Datorn hakar upp sig/startar om (patch kernel felmeddelande)

Permalänk
Medlem

Datorn hakar upp sig/startar om (patch kernel felmeddelande)

Tjena!

Har inte haft denna nya dator i mer än en månad. Till en början fungerade allt som det skulle, men plöstsligt när jag skulle spela LoL en dag så tabbades det ner till desktop och "DVI NO INPUT" kom fram till skärmen tills den startades igen, hinner aldrig se felmeddelandet men det är ungefär "Patch Kernal slutade fungera men har återställts" eller liknande. Samma hände när jag spelade CS. Kan även hända när jag ser på film, eller håller på med mycket. Detta försvinner när jag startar om datorn. Nu senast brukar det oftast vara att när jag startar datorn har jag detta problem, men efter omstart försvinner det. Det är alltid samma grej. Vad kan detta bero på? Min tanke var att min gtx 970 var defekt, men jag förstår inte varför jag inte hade detta problem de första dagarna när jag byggde ihop datorn och varför det försvinner under omstart?
1. Inget är varmt, eller visar tecken på att vara för varmt.
2. Jag ominstallerade precis windows så kan inte bero på det (vet inte ifall man får posta detta eller inte, men det är en aktiverad icke-legitim windows)
Jag laggar inte eller har några andra problem, bara att det jag beskrivit.

Tacksam för hjälp då detta börjar gå mig på nerverna, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

kan tillägga också att när jag startar om datorn (när detta fel inträffar) så vaknar inte skärmen upp, datorn startas om men skärmen fortsätter vara släckt eller "död" eller vad man vill kalla det. sedan får jag alltså starta om datorn på nytt.