Permalänk
Medlem

Windows 10 grymt segt.

Tjena på er! Jag har lite problem. Jag skulle hjälpa en polare att installera om Windows på hans dator (HP Probook4510s). Jag kastade in Win10 utan några problem. Installerar alla drivare och uppdaterar den utan några problem heller. Efter några omstarter så börjar den bete sig mycket märkligt..

Den är grymt seg. Alltså, den går inte ens att använda för den är så seg. Lyckades att komma in i windows defender och tog en sökning som brukar ta ca 4 min men efter 5 timmar var den bara på halva.. Jag testade att installera om win10 på den och använda windows drivare till allt men funkar inte det heller.. Kollade efter fel på hårdisken med HD tune men allt såg bra ut.. Till och med uppstarten blev grymt seg..

Dom programmen jag installerar efter är: Java 64bit, Opera, VLC, Flash player, Adobe reader.

Någon som har några förslag? Det går knappt att använda windows på datorn så är grymt svårt att komma in i något.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Indexeringstjänsten i W10 om sådan finns?

Virusskyddet brukar få för sig att använda halva CPU'n vid bakgrundssökningar, vilket är extremt irriterande.

Kan likväl vara WU som söker uppdateringar.

Permalänk
Medlem

Stäng av windows update.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Kolla med aktivitetshanteraren, dvs ctrl+shift+esc
Under fliken Prestanda får man en fin överblick om hur datorns resurser för tillfället portioneras ut. Där kanske du får en ledtråd till vad som spökar.
Detsamma under fliken Processer, där står i detalj hur mycket resurser som varje process står för på ett ungefär.

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Stäng av windows update.

Kan man göra det i win10?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

Det jag har checkat är ju att windows inte uppdaterar i bakgrunden men det verkar den inte göra. Trodde att det var antiviruset så knäppte av den men hjälpte inte. Installerade avg men ingen ändring. CPU ligger på stadigt 91% hela tiden i aktivitet hanteraren.. Vet inte varför.. Räknar man alla processer så kommer man inte ens upp till 91 cpu.. Ska man testa att kasta in win7 ist? Aldrig någonsin haft detta problem innan.. har kastat in Win10 på mycket sämre datorer..

Permalänk
Medlem

HITTADE FELET!!!! Helt sjukt.. Aldrig varit med om detta tidigare..

http://www.itwriting.com/blog/985-hp-laptop-go-slow-caused-by...

Drog ur strömkabeln och det funkade igen..

Permalänk

" smart" teknik.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

" smart" teknik.....

Jätte.. Aldrig sätt något liknande.. Hittade en ny laddare för 250 kr. Ska säga till att dom köper en ny en..

http://www.equipit.se/hp-compaq-datorladdare/65-laddare-19v-4...