FiskClockers - Allt om fiske! 🐟

TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
kumla
Registrerad
Jul 2008

Skit fiske idag blev bara en gös efter nÄgra timmar och en tappa vi vid bÄten fÄr se hur det gÄr imorgon

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
NĂ€tagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ★
Plats
MĂ€lardalen
Registrerad
Sep 2011

@pompa_kumla: Jag gick upp klockan tre i morse och Äkte ut för att försöka fÄnga min första gös. Omkring 07.30 gav vi upp och Äkte till en grynna för att Ätminstone fÄnga nÄgon fisk. Första kastet gav en gÀdda, sedan var det dött. Det Àr otroligt frustrerande att Ànnu inte ha landat en enda gös, eftersom jag dÀrför inte har nÄgon aning om huruvida jag gör rÀtt eller fel.

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Första gĂ€ddan pĂ„ jerk idag, hĂ€rligt! Ingen best men fisk iallafall. Laddar för en tur imorn nĂ€r det svalkar av rejĂ€lt mot nu. Inbillar mig att det kommer bli guld 😂

Update: det hade det kanske varit om det inte blÄst som jÀvulen.

| MacBook Air |

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄
Registrerad
Jul 2011

Jag hittade en liten bÀck och den gnagde mig sÄ gick dit nu idag och kastade lite. Körde pÄ spinnare först och rÀknade inte med att fÄ nÄgot men sÄ satt en abborre. Och en till. Och en till. Kom nerÄt mer mot sjön och finns borre sÄ finns det mer sÄ börja köra med flugspinnaren och tro pÄ fan inte att en gÀdda satt dÄ Den var liten men fortsatte och köra nerÄt, hugg igen, liten men hade inte förvÀntat mig nÄgot. GÄr ner lite lÀngre och hugg igen, jag trodde det var en stor abborre men insÄg snart att det inte var det utan en jÀvla öring jag fick upp :D. Inte direkt stor utan runt 1 1.5-kgkg.

Jag ska dit ikvÀll och köra igen. Jag tror jag har hittat ett smultronsntÀlle

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2015

Drog upp 91 borrar under ett pass förra veckan, men inga klossar. Kul ÀndÄ!

Skickades frÄn m.sweclockers.com

I'm not having a glass of wine, I'm having six! It's called a tasting and it's classy!
[ [ MSI X470 Gaming Pro Carbon ⊿ Ryzen 3600 ⊿ Dark Rock Pro 4 ⊿ G.Skill Flare X 3200MHz CL14 (2x8GB) ⊿ Intel 660p M.2 1 TB ⊿ ASUS 1070 ROG Strix Gaming ⊿ Corsair RM750X ⊿ Define C TG ⊿ Corsair LL120 x3 ⊿ Corsair LL140 x2 ] ]

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄
Registrerad
Jul 2011

Fick reda pÄ att det var kort sÄ köpte och drog dit igen. nappa knappt sÄ satte pÄ en jigg och gav det en chans. KÀndes som jag fick bottenapp men det skrek i rullen. Fick kÀmpa som fan för att fÄ in den, men den lossna precis nÀr jag skulle ta upp den. Ett riktigt jÀvla as var det, minst 6kg och jag anvÀnde ett lÀtt spö för abborre, trodde det skulle gÄ sönder. Jag kommer gÄ tillbaka! Vilken jÀvel :D, jag ska ta den!

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av ClintBeastwood:

Fick reda pÄ att det var kort sÄ köpte och drog dit igen. nappa knappt sÄ satte pÄ en jigg och gav det en chans. KÀndes som jag fick bottenapp men det skrek i rullen. Fick kÀmpa som fan för att fÄ in den, fick lÄta den dra typ 5 gÄnger, men den lossna precis nÀr jag skulle ta upp den. Ett riktigt jÀvla as var det, minst 6kg och jag anvÀnde ett lÀtt spö för abborre, trodde det skulle gÄ sönder. Jag kommer gÄ tillbaka! Vilken jÀvel :D, jag ska ta den!

HÀrligt med sÄdana upplevelser! Grattis.

Skickades frÄn m.sweclockers.com

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
kumla
Registrerad
Jul 2008

@p.lindblom:

Vet man var man ska fiska brukar man fÄ gös kolla vad dem andra stÄr och fiskar. Trollar du eller ?

MÄnga sitter pÄ djupet Ä kör vertikal fiske med jigg vilket tydligen Àr bra för gös. Förr pimplade vi med balanspilkar.
Men för gös sÄ bör man kanske börja fiskar runt 6 pÄ kvÀllen Ä köra till midnatt och dÄ lite grundare nÀr dem jagar smÄfisk.

Mitt pÄ dagen Àr det svÄrt tyvÀr ibland. Men kan rekommendera Bomber b16a rödvit pÄ kvÀllen nÀr du kör grunt och b24a blÄ silver med röda ögon. Sen givetvis Rapala taildancer ett mÄste om du ska gÄ djupt den har vi tagit mÄnga gös pÄ. Sen tycker jag persoligen att rödvita wobblers funkar bÀst i vÄr sjö pÄ kvÀll natt. FÀrgglada fÀrger som blÄ silver eller gröna wobblers eller gös ambulans funkar bÀst pÄ dagen vid soligt vÀder.

NÀr vi fÄr gös framförallt pÄ dagen sÄ brukar försöka fiska pÄ djupet Ä hitta dem grunda stÀllena i nÀrheten oftast kommer huggen nÀr man kÀnner att wobblern studsar i botten

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
NĂ€tagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ★
Plats
MĂ€lardalen
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av pompa_kumla:

@p.lindblom:

Vet man var man ska fiska brukar man fÄ gös kolla vad dem andra stÄr och fiskar. Trollar du eller ?

MÄnga sitter pÄ djupet Ä kör vertikal fiske med jigg vilket tydligen Àr bra för gös. Förr pimplade vi med balanspilkar.
Men för gös sÄ bör man kanske börja fiskar runt 6 pÄ kvÀllen Ä köra till midnatt och dÄ lite grundare nÀr dem jagar smÄfisk.

Mitt pÄ dagen Àr det svÄrt tyvÀr ibland. Men kan rekommendera Bomber b16a rödvit pÄ kvÀllen nÀr du kör grunt och b24a blÄ silver med röda ögon. Sen givetvis Rapala taildancer ett mÄste om du ska gÄ djupt den har vi tagit mÄnga gös pÄ. Sen tycker jag persoligen att rödvita wobblers funkar bÀst i vÄr sjö pÄ kvÀll natt. FÀrgglada fÀrger som blÄ silver eller gröna wobblers eller gös ambulans funkar bÀst pÄ dagen vid soligt vÀder.

NÀr vi fÄr gös framförallt pÄ dagen sÄ brukar försöka fiska pÄ djupet Ä hitta dem grunda stÀllena i nÀrheten oftast kommer huggen nÀr man kÀnner att wobblern studsar i botten

Jag bor pÄ en ö dÀr det finns en del gösfiskare och de tipsar mig ofta om ganska exakt var jag ska fiska, samt pÄ vilket djup beroende pÄ vÀder, temperatur och tidpunkt. Ofta ser jag pÄ ekolodet att det Àr mycket aktivitet precis pÄ det djup jag blivit tipsad om och normalt vertikalar jag dÄ med jiggar med ca. 30g-skallar.

I min fiskelÄda har jag lustigt nog samtliga wobblers du nÀmnde. Dessa brukar jag kasta solfjÀder med nÀr jag ger upp vertikalfisket efter nÄgra timmar. Att trolla Àr tyvÀrr inte tillÄtet i den hÀr delen av MÀlaren.

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Abborrarna var pÄ hugget idag, 1.1k~ och 2.3kg. BÄda tagna pÄ en 11cm rh zalt genom trolling.

Lyckad tur i höstvÀdret, frös som en hund men PB i abborre gjorde det mycket vÀrt

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

●