på vilka du vinner mot och vilka du förlorar mot. Vinner du mot bra spelare får du mycket mer rating än om du vinner mot dåliga. Förlorar du mot dåliga är det också illa. Du kan till och med ranka upp om du förlorar mot extremt bra spelare men gjorde hyfsat ifrån dig. Ratingsystemet är rättvist så det är bara att kämpa på. Jag började på silver 3 och det tog rätt bra tid att traska upp till nova.

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av J.Hilleskog:

Kollade lite snabbt dina stats mot mina och du har högre procent vunna än mig men jag är S3

Fast jag tror att rankingen baseras både på vunna rundor mot antal rundor totalt och antal kills mot antal deaths eftersom min K/D är högre.

Addade dig för vi behöver en silver etta att lira med så vi får lite lätta vinster haha.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15202239']Kollade lite snabbt dina stats mot mina och du har högre procent vunna än mig men jag är S3

Fast jag tror att rankingen baseras både på vunna rundor mot antal rundor totalt och antal kills mot antal deaths eftersom min K/D är högre.

Addade dig för vi behöver en silver etta att lira med så vi får lite lätta vinster haha.

Fast ni rankar inte upp lättare, han gör det, ni rankar upp svårare

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Fast ni rankar inte upp lättare, han gör det, ni rankar upp svårare

Jo vi rankar upp lättare för vi vinner mer och pga det höjs moralen och vi rullar på som ett ånglok

Finns fan inget värre än att tappa flera matcher i rad, då kan man lika bra sluta spela för dagen istället...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Man kan ju även ranka upp efter förluster, har gjort det en gång. Ett vanligt synesätt är att det är rundorna som spelar roll, på så sätt skulle man ju kunna ranka upp även efter en 14-16 förlust, vilket uppenbarligen är möjligt. Förlorade 12 spel på rakan i guld 1 utan att ranka ner som mest så det säger väl sig självt om hur ranksystemet fungerar (men det kanske tog hänsyn till att jag spelade med endast 2 eller 3 andra varenda gång efter som alla Igors har en förmåga att skjuta varandra och leava)

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;15211013']Jo vi rankar upp lättare för vi vinner mer och pga det höjs moralen och vi rullar på som ett ånglok

Finns fan inget värre än att tappa flera matcher i rad, då kan man lika bra sluta spela för dagen istället...

Men ni behöver vinna många fler matcher, och loosar ni 1 rankar ni ner jattemycket

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av V1pArzZ:

Men ni behöver vinna många fler matcher, och loosar ni 1 rankar ni ner jattemycket

Beroende på vilket motstånd ni möter avgör hur mycket ni rankar upp alt ner.

Möter du 5st med alla högre rank så rankar du upp snabbare respektive ner långsammare om du skulle vinna eller förlora.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk

Elo ranken räknas på spelare ex. 1500+1400 etc, slutsumman är lagets elo. Bots har inga poäng och sänker förlust och ökar vinst poäng markant. (Därav allt kickande förut). Elo+rund vinst/förlust + mvp, allt som räknas