Tips på spel att spela på dålig dator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Tips på spel att spela på dålig dator?

Hallå boys & girls!

Undrar om ni vet några spel som man kan spela på en dålig dator? Helst något dær man inte behøver anvænda musen men går bra med spel som man behøver mus också.

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2005

Här har du en massa tips som funkar på riktigt svaga datorer:
http://www.youtube.com/user/NetbookGames/videos

Bilspel som har några år på nacken är ju tacksamma om du vill slippa mus. Outrun 2006, Flatout 1 och NFS Porsche + NFS: High Stakes samt Trackmania-serien.
Jamestown är ett underbart indiespel som är perfekt för tangentbord.

Desktop 1: Prime X370-Pro | Ryzen R5 1600 | Corsair LPX 16 GB
Desktop 2: Commodore 64C + 1541u2
Server: Celeron J1900 | 8GB RAM | PicoPSU-80 | 4+4 TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Väldigt många äldre spel och indie-spel borde gå hur bra som helst att spela.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Om din dator klarar att emulera ps1 spel kan du ju spela det. Skulle även rekommendera Age of empires 1 och 2 som pc-spel. Populous är rätt bra också, samt Empire Earth och Warlords Battlecry. Får heller inte glömma Civilization Call to Power.

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

specifiera "Gammal Dator"

se sign

Asus Z97-A, I7 4790K @4.8GHz 1.29V, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1511Mhz/7246Mhz.
[Lista] De bästa gratisprogrammen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Jorree:

Hallå boys & girls!

Undrar om ni vet några spel som man kan spela på en dålig dator? Helst något dær man inte behøver anvænda musen men går bra med spel som man behøver mus också.

Tack!

Asus Transformer Book T100 får väl betraktas som klen hårdvara. En Atom CPU med inbyggd grafik står för musklerna.

Här har du ett dokument som folk har fyllt i själva med namnet på spelet samt upplevelsen:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/16Mbz1NjkuHkA4SVDDUAmE...

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Heroes of might and magic 3 och LoL kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2014

Cs Source, möjligtvis go? Trackmania, terraria kanske? Finns väl många indiespel. Don't Starve är ganska kul.

Intel 3960x - Asus Rampage IV Extreme - 32GB RAM - Asus GTX 1070 DUAL OC - MX300 525GB/250gb - Corsair AX1200 - Corsair Air 540 -

BenQ XL2411Z - Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

MEN VAD FAN! Får man inte pilla hur man vill med musen så finns det bara ett svar på denna fråga: schack såklart!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2009

bejeweled 3 och zumas revenge måste vara mina favoritspel som inte är speciellt krävande och går utan mus
trackmania på lägsta borde gå

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tierp
Registrerad
Dec 2014

Motorhead, om jag inte minns fel ett svensktillverkat racingspel

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: NA | PSU: Corsair AX760i | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Europa Universalis IV skulle vara att rekommendera, även Crusader Kings II eller andra strategispel från Paradox.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jul 2007

Death rally

Progamer

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

http://store.steampowered.com/app/15130 Är ett riktigt fint spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2008

Post Apocalyptic Mayhem är skitkul och kräver väldigt lite av datorn. Tyvärr så saknas i praktiken möjlighet att spela online (för ingen gör det, för liten spelarpool) men även offline är det tillräckligt kul för att slå ihjäl åtminstone några timmar på.

http://store.steampowered.com/app/91900/?l=swedish

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Jan 2008

På den tiden min dator inte orkade många spel körde jag nästan bara browserspel, kolla http://travian.se/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Rouge of Darkness:

specifiera "Gammal Dator"

se sign

En AMD Athlon II x2 cpu, 3GB RAM och ingen GPU

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2010

Elastomania.

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Huskvarna
Registrerad
Jul 2004

Det är 2015, finns gott om dåliga spel till en dålig dator!

Nä skämt och sido. Det finns mängder bra spel. Mycket av Final Fantasy spelen går att köpa på steam.
Du har Monkey Island.
Half life 1
Half life 2 (Om datorn orkar)
The longest journey
Dreamfall the longest journey (Om datorn pallar)
Starcraft broodwar
Diablo 1&2
Painkiller

Finns massor!

PC: 4790k Delid @ 4.7Ghz || Asus Hero VII || Corsair VP 16GB ||EVGA GTX980 SC @ 1580/3800 || Samsung 850 Pro 512GB, 2x WD/B 500GB, WD/G 2TB || AX1200i || FT02
CL: EK Supremacy Evo || EK M7G Mosfet || EK FC980 || EK DDC 3.2 || Alphacool XT45 Triple 180 || Alphacool XT45 120 || Primochill Primoflex LRT Onyx Black
Citera gärna om du vill ha svar! G633/G933 *Startup FIX*

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mullsjö
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Jorree:

En AMD Athlon II x2 cpu, 3GB RAM och ingen GPU

Mitt förslag är: A New Computer: Quest For Decent Performance III. Överlägset spel alla kategorier.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012

oh lika kass dator som min mormor har hemma!

den har jag installerat GTA: Vice City på som fungerar helt perfekt och är lätt de bästa GTA spelet i serien

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Spelnörden:

Mitt förslag är: A New Computer: Quest For Decent Performance III. Överlägset spel alla kategorier.

Ær hos min slækt i norge så det ær inte min dator, tænkte ha lite spel att spela hær medans man har tråkigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mullsjö
Registrerad
Feb 2015
Skrivet av Jorree:

Ær hos min slækt i norge så det ær inte min dator, tænkte ha lite spel att spela hær medans man har tråkigt.

Det flesta spel brukar väl vilja ha någon form av grafikacceleration för att fungera någorlunda vettigt. Det kan ju hända att en del enklare flash-spel kan köras på endast cpu, men det är inte mitt område då jag inte spelar sådana spel. Får jag föreslå Harpan eller MS-Röj?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Master of Orion 2