Problem med viaplay i El Capitan

Permalänk
Medlem

Problem med viaplay i El Capitan

Hej,

Någon här som är med i Public Beta för El Capitan? Jag uppgraderade i förra veckan och får inte viaplay.se att lira i Safari efter uppgraderingen. Det är en Macbook Pro Retina 13"(mid 2014), och tabben hänger sig så fort jag laddar sidan/loggar in i viaplay.

Någon som är med i betan och stött på liknande problem? Alla andra sidor funkar änsålänge.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Inaktiv

@Teval:

Jag har läst alldeles för många trådar om problem med El Capitan, så jag kan faktiskt inte påstå att jag vågat mig på att testa det än. Yosemite hade liknande problem, men det finns ju en anledning till det är "beta".

Men att Viaplay och liknande tjänster är så pass beroende av en viss utgåva på OS känns märkligt.

Permalänk

Det är just därför jag aldrig kör en beta av OSX(eller något annat OS för den delen) som primärt system. Bättre att testa på en skild partition i så fall. Men friskt vågat hälften vunnet antar jag

En gissning är att felet kan bero på att Viaplay använder sig av Microsoft Silverlight. Prova att köra några andra sidor som kör det och se om man kan deducera fram det och i så fall har du ju i allafall identifierat problemet.

Men angående el Capitan så är jag väldigt glad att man äntligen verkar att kunna använda fönster/workspaces på ett vettigt sätt. Ser fram emot att installera det i vår.

glömde lägga till svar