Permalänk
Medlem

TiVo's trådlösa USB brygga?

Vad ska man ha den till? Måste väl inte ha den för att boxen ska funka? Är den till för funktioner till TiVo'n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av classexa:

Vad ska man ha den till? Måste väl inte ha den för att boxen ska funka? Är den till för funktioner till TiVo'n?

Jao då slipper du ju dra kabel till en eventuell extern bredbandsrouter. Beror helt på om boxen får någon kontakt via ditt tvuttag i båda riktingarna om du behöver den eller ej. Tivoboxen kräver 2vägskommunikation för att ens fungera. Dessutom behövs det connection mellan box och extern router om man vill att fjärrkontrollen i deras "strålande" comhemplay-app ska fungera. Ska du inte använda fjärrfunktionen i appen och boxen bootar upp utan tp eller trådlös brygga så behövs den inte. Det är om du vill använda appen fullt ut eller inte får igång det med bara koaxkabeln mellan vägg/box som den behövs om man inte orkar dra tp mellan router/box.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat in nätverkskablen mellan min box och bredbandswtich men lampan lyser orange istället för grön på TV porten så jag får inte in några kanaler. Är det nåt fel på anslutningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av classexa:

Jag har kopplat in nätverkskablen mellan min box och bredbandswtich men lampan lyser orange istället för grön på TV porten så jag får inte in några kanaler. Är det nåt fel på anslutningen?

Orange kan det lysa bara för att tivoboxen bara har 100mbit-nätverkskort och inte gigkort. Behöver inte betyda något fel. Fungerar det om du kopplar förbi switchen eller med wifibryggan direkt till din bredbandsrouter?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Problemet är löst. Kopplade det i fel uttag. Det står i bruksanvisningen att Port 2 är till TV men i själva fallet är Port 3 och 4 till TV