Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Musmatta till Steelseries Rival

Har använt Steelseries Rival med Func 1030 XL av hårdplast ett tag men det är alltid problem och ofta händer det att musen inte registrerar rörelserna mot underlaget, så jag tror att den här musen fungerar dåligt med såna här musmattor.

Vilka musmattor passar bäst till Steelseries Rival? Vilket material är det som gäller?

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Dec 2015

@kazen_90:
Mina Rival funkar absolut bäst på tygmatta. Har testat Steelseries-matta och just nu kör jag Ducky XXL, funkar kanon!
Har en gammal steelseries som inte är tyg, där funkar musen inte lika bra, men den musmattan är gammal så vet ej om det kan påverka en del

i5 4690K | Sapphire R9 380 Nitro | FD integra m550 | Asus Z97-P | Crucial 2x8GB DDR3 | Be quiet! pure rock | FD Define R4 vit | AOC G2460PF | Steelseries Rival CS:GO Fade | Ducky Shine 5 Mx Brown | Ducky XXL | Steelseries 9H Fnatic |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2015

@kazen_90: Satsa på en Xtrfy Ninjas in Pyjamas Teampad Italian. Fungerar klockrent med min Steelseries Rival

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2874018

MSI z170 Pro Gaming . i5 6600k . Hyper Evo 212 . 8GB DDR4 2133ghz . GTX Evga 780 . 2x SSD 240gb . 1TB WD Black . Fractal Design Integra M 650W 80+ Bronze, Modulär . W10 .

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@kazen_90: Frågan är felformulerad
"Vilken mus passar till Func 1030?" , ska det vara

Byt mus istället: Func är den optimala mattan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av kawkstege:

@kazen_90:
Mina Rival funkar absolut bäst på tygmatta. Har testat Steelseries-matta och just nu kör jag Ducky XXL, funkar kanon!
Har en gammal steelseries som inte är tyg, där funkar musen inte lika bra, men den musmattan är gammal så vet ej om det kan påverka en del

Skrivet av doerman:

@kazen_90: Satsa på en Xtrfy Ninjas in Pyjamas Teampad Italian. Fungerar klockrent med min Steelseries Rival

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2874018

Tack, jag ska titta på tygmattor i sånt fall

Skrivet av Felion1337:

@kazen_90: Frågan är felformulerad
"Vilken mus passar till Func 1030?" , ska det vara

Byt mus istället: Func är den optimala mattan

Vettefan, en mus är dyrare att byta ut, dessutom köpte jag den här musen efter att ha gjort mycket research av att den skulle vara bäst

AMD Ryzen 5 1600 | ASUS Prime X370 Pro | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Fractal Design Define R4| Corsair Venegance Red DDR4 16GB 3000MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Eizo Foris FS2331

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Använder en helt vanlig SteelSeries Qck, fungerar hur bra som helst
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=229155

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015
Skrivet av kazen_90:

Vettefan, en mus är dyrare att byta ut, dessutom köpte jag den här musen efter att ha gjort mycket research av att den skulle vara bäst

Skojade bara till det
Men "Func-MS3" musen funkar fint på funkmattan (när man väl slet sig från MS Intellimouse 3.0). Razer Deathadder funkar bra på funcen också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid datorn
Registrerad
Apr 2002

steelseries 4hd kommer nog funka kanon med din mus

Live for fun, Loyal to none