Inget alarmljud, Oneplus one 5.0.2

Permalänk

Inget alarmljud, Oneplus one 5.0.2

Plötsligt får jag inget ljud på väckarklockans alarm. Jag vet inte vad som ändrats, det är standard alarm appen. Larmsignalen är på max, det är inte i tyst eller dnd-läget. Jag tog bort mitt egna alarm .mp3 fil i "/root/alarm" mapp, appen inställd på att ha prioritet.

Larmet utlöses, om skärmen är låst så vibrera den en gång, så jag kan öppna den och se larmet, jag kan ställa in det på snooze eller stänga av den. Om jag använder telefonen så vibrerar den i pulser tills jag ställer in den på snooze eller stänga av den.

Någon som vet vad som kunde ha hänt, eller hur jag kan fixat?

Permalänk
Medlem

Har du tagit filen som larmet spelat upp är det väl inte så konstigt att du inte har nåt ljud det finns ju inget att spela

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Skrivet av LudvigLindell:

Har du tagit filen som larmet spelat upp är det väl inte så konstigt att du inte har nåt ljud det finns ju inget att spela

Förutom att den kör standard alarm ljudet när det inte finns en ljud fil i alarm mappen. Samt när alarmet slutade att fungera så tog jag bord min egna ljudfil för att det kanske var därför den inte fungera. Men det var inte problemet. Inget ljud med egen eller standard alarm ljud.

Permalänk

jag får inget ljud också med 5.0.2 lg g2

Permalänk
Avstängd

Ingen aning varför du inte får ljud. Däremot så undrar jag varför du sitter kvar på Android 5? Du borde fixa LineageOS som är Android 7.

Visa signatur

Asus Rampage VI Formula, Intel i7 4770k 3,5 ghz, EvGA Geforce GTX 980 Ti, OCZ Vertex4 512 gb, Corsair Vengeance 1600 mhz 8 gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShaZam92:

Ingen aning varför du inte får ljud. Däremot så undrar jag varför du sitter kvar på Android 5? Du borde fixa LineageOS som är Android 7.

Kanske för att tråden är 2 år gammal?

Permalänk
Skrivet av DozeN:

Kanske för att tråden är 2 år gammal?

nej jag sitter på 4.4.2.

sist jag uppgraderade till 5.0.2 fick jag problem med larmet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av relevantia:

nej jag sitter på 4.4.2.

sist jag uppgraderade till 5.0.2 fick jag problem med larmet.

Vad snackar du om? Citerade du fel eller?