Vilken Ipad till morsan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2005

Vilken Ipad till morsan?

Hallå, har ingen koll på alla dessa versioner av ipads, mini, air 1, air 2 osv. Vilken platta är bäst att ge till morsan? Pris max 3500 kr. Behöver inte ha det senaste men om det senaste är mycket bättre så kanske. Tack!

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Min mamma har en Ipad 4 och är väldigt nöjd med den. Jag tycker dock att den är mycket tyngre än Ipad Air 1 och att det är bekvämare att hålla i Air under längre sessioner.

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
!= Fjollarp
Registrerad
Okt 2013

Jag tycker definitivt att ni ska köpa en stor Ipad (d.v.s. inte en Mini). Det är ganska stor skillnad mellan Air och Air 2 så jag skulle definitivt rekommendera den sistnämnda för 500 kr mer (4000 kostar den).

Största skillnaden är att den har 2 i stället för 1 GB primärminne. 1 GB räcker inte riktigt på surfplattorna eftersom att de laddar in fullstora hemsidor som tar större plats i minnet. På telefonerna fungerar däremot 1 GB bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Bästa trådstarten någonsin.

Asus F556UQ: i5-6200U, GT 940MX, 8GiB DDR4, 512GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Jan 2002

Vi har en iPad 2 och den hänger med ännu..

Citera eller Svara för respons! •
Pixel Artist - Öppen för förslag på beställningsjobb! PM'a mig. • Mer på Instagram
YouTube - Gör lite såsaker här ibland, unboxing, drönar/go-pro saker och dyl. •

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

ipad air ganska snabb och lätt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2011

ipad 2 har börjat bli seg med alla nya uppdateringar, ipad air 1 är mycket prisvärd just nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alingsås
Registrerad
Apr 2012

jag skulle rekommendera en ipad air 16gb, de börjar sjunka rätt bra i pris nu. Köpte en till min moster på netonnet för 2500:- nu var det iof när de hade nyöppnat i borås. Men hon lärde sig den snabbt och är väldigt nöjd. Mina päron fick min air 1 när deras dator kraschade. De är också väldigt nöjda och tycker allmänt att den är väldigt prisvärd