Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

60fps till 24/30 fps i AE/PP

Tjena, jag undrar ifall man på något sett kan ändra mitt inspelade klipp som är i 60fps till 30/24 fpsi after effects?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Japp det går hur bra som helst, det är när du ska rendera så kan du ändra till önskad fps i "render que"

Skickades från m.sweclockers.com

Intel I7 4770K @ Stock Hyper 212 Evo | 16 Gb ram 2400 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012

Ändra till 30 så ser det bättre ut.
Eller ville du göra slowmotion?
Isåfall högerklicka och interperet footage. Funkar både i PP och AE.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Nisse-Tuta:

Ändra till 30 så ser det bättre ut.
Eller ville du göra slowmotion?
Isåfall högerklicka och interperet footage. Funkar både i PP och AE.

Okej då kör jag på 30 fps. Jag kör alltid 60 när jag filmar för möjligheten till slomo men har märkt att det är väldigt lite av mitt material som jag faktiskt kör nersaktat. Därför tänkte jag om man kan banta ner klippen till 30fps för att de ska vara lite mer lätthanterliga i redigeringen. Tänker jag fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av Mfzombie:

Okej då kör jag på 30 fps. Jag kör alltid 60 när jag filmar för möjligheten till slomo men har märkt att det är väldigt lite av mitt material som jag faktiskt kör nersaktat. Därför tänkte jag om man kan banta ner klippen till 30fps för att de ska vara lite mer lätthanterliga i redigeringen. Tänker jag fel?

Nej,
Men om du har en film helt utan slowmotion så kan du redigera och exportera i 60p.
Youtube till exempel har stöd för det.

Har du däremot en film med lite slowmotion och lite i vanlig så redigerar du och exporterar i 30.

Ska vi vara petiga är det smartare att köra PAL i Sverige dvs 50 och 25.

Skickades från m.sweclockers.com