Windows Update kb2952664

Permalänk
Medlem

Windows Update kb2952664

Goddag!

Fick igår kväll en uppdatering till Windows 7 kallad kb2952664. Installerade den som vanligt men gång på gång så vill Windows Update installera samma uppdatering igen. Har nu installerat samma uppdatering fem gånger och kort efter installationen så kommer samma uppdatering igen och vill installeras. Högerklickar man och väljer information så blir man inte direkt klokare.
Någon som kan tänkas veta vad detta kan bero på? Kan flika in att datorn är ominstallerad för precis en vecka sen.

Se bild nedan.

Visa signatur

Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Hej hej,

En snabb googling på updaten fick det att se ut som att den har med Windows 10-uppgraderingen att göra.

Testa att installera uppdateringen "manuellt" istället för via Windows Update.

32bit:
http://download.windowsupdate.com/c/msdownload/update/softwar...

64bit:
http://download.windowsupdate.com/c/msdownload/update/softwar...

Jag har tyvärr ingen aning om detta kommer hjälpa men det kan vara värt ett försök.
För mig löste detta problemet med att jag inte fick upp någon notifiering om att registrera mig för Windows 10-erbjudandet trots att uppdateringen var installerad, men det är ju inte samma problem...

Permalänk
Medlem

@Majora:

Detta löste inte mitt problem dessvärre, kunde inte tillämpa uppdateringen, varken 32/64 bit. Jag kan ju alltid dölja uppdateringen tills vidare Tack ändå för att du tog dig tid att svara

Visa signatur

Nzxt H7 Flow || ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI || Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB Gaming OC || AMD Ryzen 7 7800X3D || Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL40 Vengeance RGB AMD EXPO || NZXT Kraken Elite RGB 360 || Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB & 2TB || ASUS ROG Strix Aura 850W

Permalänk
Medlem

Efter en snabbtitt på datorn hemma (var på jobbet förut) så visar det sig att min dator har gjort samma sak.

Är lite osäker på om detta faktiskt är problem eller ej. Jag har andra updates som också installerats flera gånger. Möjligtvis buggfixar eller liknande för uppdateringarna (ren gissning).
Vi får hoppas på att någon kunnigare dyker upp

Bildlänken ändrades mystiskt på OneDrive så uppdaterade länken
Permalänk
Medlem

Min burk med 8.1 gjorde likadant, installerade den manuellt och bad sedan Windows Update knipa käft om saken. Tycks ha fungerat så tillvida att jag enligt MS själva är med i kön för Windows 10.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Efter en snabbtitt på datorn hemma (var på jobbet förut) så visar det sig att min dator har gjort samma sak.

https://w0kfbg.blu.livefilestore.com/y2p09AxqRRjfhGaHDY9S5MQtxgbY377cuRIIgvM_Mf70mnHxVjV_MuCrrH0-mwXDfTAR8feOs5pX0eFBgyStHiDA5UBkd1DD3Ppqvv3wvfaj0nRLy-j0_b3Hv31aU2BV-98Lebu1iw-zoEfxGD2PMezdfoWXRDum9swee_1lnyU45c/Capture.PNG

Är lite osäker på om detta faktiskt är problem eller ej. Jag har andra updates som också installerats flera gånger. Möjligtvis buggfixar eller liknande för uppdateringarna (ren gissning).
Vi får hoppas på att någon kunnigare dyker upp

KB2952664 har kommit ut i flera versioner och eftersom rätt många verkar få problem efter den senaste versionen kommer det väl snart en ny.

Permalänk
Medlem

Installerade samma uppdatering tidigt i morse och efter det har den inte dykt upp igen. Så det verkar vara löst

Visa signatur