Vad vi kan förvänta oss av Division betan

Permalänk
Medlem

Vad vi kan förvänta oss av Division betan

Märkte precis att stängda betan uppdaterats på PS4, vilket borde betyda att vi som spelade denna inte behöver ladda ner det igen.

Tänkte dela med mig av de mer intressanta delarna av patch notes.

Nytt uppdrag; Subway Morgue, där vi kommer möta "The Cleaners".
Tech Wing är upplåst med tillhörande skill Deployable Turret.
Flera ändringar i Dark Zone, bland annat fler High End-vapen, fler och buffade fiender (NPC), Timern för Man Hunts pausas istället för att resettas när man attackerar andra.
Diverse buggar och exploits åtgärdade. 23 olika krascher åtgärdade.
Och framförallt, dom har tagit tummen ur och implementerat antifusk.

Listan är såklart inte komplett men tog bara med det jag tycker var viktigt.
Personligen kommer jag nog bara kolla in Tech Wing och Deployable Turret, ett uppdrag får mig inte att bli sugen på att spela igenom betan igen direkt.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Märkte precis att stängda betan uppdaterats på PS4, vilket borde betyda att vi som spelade denna inte behöver ladda ner det igen.

De som spelade den stängda betan och har kvar spelet behöver endast ladda ner en liten uppdatering.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

De som spelade den stängda betan och har kvar spelet behöver endast ladda ner en liten uppdatering.

Misstänkte det, skönt att slippa dra ner det igen iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Misstänkte det, skönt att slippa dra ner det igen iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Ja grymt skönt!
Taggad att se hur turret funkar samt lite spännande se det nya mission som lagts in.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Ja grymt skönt!
Taggad att se hur turret funkar samt lite spännande se det nya mission som lagts in.

Jag misstänker att dom öppnar upp kartan lite också, med tanke på det nya uppdraget. Det skulle utspela sig bland massgravar tyckte jag att det stod och jag har då inte sett till någon massgrav

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Jag misstänker att dom öppnar upp kartan lite också, med tanke på det nya uppdraget. Det skulle utspela sig bland massgravar tyckte jag att det stod och jag har då inte sett till någon massgrav

Skickades från m.sweclockers.com

Ah juste läste lite snabbt om det jag med. Har inte heller sett något sådant så förhoppningsvis får man springa runt på lite större område

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Ah juste läste lite snabbt om det jag med. Har inte heller sett något sådant så förhoppningsvis får man springa runt på lite större område

Fast o andra sidan så heter uppdraget Subway Morgue så då borde det väl vara i tunnelbanan, förmodligen i Dark Zone? Vet att dom sagt att det kommer finnas uppdrag som tar en in i DZ iaf och jag stötte på en Cleaner där nere en gång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Fast o andra sidan så heter uppdraget Subway Morgue så då borde det väl vara i tunnelbanan, förmodligen i Dark Zone? Vet att dom sagt att det kommer finnas uppdrag som tar en in i DZ iaf och jag stötte på en Cleaner där nere en gång

Skickades från m.sweclockers.com

Ah okej, jag sprang inte så mycket nere i tunnelbanan så ska bli roligt att se ifall det är där uppdraget blir!
Får hoppas spelet flyter på lika bra som det gjorde för mig vid stängda betan!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Avstängd

Är spelet första eller tredje person,Eller kan man själv välja?

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Är spelet första eller tredje person,Eller kan man själv välja?

Preliminärt tredjeperson, undantaget är om man stoppar ett scope på bössan, då kan man välja att se genom siktet. Men det gäller bara på "snipersikten" vad jag minns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Preliminärt tredjeperson, undantaget är om man stoppar ett scope på bössan, då kan man välja att se genom siktet. Men det gäller bara på "snipersikten" vad jag minns.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok synd,Jag föredrar first person.:(
Men har laddat ner betan så man får ju testa iallafall.:)

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Ok synd,Jag föredrar first person.:(
Men har laddat ner betan så man får ju testa iallafall.:)

Samma här, men jag hade väldigt roligt ändå under stängda betan
Ett tips, kolla in Safe House i Dark Zone

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

När börjar den då på pc ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

När börjar den då på pc ?

19 Feb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

var det inte 18:e ?

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga.

Håller nu på att förladda genom steam. Kommer man kunna köra det direkt i uplay sen eller kommer det krångla och man blir tvungen att installera om det från Uplay? Laddar ni genom steam eller uplay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

var det inte 18:e ?

Bara på xbox

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RealPower:

Har en liten fråga.

Håller nu på att förladda genom steam. Kommer man kunna köra det direkt i uplay sen eller kommer det krångla och man blir tvungen att installera om det från Uplay? Laddar ni genom steam eller uplay?

Jag ladda via Uplay.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RealPower:

Har en liten fråga.

Håller nu på att förladda genom steam. Kommer man kunna köra det direkt i uplay sen eller kommer det krångla och man blir tvungen att installera om det från Uplay? Laddar ni genom steam eller uplay?

Hade CBT på Uplay och nu även OBT på Uplay. Fanns på "förstasidan" så det vara bara att klicka och installera.
Lätt som en kotlett.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Okej då kan man lika gärna förladda det idag då.. jag har stora förväntningar på detta spel alla fall

här är en länk till alla intressanta detaljer, spelet ser verkligen fint ut.

http://www.ign.com/articles/2016/02/17/the-impressive-little-...

Permalänk
Medlem

Sitter och FÖRSÖKER spela. ( när det väl startar och inte krashar )

Har en I52500K @ 4,3 med 780SLI och jag kan ta mej fan knappt hålla 30fps allt på LOW. stuttering o lagg hela tiden också. Inget köp här inte.

Sen har jag problem att jag inte kan starta spelet det minimieras hela tiden.

Någon annan som har problem med prestanda?

Vad förväntar man sig det är ju Ubisoft...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Sitter och FÖRSÖKER spela. ( när det väl startar och inte krashar )

Har en I52500K @ 4,3 med 780SLI och jag kan ta mej fan knappt hålla 30fps allt på LOW. stuttering o lagg hela tiden också. Inget köp här inte.

Sen har jag problem att jag inte kan starta spelet det minimieras hela tiden.

Någon annan som har problem med prestanda?

Vad förväntar man sig det är ju Ubisoft...

Har inte haft några problem alls. Testa att stänga av SLI. Finns väl ingen vettig profil ännu.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Har inte haft några problem alls. Testa att stänga av SLI. Finns väl ingen vettig profil ännu.

vad kör du för settings ? mmm tänkte testa det nu, men kollar jag afterburner så körs båda GPUerna i 100 %

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Sitter och FÖRSÖKER spela. ( när det väl startar och inte krashar )

Har en I52500K @ 4,3 med 780SLI och jag kan ta mej fan knappt hålla 30fps allt på LOW. stuttering o lagg hela tiden också. Inget köp här inte.

Sen har jag problem att jag inte kan starta spelet det minimieras hela tiden.

Någon annan som har problem med prestanda?

Vad förväntar man sig det är ju Ubisoft...

Fungerar klockrent för mig.
Ubisoft har ryckt upp sig, tror snarare på SBS och att det har att göra med din SLI-konfigurering

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandless:

Fungerar klockrent för mig.
Ubisoft har ryckt upp sig, tror snarare på SBS och att det har att göra med din SLI-konfigurering

sbs? ärligt? mmm...

Ska iaf stänga av SLI nu och testa, problemet är ju att spelet går ju inte att få upp det minimeras heal tiden, ingen annan som har det problemet?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ok...

Kör jag native res så fungerar inte fullscreen då minimeras spelet hela tiden fan va gött! jävla fin start på betan iaf.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

OK spelet fungerar bättre utan SLI. Så nu vet ni alla det iaf

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Jag spelar på PC nu.

Fungerar bra det flyter på. Blir nog ett köp för min del... Tycker det är jätteroligt och det är ytterst få spel jag fastnar för.

2600k... GTX 970 strix. 16 Gb ram...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Jag spelar på PC nu.

Fungerar bra det flyter på. Blir nog ett köp för min del... Tycker det är jätteroligt och det är ytterst få spel jag fastnar för.

2600k... GTX 970 strix. 16 Gb ram...

Vad har du för fps och inställningar? Funderar lite på uppgradering till 970 nämligen

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

men vafan fick nån servers not available och kastas till huvudmenyn ? vafan är detta jag vet det är beta men ändå..