Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem

Fungerar prima ballerina för mig! Märker av en fps-boost i samtliga spel jag hunnit testa också!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Kan någon bekräfta att det faktiskt fungerar att installera från scratch? Nu menar jag:

Jag har gjort det ifrån scratch, bootade om datorn med DVD skivan i och tog bort alla partitioner och gjorde om allting ifrån början och formaterade. Min W10 är aktiverad nu och det verkar rulla på bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Nu börjar jag få ordning på detta kaoset iaf.
Onedrive borta
My folders borta
Network explorer borta
EnableLUA regedit fungerade som tur var så jag är riktig admin vilket UAC inte löser.
StartisBack
Stängt av massa windows skit som XPS.
Stängt av window animations som var för långsamma.
Tvingat windows defender OFF.
Tvingat windows update att notify innan den installerar allt skit hej vilt.
Windows 8.1 regedit för att få bort libraries i save options.

Men ja, avskyr färgtemana att dom är så låsta.
Ex vill jag ha blå färg, för jag tycker det känns bäst när man markerar en flik/fil osv.
Men då blir det sjukt störig tunn blå border runt alla fönster, vilket ser idiotiskt ut.

Tar jag så det blir mörk färg runt fönsterna så blir det mörk färg vid app,filmarkering osv.
Sen att färgerna är förbestämda utan någon möjlighet att ändra är idiotiskt, har man alltid kunnat göra.

Settings är det mest meningslösa som finns, lågupplöst touch anpassat skräp där inte ens allt finns, så kontrollpanelen osv är ett måste. Typ bestäm er vilket ni vill använda kanske?

Musen känns lite annorlunda i w10, får testa vidare på detta då andra på Overclock märkt samma, mmr.exe visar det okej iaf.

Börjar bli acceptabelt OS nu iaf efter kladd, vill få bort den fula ? ikonen i file explorer också, samt Pin ikonen i Quick Access som är fula.

Vissa av dessa förändringar är jag intresserad av, bl a hur man får win update att fråga snällt innan det installerar ngt.
Samt hur man ställer så att ens Wifi inte delas eller vad det var jag läste i någon tråd. Dessa trådar börjar bli väääldigt långa och jag hittar det tyvärr inte igen...

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Enthoo Pro, MSI X370 Gaming Plus, R5 1600 @ 3.8Ghz, Sapphire R9 290X, 2x8GB RAM, EVGA G2 750W, custom loop. HP Elitebook 8440p & 8540p bärbara.

Permalänk
Medlem

+ Spel alt-tabbar mycket snabbare.
+ Startmenyn fungerar riktigt bra.
+ Känns snabbare än 8.1 på något sätt. Kanske har med animeringar att göra.

- En bluescreen
- Photos-appen började bete sig konstigt en gång. Öppnar bild -> Appen stängs direkt.

Permalänk
Skrivet av matte-elite:

Läs igenom forumet så ser du. Jo den är generisk, du blir aktiverad efter vilket moderkort du har sen.

Ok, tack.
Riktigt smidigt att den använder en HW-hash istället för att tramsa med licensnycklar när aktivering väl gjorts en gång.

Är dock liiiite skeptisk till info på forum som inte refererar en bra källa.

Ett svar på ett MS-forum som styrker det du säger:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-w...

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte-elite:

Jag har gjort det ifrån scratch, bootade om datorn med DVD skivan i och tog bort alla partitioner och gjorde om allting ifrån början och formaterade. Min W10 är aktiverad nu och det verkar rulla på bra.

Skönt att veta, då var det som jag misstänkte.

Microsoft killen: Technical Level : Basic

Basic indeed. Sopa.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som märker av att startmenyn och aktivetsfältet fryser? Jag kan högerklicka på startmenyn men jag inte trycka på den normalt. Den funkar ett tag efter en omstart men sedan så fryser den igen. Jag vet att jag borde ta kontakt med supporten, men om är det enkelt att fixa så känns det lite onödigt.

Permalänk
Skrivet av Beta:

Inte provat så mkt... Mest för att tanka Nvidia drivers och Chrome. Vad är det som är bra med den? (Nyfiken)

Snabb och extremt avskalad, huvudanledningen för chrome har ju varit att IE är dåligt och långsamt...

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av vanlighalsning:

Ok, tack.
Riktigt smidigt att den använder en HW-hash istället för att tramsa med licensnycklar när aktivering väl gjorts en gång.

Är dock liiiite skeptisk till info på forum som inte refererar en bra källa.

Ett svar på ett MS-forum som styrker det du säger:
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-w...

Om du knyter installationen till ett MS-konto kan du logga in och se alla "godkända" Windows 10-enheter du har. Själva aktiveringen ska dock lagras oavsett.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

Windows 10 känns väldigt stabilt jämfört med tidigare versioner vid release.😃
Gillar webbläsaren Edge också.😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Om du köper en app i Windows 8.1 så gick det att installera det på 81 enheter. Den här gränsen är sänkt till 10 enheter med Windows 10. Så det har något med antalet appar du hade installerat att göra. Du ska kunna använda samma Microsoftkonto på hur många enheter som helst, så det är inte det som är problemet.

Märkligt då jag endast har 1 enhet på listan innan den klagade :/

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Vill också ha windows 10 just nu men min uppdatering vill aldrig bli klar

Permalänk
Skrivet av WoG:

Kan någon bekräfta att det faktiskt fungerar att installera från scratch? Nu menar jag:

"Delete partition" på hårddisk, så du skapar en helt ny partition i installationen, och sedan drar på W10 med iso.
Denna MS-snubbe verkar hävda motsatsen:
http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp...

"Please be aware that you cannot use the free upgrade offer to perform a clean install on first attempt. You must first upgrade from the qualifying version of Windows 7 or Windows 8/8.1 (whether you do it through Windows Update or using the .ISO file). Ensure the upgrade is completed successfully and then ensure that it is activated. You can then proceed to do a clean install by using recovery media or using the Reset function in Start > Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC (Get Started)."

Jag önskar att någon kunde bekräfta att påstående ovan inte är sant, annars så har jag spenderat VÄLDIGT många timmar i onödan...

Jo, det är sant.
Du måste först göra en korrekt upgradering (inte clean install) för att få din maskin reggad för Win10.
Därefter kan du göra en clean install. (Du ska tydligen inte ens behöva ange någon nyckel om du först gjort en korrekt uppgradering, fick jag precis lära mig, se tidigare inlägg)

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av JimmieSan:

Nu börjar jag få ordning på detta kaoset iaf.
Onedrive borta
My folders borta
Network explorer borta
EnableLUA regedit fungerade som tur var så jag är riktig admin vilket UAC inte löser.
StartisBack
Stängt av massa windows skit som XPS.
Stängt av window animations som var för långsamma.
Tvingat windows defender OFF.
Tvingat windows update att notify innan den installerar allt skit hej vilt.
Windows 8.1 regedit för att få bort libraries i save options.

Men ja, avskyr färgtemana att dom är så låsta.
Ex vill jag ha blå färg, för jag tycker det känns bäst när man markerar en flik/fil osv.
Men då blir det sjukt störig tunn blå border runt alla fönster, vilket ser idiotiskt ut.

Tar jag så det blir mörk färg runt fönsterna så blir det mörk färg vid app,filmarkering osv.
Sen att färgerna är förbestämda utan någon möjlighet att ändra är idiotiskt, har man alltid kunnat göra.

Settings är det mest meningslösa som finns, lågupplöst touch anpassat skräp där inte ens allt finns, så kontrollpanelen osv är ett måste. Typ bestäm er vilket ni vill använda kanske?

Musen känns lite annorlunda i w10, får testa vidare på detta då andra på Overclock märkt samma, mmr.exe visar det okej iaf.

Börjar bli acceptabelt OS nu iaf efter kladd, vill få bort den fula ? ikonen i file explorer också, samt Pin ikonen i Quick Access som är fula.

dela med dig hur man gör tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

"Delete partition" på hårddisk, så du skapar en helt ny partition i installationen, och sedan drar på W10 med iso.

"Please be aware that you cannot use the free upgrade offer to perform a clean install on first attempt. You must first upgrade from the qualifying version of Windows 7 or Windows 8/8.1 (whether you do it through Windows Update or using the .ISO file). Ensure the upgrade is completed successfully and then ensure that it is activated. You can then proceed to do a clean install by using recovery media or using the Reset function in Start > Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC (Get Started)."

Jag önskar att någon kunde bekräfta att påstående ovan inte är sant, annars så har jag spenderat VÄLDIGT många timmar i onödan...

Så länge du har uppgraderat och aktiverat en gång så kan du installera om från skratch. Har själv gjort det och allt är aktiverat och funkar prima än så länge.

Permalänk
Medlem

Har inte kommit fram något för mig än... Tar det olika lång tid?

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Relik 📜

Ni missar väl inte forumsektionen för Windows 10?

Vissa frågor och funderingar gör sig bättre som egna trådar och drunknar lätt i den här mastodontvarianten.

http://www.sweclockers.com/forum/155-windows-10

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Tack för svaret! När jag för ca 1 år sedan köpte min nyckel för Win 8.1 Pro så körde jag nog en totalinstallation med hjälp av USB och efter det gjorde jag iallafall ingen aktivering av något slag efter den installationen (vad jag vet).

Nu igår när jag uppgraderade till Win 10, så körde jag det via Windows Update. Alltså gjorde jag ingen ISO och "uppgraderade" via det. Efter att allt var klart så såg iallafall jag ingen nyckel någonstans. Kanske missade något då? Hade tänkt att göra en clean install idag, men efter att ha läst lite här så vart jag väldigt fundersam över alla inlägg gällande nycklar. Hittade då som sagt en knapp under Aktivering i Uppdatering och Säkerhet där jag kunde aktivera mitt Windows. Nu står det såhär där:
http://i.imgur.com/ATu1nSm.png
Jag testade att kolla min nyckel både via CMD och via Magical Jelly Bean Keyfinder - både hittade "VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T".

Så tror du att jag behöver installera om min Win 8.1, aktivera den ordentligt och sedan uppgradera Win 10 och därmed få en unik nyckel?

Det verkar som att det är lugnt, se svaret från Emil ovan

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Om du knyter installationen till ett MS-konto kan du logga in och se alla "godkända" Windows 10-enheter du har. Själva aktiveringen ska dock lagras oavsett.

Logga in vardå? Men den funktionen kräver att man loggar in lokalt med ett MS konto eller kan man koppla på det separat?

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Skrivet av WoG:

Skönt att veta, då var det som jag misstänkte.

Microsoft killen: Technical Level : Basic

Basic indeed. Sopa.

Det han skriver är ju korrekt?
För att kunna göra en ren installation så måste du först uppgradera till W10 via Windows Update eller ISO filen, från ditt W7/W8 och aktivera W10, för att sedan kunna blåsa datorn helt för en ren installation.
Vilket även Microsoft säger i sin FAQ.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk

Funkar

Jag gjorde så här.

När jag hade Windows 8.1 Installerat. Så jag uppgraderad den och kolla om den var aktiverad som den var.

Jag ladda ner en iso från https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

Här kan du montera eller packa upp den.

Ta sen en USB sticka och formatera den till Fat så du kan bota den rätt. Finns två sätt i bios. Välj själva.

Sen tar man Filerna från Iso och kopierar bara över till USB stickan. Enkelt.....

Sen har du en tom eller formaterad Disk eller SSD. Du kan formatera under Installationen. Men det bästa är att göra sådan innan om du har en SSD. secure erase ssd innan du börjar

Sen bara botar du den från USB.

Skriv inte in några nycklar alls. Den frågar två gånger. Hoppa över.

Sen är det bara att vänta.

Färdig och auto Aktiverad ren Windows 10.

Ett tips. Innan du börjar så leta upp den nya nyckeln du får när du uppgraderar Windows till 10an.
Finns många program som hittar den. Spara den på ett papper om du behöver den. Men det behövde inte jag.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Sifear:

Logga in vardå? Men den funktionen kräver att man loggar in lokalt med ett MS konto eller kan man koppla på det separat?

Listan finns här: https://account.microsoft.com/devices

Du måste logga in med ditt MS-konto, alltså knyta det till den aktuella installationen. Det är dock bara för att se i listan, aktiveringen ska vad jag förstår fungera oavsett.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Repeterade samma steg igen så kickade det igång

Skrivet av sparvuggla:

Gick inte för mig heller. Hämtade Win10, men uppdatering misslyckades.

Visa signatur

Amd... oyes... Intel... oyes... Nvidia... oyes

Permalänk
Medlem

Märkligt, jag gjorde installation via uppgradering och den aktiverades utan problem. Nu gjorde jag installation via ISO och tog SKIP när den frågade efter cd nyckel, sen frågade den igen när installation var färdig så tog jag att jag skulle skriva in de senare.

Nu när installation är färdig så är inte Windows aktiverad, jag trodde att den skulle göras automatiskt. Tittar jag på de sista fem siffror så verkar det stämma med den nyckel jag hade till Windows 8. Men tidigare med uppgradering så var nyckel 3V66T.

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ni missar väl inte forumsektionen för Windows 10?

Vissa frågor och funderingar gör sig bättre som egna trådar och drunknar lätt i den här mastodontvarianten.

http://www.sweclockers.com/forum/155-windows-10

Tack!

Dom både missar och dissar

Så jag lägger upp frågeställningen igen:

A: För er som har suttit och testat nu ett tag, vad är ert första intryck?
B: Fick ni med alla inställningar/program.
C: Fungerar allt?
D: Verkar det snabbare?

På fråga A svarar jag: Jag älskar det.
På fråga B svarar jag: Nej, men fixade det!
På fråga C svarar jag: Ja.
På fråga D svarar jag: Det verkar inte snabbare, det är snabbare.

Och på "E" svarar jag: Har endast kört in 10:an på en laptop.
Det tunga artilleriet får vackert vänta nån vecka

/skogis

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Jag gjorde en uppgradering först för att kolla så att det fungerade som det skulle med min hårdvara och det gick bra! Sen så laddade jag ner ISO-filen, kopierade in allt på ett USB-minne och kopierade över boot-sectorn för att göra en ren installation.

Det enda problemet var att jag fick en felkod när jag skulle välja installationsdisk. Problemet då var att jag inte hade satt min installationsdisk som första boot-prioritet i BIOS utan hade valt USB-minnet som man brukar. Efter att jag hade satt installationsdisken som första boot-prioritet så gick allt som det skulle! Man måste så klart välja att boota från USB-minnet då eftersom BIOS prövar med disken först.

Har kört i 2 dagar nu och än så länge fungerar det ok! Har haft lite problem med NVIDIA drivrutiner som kraschat men det har inte stört på något sätt. Det känns också mycket snabbare än Win 8.1!

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Du måste göra en shemalagd aktivitet. Hade samma problem igår. Höll på några timmar. Blev galen nästan!

Nu funkar det. Men ikonen vid klockan dyker inte upp men jag hör på fläktarna att det ligger igång.
http://i.imgur.com/IVg8rNR.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=3krml2Hm8Sk

Utmärkt! Jag tror det har hoppat igång även för mig, men jag vill gärna ha den där ikonen med temperatur för CPU.

CoreTemp får nämligen hela datorn att säcka ihop när jag försöker öppna (nån bugg såhär i början antar jag).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av Taft:

Märkligt, jag gjorde installation via uppgradering och den aktiverades utan problem. Nu gjorde jag installation via ISO och tog SKIP när den frågade efter cd nyckel, sen frågade den igen när installation var färdig så tog jag att jag skulle skriva in de senare.

Nu när installation är färdig så är inte Windows aktiverad, jag trodde att den skulle göras automatiskt. Tittar jag på de sista fem siffror så verkar det stämma med den nyckel jag hade till Windows 8. Men tidigare med uppgradering så var nyckel 3V66T.

Hade samma problem efter att jag blåste rent disken och la in från USB. Men sedan tryckte jag på "Go to Store" i inställningar -> Uppdateringar &Säkerhet -> Aktivering. Och då funkade det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tack!

Dom både missar och dissar

Så jag lägger upp frågeställningen igen:

A: För er som har suttit och testat nu ett tag, vad är ert första intryck?
B: Fick ni med alla inställningar/program.
C: Fungerar allt?
D: Verkar det snabbare?

På fråga A svarar jag: Jag älskar det.
På fråga B svarar jag: Nej, men fixade det!
På fråga C svarar jag: Ja.
På fråga D svarar jag: Det verkar inte snabbare, det är snabbare.

Och på "E" svarar jag: Har endast kört in 10:an på en laptop.
Det tunga artilleriet får vackert vänta nån vecka

/skogis

A: Generellt gillar jag det skarpt. Känns nytt och fräscht och snyggt. Gillar startmenyn och att man har nyhetsapparna, väder etc enkelt tillgängligt. Sedan har det varit en del snack om deras nya användarpolicy och integriteten. Vet inte vad jag skall säga om det. Lite synd trots allt.

B: Ja som jag vet om.

C: Enda problemet jag märkt av är att mitt Panda Free Antivirus inte fungerade korrekt och att ljudet inte funkade på köpet. Laddade ner nya versionen och så funkade allt.

D: Ja, tycker allt det känns snabbare. Välkommet på en bärbar med Bay Trail

Visa signatur

Chassi : Node 304 Moderkort : Asrock Z890I Nova CPU : Intel Core Ultra 7 265K RAM : Corsair Vengeance 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 M.2 (1) System Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 1TB M.2 (2) Lagring Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB

Permalänk
Medlem

Det var väldigt va luddiga MS är om Win 7/8/8.1-retaillicenser blir OEM eller retail Windows 10. Ser inget officiellt svar. Väldigt dåligt av dom ifall det skulle visa sig i efterhand nu att retaillicenser blir OEM. Då blir det fram med pitchforksen.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | Secretlab TITAN Evo | unRAID Server: 44TB