Permalänk
Medlem

@gustavwester:

Du kan skapa ett nytt apple konto som du länkar till usa.. då funkar det kanon

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Marticus:

Jo självklart har dom det, men min poäng var att även i en normal stad som Oskarshamn med ca 17k invånare så är det gott om aktivitet. Så man måste inte bo i Sthlm eller GBG för att spela.

Nej, men nu var det ju GPS warping och fuskande vi diskuterade

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, men nu var det ju GPS warping och fuskande vi diskuterade

missade den detaljen (Y)

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Nej, det verkar inte så stort i Sverige. Väldigt mycket färre spelare och det faktum att det säkerligen finns färre pokéstops gör nog en del. Får hoppas att det håller sig så.

Dom har ju inte släppt det här än. Dom som spelar i Sverige har laddat ner det genom att byta land osv. Tror det kommer vara betydligt fler när det släpps officiellt i svergie

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Något jag inte gillar är att hela min stad är bara Mystic, alla gym är blåa och typ samma person är ledare på alla, det är runt 6 st. Ibland är dem gula och ganska sällan röda.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Något jag inte gillar är att hela min stad är bara Mystic, alla gym är blåa och typ samma person är ledare på alla, det är runt 6 st. Ibland är dem gula och ganska sällan röda.

Låter som att du ska välja röda laget då, gott om jobb för dig då

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen fungerar även på x86 enheter (t.ex. Min Zenfone2) om ingen annan har skrivit om det. Dvs. version 0.29.2.

http://www.androidpolice.com/2016/07/13/pokemon-go-goes-germa...

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag är nu väldigt glad

Edit. hur ändrar jag smidigast så bilden inte är hur stor som helst?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Låter som att du ska välja röda laget då, gott om jobb för dig då

Jo har valt Valor, men det är massa folk med level fem miljarder Vaporeons som kommer och tar över det när man har klarat ett gym. Tycker det känns onödigt att försöka då, får vänta tills spelet har lugnat ner sig. Folk tröttnar säkert snart.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Jo har valt Valor, men det är massa folk med level fem miljarder Vaporeons som kommer och tar över det när man har klarat ett gym. Tycker det känns onödigt att försöka då, får vänta tills spelet har lugnat ner sig. Folk tröttnar säkert snart.

en tröst kan ju va att du får mycket mer XP av att bara ta över ett gym och gå vidare. Att deponera en pokemon ger inte så otroligt mycket. vill du ha mynt däremot, ja då får du försvara gymmet. får man mynt av att besegra ett gym?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

en tröst kan ju va att du får mycket mer XP av att bara ta över ett gym och gå vidare. Att deponera en pokemon ger inte så otroligt mycket. vill du ha mynt däremot, ja då får du försvara gymmet. får man mynt av att besegra ett gym?

Jag fick inte när jag tog över ett, man får det vart 21 timme om man kan försvara det så länge. Kommer nog levla upp en massa och sedan gå på gymmen.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Kan man uppdatera till 29.2 utan att allt försvinner?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Jag gjorde det, inget försvann

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Ja det kan man, jag gjorde det precis. Har dock med den nya versionen stött på en ny och väldigt irriterande bugg. När jag försöker fånga en Pokémon och den hoppar ut ur Pokébollen så zoomas jag in något enormt på Pokémonen och har inte längre några alternativ att kasta om en ny boll, använda items eller fly, vilket leder till att enda lösningen är att starta om appen.

Permalänk

Vad händer om man skapar ett US apple ID, och sen släpps det i sverige och man laddar ner med svenskt, då blir man väl av med allt? allt är väl kopplat till sitt konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Vad händer om man skapar ett US apple ID, och sen släpps det i sverige och man laddar ner med svenskt, då blir man väl av med allt? allt är väl kopplat till sitt konto?

I android kunde man välja på att skapa ett nytt konto, typ endast för det spelet, eller använda Googlekonto. Om man gör ett konto specifikt för spelet så bör det gå att logga in på det från annat "Apple-konto". Om man kan göra så även på iPhone vill säga.

Permalänk

Följer

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 3820 3.6 GHz GPU: ASUS GeForce GTX 770 2GB DirectCUII OC SLI
Minne: Crucial Ballistix Elite 16GB DDR3 1866mhz MB: ASUS SABERTOOTH X79 - ATX / X79
PSU: Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Cooler Master Storm Trooper
HDD: Corsair Force LS SSD 240 GB Kylare: Hydro i100

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av RedbullF1:

Det räcker att trycka på "följ tråden" nedan.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Känns som det släpps i Sverige vilken dag som helst nu...

Permalänk
Medlem

NÄR FAN KOMMER DET?

Permalänk
Medlem

Så sjukt ovärt att vara på och ta över gym. Kom fram en kille idag och började snacka medans jag höll på att dominera ett gult gym. Han bodde bredvid och kunde, bokstavligt talat, sitta hemma i sin lägenhet och ta tillbaka skiten. Då sitter man där med sin cp 900 Hypno och det enda han behöver göra är attackera med sina sex stycken cp 200-300 gott-och-blandat påse så vinner han.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Har avinstallerat det nu. Men har kört det sedan det kommut. Fast jag ser inte hur det kan vara populärt när hypen försvinner.

1. Du går runt och fångar pokémon, och det är det enda gameplay som finns, om inte spamma på sin pokémon vid ett gym.
2. Äter batteri som jag aldrig har sett.
3. Vad gör man när man har fångat alla i sitt område och din CP är maxad, bara springa runt och ta över gym?
4. Hur ska nya spelare komma in när alla har 20k+ CP och inte fångar pokémon längre? Gå till singelplayer och ta bort den sociala aspekten av spelet?

Så tänker jag också, lär ju inte dröja ens 1 månad innan alla har maxade monster osv.. lär ju inte bli kul med dom få gym som finns måste ju komma mer för att intresset inte ska bara dö lika snabbt som det blev populärt.. trading ska ju komma men det är ju nåt som redan borde ha funnits likt en chat kanal så man kan möta upp folk på ens faction..

Och ja det största minuset är fan va batteriet äts upp snabbt helt sjukt ju, borde va en varning "power bank recommended". speciellt när man ska hatcha ägg drar det fan på en runda..

Permalänk
Medlem

"Misstänkt pistolman var Pokémon-jagare" http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23169066.ab

Permalänk
Keeper of Traditions

Ni som uppdaterat spelet, hur gör man när man installerat manuellt från en APK? Måste man ladda ner en ny?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag bytte inte land på mitt google konto för android versionen. funkade ändå.
Lär det bara vara att installera oficiella versionen när den kommer och köra vidare sen?

Visa signatur

I5 4690k, 8gb, GTX 1080
i7 2600, 16gb

Permalänk

Någon som har testat att ta en båt och kanske klivit i land på någon liten ö eller så?

Tänker mest på om man hittar lite fetare pokémon om man är ute på sjön?

Permalänk
Medlem

Nu är det släppt i UK

Permalänk

Hoppas på scandinavia härnäst då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Nu är det släppt i UK

Har du en källa på det? Hittar inget via mina desperata Google-sökningar

EDIT: Nvm, hittade den:
https://twitter.com/PokemonGoApp

Skrivet av UsAndThem:

Hoppas på scandinavia härnäst då.

Förhoppningsvis idag, men lär väl dröja någon dag/vecka/månad till :/

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Laddade nyss ner det, hittade min första vilda pokemon nyligen. Första gången jag spelar ett pokemon spel, gillade inte riktigt den serien(var bara bra i början).

Tydligen har nintendo aktien stigit med 25% senaste dagarna, synd att jag aldrig investerade(var sugen för två år sedan).

Visa signatur

jag bojkottar nintendo http://metroid2remake.blogspot.se/

1440p och 120hz är absolut minimum för bra upplevelse.