System One HCS-6 Högtalarsystem + 2xSystem One W-12 Bra????

Permalänk
Medlem

System One HCS-6 Högtalarsystem + 2xSystem One W-12 Bra????

Hej!
Jag har just nu en Onkyo TX-SR444 och använder några gamla ihopplockade högtaler till den.

Jag undrar om dessa högatalare är något att ha? Jag har sök på internet och inte hittat en enda recension.

Eller har ni något annat förslag? Jag har ingen specifik budget men vill inte lägga ner för mycket som ni kanske förstår med tanke på vilken receiver jag valde.

Tack på förhand!

Permalänk

Sök på System One här på forumet.
Även om det inte är exakt samma högtalare som du tittar på så finns det en kille här som har köpt ett annat system med vad som verkar vara samma basar.

Ljudet kan ju skilja såklart och kan dessutom vara subjektivt, men du kanske kan få en uppfattning om kvalitet och prisvärde åtminstone.

Bäst är ju såklart om du kan lyssna innan köp. Näst bäst är ju att köpa och testa under ångerrätten på 14 dagar.

Här är inlägget om System One btw: #16044738

Visa signatur

.:bjorn

Permalänk
Medlem

Jag som köpte det.
Tittade på dessa högtalare först men valde sen klassen över pga nära stående husköp.
Basen är grymt bra för pengarna. Men kanske lite overkill för dessa? Borde W-10 vara ett bättre alternativ?
I övrigt har jag än så länge bara gott att säga om System one.

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

@bjorn_m_eriksson:
Tack så mycket för svar! Ska titta på den!

Permalänk
Medlem

@Ronnie60:
Tack för svar du med!
Riktigt bra inlägg!
Angående W-12 så valde jag det bara för att det var 500kr skillnad, så jag tänkte "varför inte".
Har också hört att det ska vara bättre med två lite sämre basar än en lite bättre när man tittar film.

Permalänk
Medlem

Köper du W12 så kommer du inte vara missnöjd med basen iaf.
Det kan jag lova!

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan