Hjälp med aktivering av Netatonce internet (problem med registreringsportalen)

Permalänk
Medlem

Hjälp med aktivering av Netatonce internet (problem med registreringsportalen)

Hej behöver hjälp med att komma igång med uppstart av internet genom netatonce har googlat i flera timmar och hittar inget.
När jag kopplar datorn till inteno fg500 så skall jag komma till en registreringsportal på deras hemsida MEN det händer inte ett skit när man startar internet är det någon som gjort eller haft problem med en sådan registrering innan ?vad gör jag? Deras kundtjänst är inte öppen helger kan tilläggas 😵🔫

§3.1
Permalänk
Hedersmedlem

@Qazzx *Rubrik förtydligad, tråd flyttad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar. S.k. caps lock-rubriker uppfattas ofta som halvotrevliga och bör därför undvikas.
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Qazzx *Rubrik förtydligad, tråd flyttad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar. S.k. caps lock-rubriker uppfattas ofta som halvotrevliga och bör därför undvikas.
Välkommen till Sweclockers!
/moderator

okej tack ska komma ihåg det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qazzx:

Hej behöver hjälp med att komma igång med uppstart av internet genom netatonce har googlat i flera timmar och hittar inget.
När jag kopplar datorn till inteno fg500 så skall jag komma till en registreringsportal på deras hemsida MEN det händer inte ett skit när man startar internet är det någon som gjort eller haft problem med en sådan registrering innan ?vad gör jag? Deras kundtjänst är inte öppen helger kan tilläggas 😵🔫

Lyser Wan lampan gult? Har flera grannar som inte fick till fiberkontakten i fg500 rätt? Jag kom ut med en gång, men fick bra fart först efter att fg500 hade uppdaterat sig några gånger vilket tog tid. Fungerar ingenting kan du prova att återställa den genom att sticka in något i i det lilla hålet på baksidan, håll inne i 10 sekunder. Står beskrivet i bruksanvisningen.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Ja den lyser men inte internet lampan men hur uppgraderar jag den då ?
Har provat o reseta den men händer inget ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Qazzx: Lyser inte Internetlampan så har du ingen kontakt med nätet. Bara öppna hela lådan och kolla så kontakten från fiberkabeln sitter i kontakten som bruxen visar. Räcker att den sitter lite snett så får man ingen signal. Om det nu inte är så att de glömt svetsa din kabel i skåpet. Vet en kille där DE Teknik hade svetsat ihop hans fiber med grannens fiber i en rundgång utan kontakt med yttervärlden

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)