Klickande ljud från skakande tangenter MBpr retina

Permalänk

Klickande ljud från skakande tangenter MBpr retina

Tjenare, köpte tidigare idag min första macbook. Valet landade på en Macbook pro retina 13'' som jag mestadels är väldigt förtjust i. Det enda problemet jag har är att jag upplever tangenterna som om att de sitter väldigt löst, de låter högt och skakar bara man petar på dem. Om jag poeter längst ner i hörnet på en tangent så åker lixim motsatta hörnet upp ganska högt och jag får ett klickande ljud av tangenten. Jag vill egentligen bara veta om jag är själv med att uppleva det här problemet och i sånt fall försöka byta ut datorn, eller om det här är något som är vanligt förekommande.

MVH Freudsmeker

Permalänk
Medlem

lite vobbliga är de kanske. ljudnivån skulle jag kalla fullt normal för ett tangentbord. det låter lite grann när man skriver men det går inte att jämföra med det mekaniska jag har till den stationära. jag förstår inte riktigt vad du menar med att det motsatta hörnet "åker upp". trycker jag i ena hörnet så åker det hörnet ner lite mer än det motsatta men det är inte så att det är högre upp än det var innan jag tryckte.

du kanske kan bege dig till närmaste elgiganten eller liknande och peta på de som finns där så kan du jämföra med din egen.

Permalänk

Det där verkar väldigt märkligt.
Jag håller med han ovan, mina tangenter låter som ett chiclet tangentbord brukar låta, alltså inte speciellt mycket.
Och "vobbliga" tycker jag inte att dem är, klart dem vickar lite på sig om man trycker i hörnan, men det är ändå en kvalitétskänsla, får inte känslan av att dem sitter löst.
Åk tillbaka till butiken du köpte den i och be dem kolla på den.

Felstavning
Visa signatur

MacBook Air 13" Mid 2015
iPhone 6S Plus Guld 64GB
Apple Watch Sport 42mm Space Grey
Playstation 4 | Sony MDR-1RBT