Konstig FPS i CSGO efter formatering

Permalänk
Inaktiv

Konstig FPS i CSGO efter formatering

Tjena! Formaterade datorn rätt nyligen och har fått konstig fps i CS. Har provat olika drivrutiner för hårdvara, olika settings i CS, ominstallerat osv. Har samma launch options som innan formatering.

Tidigare "average" fps: 350
Nuvarande "average" fps: 180

Datorn är ca 7 månader gammal. Inte haft problem med andra spel (samma fps som innan formatering). Har tittat runt en del på forum osv som "ska fixa fps:en/öka fps" men har inte lyckats hitta något som fungerar (obviously)

Specs:
i7 4770K
8GB RAM
R9 280X

Temps med CS igång ligger CPU på ca 50C-60C, inte extrem CPU användning, från 20% och uppåt (inte helt koll på användningen)

Det går att spela med nuvarande fps, men känns lite konstigt att den sjunkit så mycket?
Uppskattar alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeFishhead:

Tjena! Formaterade datorn rätt nyligen och har fått konstig fps i CS. Har provat olika drivrutiner för hårdvara, olika settings i CS, ominstallerat osv. Har samma launch options som innan formatering.

Tidigare "average" fps: 350
Nuvarande "average" fps: 180

Datorn är ca 7 månader gammal. Inte haft problem med andra spel (samma fps som innan formatering). Har tittat runt en del på forum osv som "ska fixa fps:en/öka fps" men har inte lyckats hitta något som fungerar (obviously)

Specs:
i7 4770K
8GB RAM
R9 280X

Temps med CS igång ligger CPU på ca 50C-60C, inte extrem CPU användning, från 20% och uppåt (inte helt koll på användningen)

Det går att spela med nuvarande fps, men känns lite konstigt att den sjunkit så mycket?
Uppskattar alla svar!

Inga ändringar på grafikinställningar? aa eller något?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oolllee:

Inga ändringar på grafikinställningar? aa eller något?

Har samma som förut, allting på lägsta

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har samma problem formaterade om låg mellan 250-300 fps nu ligger jag mellan 100-150

4690k
8gb ram
evga 970

Permalänk
Medlem

Drivrutiner? hade du MSI afterburner eller liknande innan formatering? Vilka launch options använder du? Samma inställningar i AMD control panel?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Installerade du AMDs drivrutiner innan du uppdaterade fullt på windows update? Testa installera nya drivrutiner i så fall.
Windows har en jobbig vana av att tycka att deras egna drivrutiner är bättre.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sposckis:

Drivrutiner? hade du MSI afterburner eller liknande innan formatering? Vilka launch options använder du? Samma inställningar i AMD control panel?

Har provat drivrutiner från när jag först byggde datorn till dom jag hade innan formatering. Inte MSI Afterburner men Asus GPU Tweak.
Launch options: "-novid -refresh 144 -high -threads 4"
Samma settings i AMD control panel som förut också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sushifrukt:

Installerade du AMDs drivrutiner innan du uppdaterade fullt på windows update? Testa installera nya drivrutiner i så fall.
Windows har en jobbig vana av att tycka att deras egna drivrutiner är bättre.

Installerade direkt från AMDs hemsida. Ska prova ominstallera dom (igen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeFishhead:

Har provat drivrutiner från när jag först byggde datorn till dom jag hade innan formatering. Inte MSI Afterburner men Asus GPU Tweak.
Launch options: "-novid -refresh 144 -high -threads 4"
Samma settings i AMD control panel som förut också.

Testa även -processheap i launch.

Testa verifiera game cache i steam.

Har du igång Multi-core rendering i cs? Om inte, dra igång det

max_fps 999 i konsolen?

Kolla också i Msconfig så att du har alla processorer och minne tillgängligt. så att det inte är bara 2 kärnor igång när du startar systemet.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sposckis:

Testa även -processheap i launch.

Testa verifiera game cache i steam.

Har du igång Multi-core rendering i cs? Om inte, dra igång det

max_fps 999 i konsolen?

Kolla också i Msconfig så att du har alla processorer och minne tillgängligt. så att det inte är bara 2 kärnor igång när du startar systemet.

Verifierade game cache, slängde igång Multi-core även fps_max 999. Gick in i Msconfig och kollade, kunde välja upp till "8 processorer" men var inte säker på om jag skulle ändra den inställningen så jag lät den vara. Minne även avbockat, där stod "8192" när ikryssad.
Men nu rullar FPSen på bra! toppade inte mer än 350 och dippade aldrig under 220 (satt i ca 2 timmar och spelade, med stor koll på min fps). antar att det hade något att göra med Multi-core rendering och/eller någonting med game cache.

(provade med -processheap men märkte ingen skillnad i fps-prestanda)

Tack så mycket! kan nu spela CS med mysig fps igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeFishhead:

Verifierade game cache, slängde igång Multi-core även fps_max 999. Gick in i Msconfig och kollade, kunde välja upp till "8 processorer" men var inte säker på om jag skulle ändra den inställningen så jag lät den vara. Minne även avbockat, där stod "8192" när ikryssad.
Men nu rullar FPSen på bra! toppade inte mer än 350 och dippade aldrig under 220 (satt i ca 2 timmar och spelade, med stor koll på min fps). antar att det hade något att göra med Multi-core rendering och/eller någonting med game cache.

(provade med -processheap men märkte ingen skillnad i fps-prestanda)

Tack så mycket! kan nu spela CS med mysig fps igen

Kul att höra

Visa signatur

Citera för svar!